Trillen citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trillen citta

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by IJskonijn 6 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #212090

    dirkwim
    Topic starter
    Berichten: 193

    Wanneer ik met mn citta tussen een bepaalde snelheid tijd dan begin ik trillingen te voelen in de stepjes en zal. Ook komt hierbij een soort ratelend geluid bij. Als ik tijdens het rijden de voorvork induw lijkt de ratel wel erger te worden. Onlangs heb ik nog de lagers in het blok vervangen. Zal dit de lagers in de koppeling zijn?

    #243324

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Trillingen ontstaan door onbalans. Misschien dat jou krukas of poulieas een slagje er in heeft zitten?

    Hoe heb je de lagers gedemonteerd van de krukas toen je ze hebt vervangen?

    #243330

    dirkwim
    Topic starter
    Berichten: 193

    Krukas is een nieuwe ori piaggio via ebay. Lagers heb ik warm gemaakt in olie en op de krukas gemonteerd. Lagers demonteer ik altijd met een lagerschaaltrekker.

    Ik gooi mn eieren op de lagers in de koppeling en anders moet ik toch verder kijken 🙂 wellicht even ander blokje reviseren en kijken of dit verschil geeft

    #243331

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik zou mijn eieren op het vliegwiel gooien,:ehh
    Probeer eens een ander vliegwiel ze zijn niet allemaal het zelfde van balans.

    #243332

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Zo te lezen doe je het dus niet op de manier waar velen hier mee de mist in gaan. Denk aan lagers verwijderen zonder lagertrekker…

    Ook een nieuwe originele krukas kan een onbalans hebben natuurlijk. Je kunt het blokje eens met de boormachine starten zonder koppeling erop. Dan kun je wel zien of voelen of de krukas een onbalans heeft.

    Zoals “zevenenergie” ook al noemt. Een vliegwiel is van fabriek af gebalanceerd op de krukas die bij het blok hoort. Een andere proberen kan je probleem oplossen. Koppeling is vaak niet zoveel mee aan de hand..

    Je poulie die op de achternaaf zit kan ook een slagje hebben. Misschien die eens vervangen?

    #243333

    Rick.

    Als we eieren gaan gooien doe ik ook mee: zit je blok nog wel goed vast in je achterbrug? Controleer de bouten eens(ook van de uitlaat) en check of je achterbrug geen speling heeft bij de ophanging met het frame

    #243335

    dirkwim
    Topic starter
    Berichten: 193

    Thx voor alle tips. Genoeg voor om het eea eens uit te gaan sluiten 🙂

    #243336

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Ik heb ook weleens gehad dat ik een ring miste bij de poelie achter, op een of andere manier zorgt dat ook voor onbalans.
    Dus extra ringetje erachter en weg was het.

    Verder weet ik niet hoe erg het trillen is, maar in mijn beleving heeft ieder blokje wel een punt waarop het niet helemaal lekker loopt en dus ook wat trillingen veroorzaakt. Niks ergs aan.

    No replacement for displacement
    #243337

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    IJskonijn :
    Ik heb ook weleens gehad dat ik een ring miste bij de poelie achter, op een of andere manier zorgt dat ook voor onbalans.
    Dus extra ringetje erachter en weg was het.

    Verder weet ik niet hoe erg het trillen is, maar in mijn beleving heeft ieder blokje wel een punt waarop het niet helemaal lekker loopt en dus ook wat trillingen veroorzaakt. Niks ergs aan.

    Bij mijn moeders citta (test rit) geen trillen bij 25km…top 45km erg trillen 😮
    Wat bleek de 2 stofringen waren versleten !

    How to..fixen klik hier……

    #243338

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Citta2black :
    Bij mijn moeders citta (test rit) geen trillen bij 25km…top 45km erg trillen 😮
    Wat bleek de 2 stofringen waren versleten !

    How to..fixen klik hier……

    Bij heel erge trillingen is dat zeker ook een goed punt om te controleren 😉

    No replacement for displacement
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.