VeldMuijz’s Ciao racer met kenteken.

Home Forums Perso’s Projecten VeldMuijz’s Ciao racer met kenteken.

This topic contains 45 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by VeldMuijz 13 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
  • #284380

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    Heej,
    Ik zit hier al weer een tijdje op het forum maar alweer een tijdje zonder perso. Ik had een ciao snorfiets gekocht in 2007 in januari. Hier heb ik vrolijk op rondgetoerd tot ik het tijd vond om wat harder te gaan.
    Blokje laten uitveilen door Daan777 en toen ook gelijk maar, blokrevisie laten doen en er toen een 13.13 met een cityploffer onder gezet. Ging wel lekker dat snelheidje toen vond ik.
    Later nog wat optisch gestyled met het een en ander gespoten en wat ander klein spul erop. Hier nog een paar maanden mee gereden.
    Hier wat foto’s enzo.
    Back to the future!
    Tot ongeveer na de zomer toen vond ik het tijd worden om wat sneller te gaan, dus besloot ik om een Yamaha Neo’s frame te kopen en die op te knappen met Sr velgen eronder, net blok en custom kappen erop.
    Toen dit allemaal lekker reed en afgesteld was was het ondertussen al weer november. Lekker mee rondgereden totdat hij werd gestolen op Oud & Nieuw uit de tuin van mijn vriendin. Gewoon op slot en stuurslot.
    Ma goed, verzekerd tegen diefstal had ik hem ook, dus na veel gebel met de maatschappij kreeg ik eindelijk een brief thuis waarin stond dat ik 300 euro uitgekeerd kreeg. Omdat ik nergens bonnetjes van had en het frame uit 1998 kwam. Daar ging ook nog is 150 € aan eigen risico vanaf. Dus maar 150 van de 500-600€ terug gezien.

    Tsjah, het blijft hobby hé ;).

    Toen maar een auto’tje gekocht. Een Renault 19 16v 1.8. Super trots was ik er op.
    Hier wat foto’s:


    Daarna nog 1 gekocht

    Toen de carosserie van de cabrio echt rot bleek maar verkocht en de rode overgehouden. Na een paar maandjes gezellig naar Antwerpen met mijn vriendin. Kapt de koppeling ermee onderweg, gestrand langs de snelweg nabij Gorinchem.
    Dikke stress natuurlijk want een sleepdienst had ik niet echt geld voor i.v.m. de vakantie.
    Uiteindelijk zolang daar blijven staan totdat ze me op kwamen halen. Gratis van de weggeplukt en ergens gedropt in de buurt.
    Hier foto’s van toen we van de weg geplukt werden.

    Ja het was vroeg ja.

    Hier foto’s van toen me vader me op kwam halen met de bergwagen die we geleend hadden.

    Maar goed, nu in het bezit van een Rs50 Poggiali white. Aanschouw:

    3 Vespa Ciao’s, met maar 1 op kenteken. Daar gaat deze perso dan ook over.

    De plannen voor deze ciao zijn.
    [ ]Kentekenplaat maken (deze zat er nog niet bij)
    [ ]Buis tussen frame lassen
    [ ]Frame verstevigen d.m.v. lassen
    [ ]Frame spuiten
    [ ]Bananenvelgen eronder, of 14 spakers (ben ik nog niet uit)
    [ ]Andere voorvork erin (nog niet helemaal uit welke)
    [ ]Tnt stuurtje erin
    [ ]Snelgas erop (welke weet ik nog niet)
    [ ]Andere Handvaten en remhendels erop
    [ ]Mooie setup eronder (hieronder meer daarover)

    Setup wordt:
    Polini speedengine
    Polini 46mm Kit
    Std bromkrukas getuned
    Proma cc pijp
    13mm carb of een 15mm carb wel een Dell’ortho (SHA)

    Het Frame met kenteken heb ik al gekocht, zoals ook de Polini speedengine van Aapie90, proma cc, de 13mm&15mm en het stuurtje.
    Hier wat foto’s van de SE:






    En ja, ik ben er trots op! 😀
    Later krijgen jullie foto’s van andere onderdelen te zien, die moet ik nog maken namelijk.

