Vespa Bravo trekt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Bravo trekt niet

This topic contains 6 reacties, has 1 deelnemer, and was last updated by nthnthn 11 years, 8 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #211077

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hoi iedereen,

    Ik heb juist een 41mm cilinder gemonteerd op mijn standaard carters, en een 13/13 carburator. Ook heb ik een leovince met krul. De inlaat heb ik wel niet uitgeveild… Nu trekt mijn brommer voor geen meter tot 30km/u en dan pas gaat hij goed vooruit. Ook ligt de topsnelheid aanzienlijk lager als bij mijn 38mm cilinder, waar ook de leovince krul op was gemonteerd. Weet er iemand waar dit aan kan liggen?

    Alvast bedankt

    Greets

    #233421

    paulhermens

    zuiger op de kop, verkeerde sproeier ? welke kant wijst het pijltje op de zuiger op ?

    #237609

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    paulhermens :
    zuiger op de kop, verkeerde sproeier ? welke kant wijst het pijltje op de zuiger op ?

    Het is de standaard sproeier die in de carbu zat… En het pijltje wijst 100% zeker naar beneden. 🙂

    #233796

    paulhermens

    bedoel je de sproeier die in de 13/13 zat toen je hem kocht ? dat is een 66 die is veel te groot
    ik rijd met vario en 43mm DR op ori. carters met een 64
    kijk ook eens naar je bougie ( welke kleur )

    #237709

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    paulhermens :
    bedoel je de sproeier die in de 13/13 zat toen je hem kocht ? dat is een 66 die is veel te groot
    ik rijd met vario en 43mm DR op ori. carters met een 64
    kijk ook eens naar je bougie ( welke kleur )

    Ok dat zal ik morgen eens checken. Welke bougiesleutel(hoeveel mm?) moet ik hebben voor mijn bougie er uit te krijgen?

    #237708

    paulhermens

    een lange dop of pijpsleutel maat 21 zal het klusje wel klaren.
    ik denk dat je richting een sproeier 60 moet gaan denken, je brom zal nu zeker wel een beetje roken,
    of valt het mee ?

    #223127

    nthnthn
    Topic starter
    Berichten: 39

    paulhermens :
    een lange dop of pijpsleutel maat 21 zal het klusje wel klaren.
    ik denk dat je richting een sproeier 60 moet gaan denken, je brom zal nu zeker wel een beetje roken,
    of valt het mee ?

    Het roken valt wel mee, maar ik heb eens even de sproeier van men standaard carbu erin gedaan en als hij koud stond ging het wel veel beter, maar als de brom warm staat trekt deze echt vele slechter. Ook pruttelt hij nu op het einde van zijn toeren, met de standaard 13/13 sproeier sputterde deze in het begin…

    EDIT: Ik heb juist gemerkt dat mijn vario precies blijft vasthaken… Als ik heb gereden en ik stop, zit deze helemaal los… De moer aan de krukus zit wel muurvast.

    EDIT2: hoe langer ik met mijn bravo rijdt, hoe slechter hij dan begint te lopen tot hij uitvalt…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.