Van hoge toeren plot snaar lage toeren

Home Forums Techniek Afstellen Van hoge toeren plot snaar lage toeren

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door SuperSi 2 weken, 1 dag geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • 1

Louis Cornelis
    Topic starter

Hallo,
    Heb onlangs een ciao gekocht die na 20km/h zeer goed optrekt en rijdt. Het probleem is in het begin. Hij loopt op stationair in hoge toeren. Eenmaal hij start en du van stationair naar sneller gaat, puft hij eerst en gaat hij bijna uit of in lage toeren. Daarna trekt hij traag op tot de 20km/h ongeveer. Wanneer ik afrem en hij trager rijdt(10km/h) dan voelt het aan dat hij gaat stilvallen, maar als ik traag genoeg vertraag schakelt hij naar de “stationair toeren” en is hij weer stabiel op stationair. Als ik dus te snel tot stilstand kom direct na het remmen, valt hij stil.

Het is een standaard blok, ik denk snor, groene trekveertjes 12/10 carb, gianelli citypower, 70mm poulie en standaard filter.
    De verkoper zei iets van dat hij op hoge toeren starte en dus moeilijk op de stand wordt gestart.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in het begin sneller optrekt en niet verspringt naar lage toeren?

Alvast bedankt!

SuperSi
    Bijdrager

De hoge stationaire toeren klinkt alsof je brommer ergens valse lucht trekt.

Probeer eens de deo-test. Staat bij de how to’s hoe je die moet doen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.