Variokoppeling lekt lagervet naar startsegmenten

Home Forums Techniek Vario Variokoppeling lekt lagervet naar startsegmenten

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by jaffabaffa 5 years, 10 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #771878

    jaffabaffa
    Topic starter
    Berichten: 203

    Mijn Variokoppelling ‘lekt’ naaldlagervet dat op de varioas zit langs het rubbertje naar mijn startsegmenten waardoor mijn brommer niet meer start omdat de startsegmenten slippen over de koppelingschaal.
    Ik denk zelf dat de vorige eigenaar van mijn variosetje een beetje overdreven veel lagervet op de varioas gesmeerd heeft want er zaten namelijk beste klonten vet tussen de naaldlagers.
    Kan dit ‘lekken’ echt komen door een overtollige hoeveelheid lagervet of is mijn rubbertje gewoon versleten?

    #771889

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Te veel is natuurlijk niet goed,maar je kan even kijken om je rubbertje niet hard is geworden want dan dicht het niet meer af. Ik gebruik op mijn koppelingen altijd hittebestendig vet, want anders verandert het in olie. Maar een goede keerring houd dit natuurlijk tegen. Het kan ook dat er te veel speling in het lager zit. Daar kan geen keerring tegen op.

    #771899

    jaffabaffa
    Topic starter
    Berichten: 203

    Kan ik de ouwe keering er gewoon uittrekken met een punttangetje en de nieuwe keering er dan indrukken? Of komt daar meer bij kijken?
    (Even ter verduidelijking: met keering bedoel ik het rubbertje dat over je schaal heen gaat, niet de keering in de cardan)

    #771909

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Eruit en erin, meer komt er niet bij kijken.

    #771910

    jaffabaffa
    Topic starter
    Berichten: 203

    Top, bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.