    Oh jah en nog even een sneak peak. Ik had even snel in photoshop deze ciao bewerkt.(heel crappy)
    Zo iets word het dan ongeveer.

    Het tunen enzo ben ik nog niet heel erg ervaren in, sleutelen kan ik wel. Alle opbouwende kritiek en tips zijn dus zeer welkom!!!

    Tot de volgende update!

    Update 6-5-2010
    Hallo allemaal,
    Vanavond moest mijn vriendin een bandje plakken van haar fiets, dus ik een mooi excuus om de ciao uit de schuur te trekken om is te kijken of het blok wat eronder zat bij de aankoop het ook daadwerkelijk doet.

    Dus Ciao uit de schuur en er dan achter komen dat er geen snaar om ligt en dat je geen snaar hebt liggen. Even wat rommelen in van die bakken onderdelen die je er wel is bij krijgt als je een Ciao koopt (je kent het wel voor een prikkie).
    Magoed een snaar gevonden! Een heuse Gates in perfecte staat, dus er maar even omheen gewikkelt. Brommermix erin en lopen. Na een poosie gelopen te hebben begon ie langzaam aan wat te pruttelen en hij ging aan!!
    Dus maar even terug naar huis gegaan en een pijpje uit de schuur getoverd. Deze eronder gefrutseld en nog een keer starten. Liep wel wat moeilijker gelijk.

    De brommer wil ook niet echt reageren op het gas. Totdat ik het luchtfilter eraf trok, gelijk wat mooier lopen en iets reageren op het gas (heel weinig). Reageert ook zeer slecht op de stationairschroef afstellen helpt echt niet :S.
    Loopt gewoon wel stationair, na het warmlopen maar even de bougie eruit gedraait. Pik zwart 😛 en kletsnat.

    Feauteau’s:

    Dame aan het werk :thumb


    De project ciao, nu nog in de status waarin ik hem opgehaald heb. Alleen wel het wiel vast gedraait, die kwam los bij het rijden :S.


    Zadeltje lijkt wel wit, maar is wel ietwat vies :kots



    De zwarte natte bougie, dus maar even ander sproeiertje steken als ik weer een keertje tijd heb 😛 en de sproeiers van me werk heb gehaald.

    Filmpje van stationair!

    Update 10-5-2010
    Vandaag thuis gekomen en ik dacht laat ik de carb van de ciao er snel even afhalen. De carb losgehaald en vlotterbakje eraf om te kijken wat voor’n sproeier erin zit. Het blijkt een standaard snorblokje te zijn.

    Dus… Geen sproeier at all :P. Geen sproeiers bij de hand behalve een 13/13 met sproeier 64 ofzo. Deze er even opgezet en weer brandstof er in, aanrennen en lopen. Even met de stationair lopen rommelen. En rijden :P.

    Paar rondjes gereden, toen laten warmdraaien, toen hij eenmaal warm was werd de mengverhouding iets te veel brandstof en begon ie wel een stuk slechter op te trekken enzo, dit kwam dus gewoon puur door de sproeier en carb.

    Maar goed, dit blokje loopt ook goed. Framepje is wel een ‘deathtrap’, kwam erachter onder het rijden dat het stuur ook los zat en heel veel speling heeft.

    Dus nu even sparen voor de 46mm van Polini, daarna framepje stralen en dan aanpassen en dan spuiten ;).

    Tot de volgende update.

    Update 26-5-2010
    Hallo allemaal,
    Ben gister terug gekomen uit Frankrijk, ben daar 2 weekenden achter elkaar geweest. Klussen aan het huis van me schoonouders.
    En natuurlijk klussen aan een oude Peugeot brommer die daar staat. Deze is van 1963 en heeft al die jaren buiten gestaan. 2 Zomers terug heb ik hem met iemand anders willen opknappen, in ieder geval rijdend maken zodat we konden rijden op dat oude ding.

