Trillen

Home Forums Techniek Framedelen Trillen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 1 week, 3 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

big_f00t_72
    Topic starter

Sinds deze week ben ik de gelukkige eigenaar van een Ciao Mix uit 2005 en wel de snor uitvoering. Deze is nog volledig standaard. (denk ik) Hij loopt op teller 30-35. Als ik volgas rij voel ik een trilling in mijn trappers en het zadel. Als ik iets druk van het zadel haal (ik kom iets omhoog) is het trillen nagenoeg weg. Als ik het gas iets terug draai is het weg. Blokbouten nagelopen. Ik zag dat de poelie aan het achterwiel bij gasgeven iets naar buiten komt en weer terug. Dus speling op de klok zeg maar. Geloof niet dat dit de oorzaak is. Er is al veel over geschreven maar mijn oplossing is er nog niet. Of trillen deze lichte brommertjes gewoon.
    Gaaf ding hoor. Veel schik op mijn 47ste jaar 🙂

Groeten en zie jullie reacties graag.
    bigf00t72

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik had ook een ciao met elektrische ontsteking geheel standaard, die ook precies zo trilde, daar beek het vliegwiel vanuit de fabriek scheef te zitten. Dus zonder speling op de conische passing wobbelde het, zoals een discus schijf die niet goed geworpen word.(ik kan het niet anders uitleggen)

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

big_f00t_72
    Topic starter

Dan neem ik het maar voor lief denk ik. De ingreep lijkt mij best pittig. Blok moet uitelkaar? Greets.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Nee, maar het blok moet er wel uit en dan maar zien of dat het is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.