Sprinter Van Bart#24

Home Forums Perso’s Projecten Sprinter Van Bart#24

This topic contains 65 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by ktmgek 11 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
  • Gebruiker
  • #284438

    bart#24

    hallo,

    naast me 2 c24 ciao’s in me andere perso wil ik hier mijn nieuwe project met jullie delen,

    om het een beetje overzichtelijk te houden.

    de bedoeling is om hier een racer/sprinter van te maken en dan vooral het uiterlijk,

    ik had op zolder nog een ciao p frame staan met geel kenteken en dat kan ik hier mooi voor gebruiken,

    foto’s:


    inmiddels is de buis ertussen gelast en is het gaatje in het midden ook gelast.

    over 3 weken gaat dit frame samen met mijn kreidler rmc naar de poedercoater voor een verse coatlaag afspraak is gemaakt!

    kleur wordt donkerblauw en de wielen vorkpoten enz worden oranje.

    de bedoeling is me eerst op uitelijke gedeelte te richten en dan het motorische.

    als de coatlaag erop zit komen foto’s en plannen!

    graag jullie reactie of tips of opmerkingen

    #462406

    cris
    Donateur
    Berichten: 159

    kleurencombinatie klinkt goed:thumb
    Ik ben benieuwd naar de foto’s en succes met de opbouw.

    #489109

    bart#24

    hallo,

    na een tijdje niks te hebben gedaan,

    ben ik evengoed bezig geweest.

    ik heb de stang ertussen gelast en hem naar de poedercoater gebracht en het resultaat mag er wezen:


    heb de inhammen al bestickerd zodat de stickers die ik heb besteld er gelijk op kunnen.

    we gaan nu langzaam opzoek naar een juiste voorvork ervoor helaas zullen hier aanpassingen aan moeten gebeuren aangezien ik een remklauw wil monteren.

    ik hoop snel weer een update te doen.

    reacties mogen

    #489111

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Mooi kleurtje! Maar een citta vork kan dan niet dan een ebr vorkje?

    #489103

    bart#24

    dankje!

    ebr zat ik ook aan te denken,

    maar aangezien deze chroom zijn kan ik geen beugel voor een remklauw lassen..

    ik zat eerder aan een tomos a35 voorvork te denken of iets…

    #489097

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    mooi kleurtje.
    leuk ook om aan te hobbyen.
    wordt vast een superding.

    #489099

    lars-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 313

    mooi kleurtje zal vast mooi worden:thumb

    #488977

    b.baens
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Het ligt echt aan wat voor remklauw je wil gebruiken, anders kan je voor ebr ook vanalles fabriceren aan adapters e.d.
    Maar als je persee wil lassen is een tomos idd beter, al is het ook maar pisbakken ijzer.

    Verder wel een mooie brommer en mooie kleur. succes

    #444177

    bart#24

    dankjullie!

    ebr voor ciao heeft helaas geen ophangpunt voor bijv. een spatbord te monteren.

    hierdoor zou je de adapter van de remklauw alleen kunnen klemmen met de as en dat zie ik niet zitten.

    ik ga wss mijn pitbike vork aanpassen dit is redelijk lastig maar dan heb ik wel een hele leuke vork;)

    reacties en opmerkingen welkom.

    #464523

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Gewoon a 35 vorkje

    #464844

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    hij bedoelt een tomos a35 vork:p

    #488656

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    @Ciaoracing, een pitbike vork is degelijker

    @Bart,

    Je zal denk ik moeten verlagen en dan is het het beste om je vering wat binnen in is te verkorten (en om geen speling te krijgen) ook de schroefdraad in te korten. Heb nog geen ervaring ermee met het rijden maar speling heb ik er niet op.

    tevens wil ik je melden hoe ik het gedaan heb (heb dat namelijk ook bij mun ciao) je moet je tank uitsparing denkelijk inkorten (heb ik gedaan omdat ik anders niet naar rechts kon draaien en gewoon vlak met tank gemaakt :P)

    + een citta as over geperst. van een oude stang en dan de how-to overnemen van de site. Lijkt mij het handigste (en schijf rem erop pompe, mits je een spaak velg wilt heb ik die van mijn pitbike nog en das 16inch volgens mij of 17 inch)

    #487821

    bart#24

    hoi beunhaaz,

    dat balhoofd inkorten klopt, maar ik heb mijn buis bij het balhoofd gelast waardoor ik het niet meer kan inkorten..

    ik ben me even aan het bedenken hoe ik het allemaal doe, een ding is zeker, mijn 5 spaaks velg komt eronder met schijfrem.

    ik laat mijn moeder morgen balhoofdlagers halen en dan kan ik beginnen met het pas maken, het is lastig maar wel erg leuk om te doen!

    #487819

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    if i may post some pics:

    zoals je ziet heb ik dat ook en heb ik dat aan de onderkant eraf gehaalt (immers heb je er genoeg :P) dus probleem is zo opgelost. Als je pics wilt van hoe ik mun veering heb ingekort kan ik die ook geven (:

    #487818

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    ik heb een opa fiets zon zwart ding waar alleen een terug trap rem op zit zon eentje dus

    heb ik een gazelle voorvork met gazelle wielen in gezet,
    ja wat heeft dit er mee te maken. nou

    voordat die voorvork er in paste heb ik een stukje afgeflext van de buis van het frame
    zowel aan de bovenkant en onderkant zodat het buisje van het frame korter werd
    toen weer die stalen ringen er in getikt en voorvork gemonteerd

    en nu heb ik een opoe fiets met 8 versnellingen en schijf remmen 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.