    Dat is ons toen gelukt. Elke keer als ik daar ben wil ik hem weer aan de praat helpen, lukte dit keer niet de vlotter bleef helaas hangen en ik kreeg het niet werkend :S, 100 meter goed kunnen rijden en daarna weer uitvallen, vlotter leeg. Hij bleef gewoon hangen door het vuil en roest op de vlotter zelf. De foto’s van deze brum ben ik even kwijt, als ik ze terugvind post ik ze.

    Thuis was ik ondertussen verder gegaan aan een inlaatspruitstukje voor een 16mm carb. Dit is na de bestelling van gister avond veranderd in een 17.5mm phbg carb. maar de aansluiting blijft hetzelfde, hier wat foto’s van het spruitstukje, is nog niet af ;):

    Ik heb hem al helemaal uitgetekend en ga hem binnekort uitboren en lassen en dan passend maken met de carb in een frame, om te kijken hoe ik het passen moet maken zet ik het in een oud framepje.

    Ik vond ook nog tussen allerlei onderdelen een polini 43mm w-poort, hij is een beetje geroest aan de binnekant (minder erg dan op de plaatjes). Heb gister ook een 43mm imi zuiger besteld met 2 revisiesetjes. 1 Voor de polini Speed Engine, en 1 voor men cartertje die ik ga uitveilen die komt met een 43mm en een 13/13 onder de ciao te hangen ooit (A). Feauteau’s:

    Hopelijk kan ik zaterdag terecht om te stralen, dan kan ik pas weer echt verder. Oh jah en de lijst die besteld is gister zal ik ook maar even posten:

    Hoeveelheid , ,Product ,Code , aantal ,Prijs , Prijs lijn
    1 ,,Pakkingpapier Dik 0.30MM 300 X 450MM ,051-UN1954-004 ,1
    , €5.75 ,€5.75
    2,,Lagerset Krukas Citta ,120-VE3069 ,2
    , €12.50 ,€25.00
    1,,Zuiger IMI 43MM P10 Vespa 110-VE3177 ,1
    , €12.50 ,€12.50
    1 Carburateur 17 MM PHBG Replica ,046-PM4247 ,€39.00 ,€39.00
    ,Subtotaal: ,€82.25
    BTW: ,n/a
    Verzendkosten: ,n/a
    Winkelwagen totaal: ,€82.25

    Update 01-7-2010
    Zo tied voor een update!
    Tijdje druk gehad en niet echt op geschoten met de vespa.
    Ik heb hem nu compleet rijdend en goed. Trilt alleen wel als een tiet op een drilboor. Even een kleinere poelie proberen, misschien dat het dan wat minder trilt @ volgass. Ik ga van 95 > 80 proberen.
    Polini 46mm besteld, dus kan hierna ook weer verder met het inlaatje en het blokje in elkaar zetten, de SpeedEngine wel te verstaan.
    Kentenplaatje laten maken, een blauwe tot mijn verrassing, maar wel leuk dat snorren met zonder helm :P.
    Maargoed eerst even de driedagenplanning:

    Vrijdag: Om 16.00 Voetbal kijken (uurtje eerder beginnnen is een uur eerder stoppen op het werk :P)
    Na het voetbal naar huis, eten, dan komt Strikert knutselen en kennismaken en dan gaan we gezellig de vespa weer uit elkaar trekken en in de verfafbijt zetten en kletsen enzovoorts.

    Zaterdag: Vroeg op (alweer) om 8.00 uur vertrekken naar een straal adresje waar ik hem zelf mag gaan stralen. Gelijk ook de Proma CC eronder douwen en de uitlaat van de RS er ook onder door halen.
    Dan naar het werk kijken of mijn collega er is om te lassen, als ie er niet is moet ie weer uit elkaar binnenkort om te lassen, maargoed.
    Dan naar huis, Vespa weer in elkaar stoppen en schoonmaken en goed remmend/ rijdend maken. Daarna MAXCHILLING :P.

