STD. krukas VS afgefreesde krukas

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden STD. krukas VS afgefreesde krukas

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by citta70cc 17 years, 4 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

citta70cc
    Topic starter

Ik heb dus van een originele krukas de wangen afgefreesd, waardoor ie meer benzine kan “happen”.
    Ik heb gehoord dat dit niet echt goed is.
    Nu ga ik binnenkort de krukaslagers vervangen, maakt het veel verschil in trekkracht en snelheid als ik er een originele krukas in doe?
    Zo ja, hoeveel ongeveer???

citta70cc
    Topic starter

Ik heb ze wel vaker uitgewisseld, maar dat was met een slecht gefreesd carter, toen merkte ik (bijna) geen verschil.
    Nu heb ik dus een speedengine, zou ik dan wel verschil merken???
    Setup: 65cc DR
    13/13 carb.
    malossi powerfilter
    speedengine
    afgefreesde krukas???

stevo10
    Bijdrager

ja denk het wel ja je krukas kan nu veel meer mengsel meennemen en dat verbeterd je trekkracht en top denk ik. heb nu zelf ook me krukas aangepast, alleen nog niet meer gereden.

succes

coda
    Donateur

je moet ze niet al te ver affrezen,anders gooit ie weer benzine terug in je luchtfilter,het zal wel iets schlen maar niet erg veel,bij mij is vooral de topsnelheid hoger.
    Je moet een beetje geluk hebben dat je krukas nog in balans is,anders gaat je blok trillen.

mzzl

Frenkie
    Bijdrager

Std krukas geeft meer trekkracht –> vanwege de kleinere hap in de wangen, dus meer carterdruk. Geeft ook meer vermorgen in je middel/ondertoeren.

Racekrukas geeft meer snelheid –> Vanwege de grotere hap in de wangen, dan krijgt ie meer benzine, goed voor de hoge toeren.

citta70cc
    Topic starter

Ja duidelijk, maar hoeveel scheelt het ongeveer in topsnelheid?

citta70cc
    Topic starter

Ik heb er aan 1 kant 10mm afgefreesd en de andere kant 5mm, net zoals proma dat aangeeft (eens een kopie ervan gehad van fietsenmaker)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.