Veel toeren?

Home Forums Techniek Motorisch Veel toeren?

This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by wilken 5 years, 2 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #783322

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Goeie avond,

    Ik heb sinds een tijdje een Vespa boxer loopt op zich wel goed maar als ik vol gas geef maakt die veel toeren en gaat die er niet harder door rijden. Sterker nog ik heb het idee als ik dan wat minder gas geef die beter oppakt. Nu heb ik de koppeling al vervangen (met de originelen koplingsveertjes) maar maakt geen verschil. Nu was mijn vraag is dit normaal of moet ik toch nog even verder kijken?

    Ik hoor het graag als iemand iets weet.

    Mvg wilken

    #783324

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Staat je snaar strak genoeg en is die niet te ver versleten?

    #783327

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Nou snaar heb ik 100 km geleden vervangen. Maar heeft nu wel veel speling denk 2 a 3 cm zelfde als een fiets keting moet er ook zo veel speling op de snaar zitten?

    #783332

    petrolhead
    Bijdrager
    Berichten: 92

    mag op zich niet superstrak staan anders krijg je ook rare symptomen (en slecht is het ook) en als de snaar te los is dan slipt de boel gewoon door. Je kan de spanning van de snaar aanpassen als je de blokbouten en uitlaat lost en zo blok wat naar voor schuiven totdat spanning ietsje meer is dan nu en kijk dan of hij nog slipt.

    #783334

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Oké dat zal ik morgen even proberen.

    #783368

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    In het midden zou je de snaar ongeveer 1 cm naar boven en beneden moeten kunnen bewegen.

    #783380

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Oké dan moet die dan nog een stuk strakker dan ik hem gespannnen heb had net ook eens nieuwe kopelingsveertjes er ingezet maar dat was het ook niet Maar dan zal ik morgen hem nog eens spannen.

    #783422

    wilken
    Topic starter
    Berichten: 35

    Snaar nu eens goed gespannen loopt nu best aardig aleen met weg rijden nog vrij veel toeren maar dat lijkt me normaal. 😀

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.