    Zondag: Vespa tour!!! En daarna slapen :P.
    Van ’t weekend komen er ook weer foto’s anders word het zo saai hé 😉
    Dus al met al druk weekend voor de boeg, maarjah ik ben nog jong :P.
    Hollereer voor alle mensen die zondag a.s. aanwezig zijn! C U there!

    Update 12-7-2010
    Wederom een update zonder al te veel motorisch nieuws.
    De brommer moest de vrijdag voor de Flevotour uit elkaar omdat ik hem zaterdag wilde laten stralen. Dus vrijdag avond is Striker langs gekomen om te helpen knutselen.

    Eerst het brommertje uit elkaar gehaald en de brommer in de afbijt gezet.


    De volgende ochtend vroeg op om vervolgens opgehaald worden. Naar de straler en eigenlijk gelijk gaan stralen. Jammer genoeg had de afbijt niet supergoed gewerkt, eigenlijk alles zat er nog op en maar op een paar plaatsen was het gaan bladderen :S.
    Lang lopen stralen, duurt echt vet lang :S. Daarna weer terug naar huis.
    Toen kwam Striker weer langs om hem in elkaar te zetten. Ging redelijk vlot, totdat we de gaskabel gingen doen.
    Helemaal gerafeld en echt krot. Dus toen na een beetje gepiel en gekut een oude decompressiekabel gepakt uit de schuur.
    Paste natuurlijk helemaal niet goed, de buitenkabel was te kort eigenlijk dus het gasgeven was maar een beetje primitief maar werkte wel op de tour, gasschuif kon helemaal omhoog.
    Dus toen het blokje eronder, draaide ik de het bougiedraad wat al kut was maar misschien nog wel 1 keertje gebruikt kon worden kapot.
    Dus toen maar een andere erop gezet. Zat dat in elkaar wilde hij niet starten, kreeg benzine had compressie maar maakte een raar spuug geluidje 1 in de zoveel slagen. Bleek de koppakking lek. Dus maar weer eentje uit een oude doos met troep getoverd en die eronder geknald.
    Toen liep ie wel, voor de rest niet meer naar het sproeiertje omgekeken, dacht van het zit wel goed. Boeit me toch niet met dit gare blok :P.

    Ondertussen waren Orangeciao en VespaAvanti ook al gearriveerd vanuit de camping in Almere.
    Nog tot 12uur ofzo gezellig gekletst enzovoorts.

    Volgende dag weer op tijd op om naar een vriend van me te gaan, het was de bedoeling om vanuit hem naar mijn vriendin te rijden zodat ik haar ook nog even zou zien. Vanuit hem weggereden en nog geen 2 km onderweg vanaf zijn huis vloog voorvork over mijn as. Bijna op mijn bek. Had gelukkig gereedschap bij me dus kon het snel weer erin terugzetten, kwam er toen achter dat mijn voorvork krom was en de remplaat ook.
    Hier mijn kromme voorvork.

    Dus maar weer terug naar die vriend. Vanaf daar met de auto naar mijn huis om een ander voorvorkje op te pikken.
    Toen we terug waren gelijk turbo beun ingeschakeld en snel het voorvorkje vervangen. Nog een tijdje lopen kutten met de remplaat om het recht te krijgen, tevergeefs.
    Beun central!

    Ondertussen stond de tour bij ons voor de deur en kreeg ik te horen dat je gewoon kan rijden zonder remplaat, alleen wel zonder voorrem dan. Dus zo gezegd zo gedaan.

    Zo rolde ik dus de tour ^^.

    In het wit :D.
    Hier mijn cp’s getuned door Tonni.

    Hier helemaal kapot van het beunen en het touren en thuis aangekomen.

    Polini 46mm nog steeds in de bestelling en een ultimatum gesteld, anders bestel ik hem elders (JMPB).
    De lasnaden doorgetrokken overal waar het kon. In iedergeval laten doen ik kan het zelf echt niet goed namelijk. Maar op de terugweg erachter gekomen dat er een klein gaatje in me tank was gekomen, dus dat van de week even oplossen en de pijp er tussen lassen die hier al een paar weken ligt.
    Voor de rest niks te melden op het moment.
    Tot de volgende Update!

    Update 28-7-2010
    Hallo allemaal 😀
    Van’t weekend bezig geweest aan de ciao.
    Zaterdag eerst voor me vader bandjes gefixt op z’n auto en remmetjes achter gereinigd. Daarna verder gegaan met de ciao alles eraf wat kon smelten + het blok eraf.
    Toen begonnen met de pijp op maat te maken zodat ie er netjes tussen past. Veels te ver gegaan maar ach, kon dicht gelast worden dus erop laten fikken en met hard soldeer de gaatjes in me tank proberen dicht te solderen. Geloof dat het nu wel helemaal droog is.
    De 46mm Polini bij jmpb gehaald met nog wat klein spul als poulie, v-snaar bougie enz..
    Zaterdag weer verder, dan de polini eronder knallen met mijn speedengine en een beetje proberen af te stellen.
    Hier wat foto’s:






    De polini in een Malossi doos? :S


    Ondertussen ook de kruklagers verwijdert opt werk en in de vriezer gegooid, moet hem alleen wel nog even bewerken bedenk ik me nu, of zal dit niet nodig zijn?

    Zaterdag meer update!

    Update 28-7-2010
    Nou, we hebben weer een update :D.

    Zaterdag vroeg op om op tijd bij de brommerboer te zijn, de sproeiers die ik wilde hebben had hij allemaal en de koppelingskabel van me rs50 had ie ook universeel.

    Daar tevens ook een benzine filter gekocht maar dat is niet zo’n super filter, aangezien hij te grof is laat hij teveel troep door kwam ik later achter.

    Magoed, dus ik blij naar het werk gereden aangezien ik daar alle spullen die je wilt gebruiken binnen handbereik heb, om daar vervolgens het blokje in elkaar te doen.

    Dit was m’n eerste keer om een blokje te doen, stelt niet zo heel veel voor maar alles rustig aan gedaan en gezorgt dat het zo goed als mogelijk in elkaar ging. Dat is allemaal goed verlopen.

    De krukas lag al een week in de vriepzer dus hij was goed koud. De lagers erop gelegd en met een echt lager pers ze er zo op gedrukt, heel gemakkelijk niet veel druk gebruikt.
    Daarna rustig in elkaar gezet.

    Toen had ik mijn Cp-vv overnieuw gemonteerd met wat beter uitziende spoelen die ik uit een ander blokje getrokken had. Verliep allemaal heel smooth and easy, just the way we like it.

    Wilde ik dus de SE eronder gaan hangen, bleek de achterste blok ophanging helemaal te missen :S. Geen idee of dit normaal is bij SE’s lijkt me niet. Dus twee busjes en wat ringetjes gepakt om het netjes op te lossen. Kan ik nog wel foto’s van maken.

    Dus ik met volle moed de sproeier 70 erin geduwd en benzine erin en rennen. Helemaal kapot gerend. Gebeurde echt bijna niks, halve ontbranding de hele tijd. Dus sproeiertje 68 erin, nog steeds niks. Klonk nog steeds of ie verzoop, bougie ook helemaal nat. Dus kijken of ie vonkte, deed ie prima.

    Sproeier 64 erin, niks. Sproeier 62 erin, niks. Sproeier 58 erin, Nog steeds niks. Dus ik de afstand van de bougie nog maar is controleren volgens de beschrijving die bij de Cp-vv geleverd werd.
    bleek die niet zo mooi te zijn als dat ik dacht, dus even open gebogen (klein stukje) toen weer dicht gezet op 0,50mm.

    Weer rennen, na een lang en hard stuk gerend te hebben ging ie aan. Even paar keer gas gegeven en stationair laten lopen. Liep goed. Toen ie warm was klein stukje gereden, toen maar gekeken naar de bougie, veel te licht dus toen maar weer 62 erin.

    Toen hoorde ik het tokkel geluid alsof er een knikker in mijn blokje lag. Ik dacht echt van NEEEE!!! Dus maar gelijk gestopt en vandaag weer verder gegaan.

    Eerst maar een sproeiert 72 gemonteerd liep ie al een stukkie lekkerder mee. Tokkel geluid werd me al snel duidelijk.
    1. De v-snaar klappert tegen het frame aan, iets strakker zetten dus.

    2. Ik zag ineens een imbus tussen mijn kop en het frame liggen.

    Hier de bougie kleur, kan volgens mij wel naar een 70, is wel wat donkerder op de foto

    Het begon te spetteren en er hing een dikke zwarte wolk dus maar gestopt, aangezien er nog geen lak op zit wil ik niet dat ie té erg gaat roesten.

    Hier een plaatje van dat het mooie buisje tussen het frame zit (A).

    Hier een plaatje van de zoek de verschillen:

    En me benzine kraantje bleef lekken, de oude was ook het buisje van afgebroken, dus nu een andere die er lag op gegooid, deze heeft geen reserve stand geloof ik…

    En hij lekt nog steeds, het tankje zelf lekt nog steeds aan de binnenkant van het frame, dus nog even dicht laten solderen (alweer Pffff) maarjah, houd je van de straat hé.

    Als het lekker weer blijft ga ik binnenkort weer mee op een tourtje, als ik mijn citta voorvork gehaald heb bij Jarco en andere velgjes heb, inclusief voorrem :P.

    Wat gaat er nu nog gebeuren:
    + Vijspakers kopen & voorrem fixen
    + Citta voorvork kopen
    + Beter benzinefilter
    + Nieuw Luchfilter
    + Nieuw benzinekraantje
    + Inrijden (in progress)
    + Aan/Uit schakelaar maken i.p.v. decompressie
    + Stralen & Coaten
    + Beetje afstellen
    + 17.5 mm spruitstukje afmaken en monteren.

    Tot hooruuus!

    13-11-2010
    Alles gaat de verkoop in.

    #460907

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    leuke kleurencombo dat wit geel, zie je niet veel. Alleen zou 5 of 3 spakers nemen vind ik persoonlijk veel mooier maar dat is een kwestie van smaak. Die setup heb ik precies hetzelfde gehad een tijdje terug, liep geweldig!
    Ik blijf ‘m volgen 😀

    #460911

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    Heej leuk dat je reageert!
    Komen idd ook 5 spakers onder. Dit was gewoon in die kleurplaat van de ciao al zo en had geen zin om die ook nog te veranderen.

    #431235

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    De eerste ciao met een citta lampenkapje:thumb

    Word mooi zie ik:)

    #460919

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    he heja dat is ook nog niet helemaal zeker, zo een ronde is ook cool maar datheeft iedereen alweer… dus nog even kijken wat het wordt 😉

    #454834

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    goed hoor.lekker origineel:)
    ik vind het een leuke kleuren combo zo.en dat koplamp spoilertje zo laten;)

    #460872

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    woow vet kleurtje, ben benieuwd naar het resultaat:thumb

    #460934

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Mooi begin van je perso kerel, wordt een leuk Ciaotje:thumb

    #460936

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Het prototype lijkt qua kleuren een beetje op die van gane vind ik

    #460953

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    lijkt idd wel een klein beetje op die idd shaker. maar mijne wordt geel en andere voorvork, dat staat wel vast. magoeded
    deze week maak ik het geld over voor de vork van mxmonster, dus die komt binnekort binnen 😉

    #460995

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    Update 5-6-2010 in eerste post!

    #461103

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    Saaie update in eerste post.

    #461114

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Toch leuk, zo’n sleutelmiddagje met je vriendin:D
    Ben echt benieuwt wat je er van gaat bakken kerel:thumb

    #461515

    VeldMuijz
    Topic starter
    Berichten: 221

    update!

    #462385

    aapie90
    Bijdrager
    Berichten: 824

    Ziet er goed uit,
    ik houd mijn speedengine-tje in de gaten,
    succes ermee!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.