Snor ciao met vario afstellen

Home Forums Techniek Vario Snor ciao met vario afstellen

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 2 years, 11 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #810153

    Dwayne
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo, ik ben Dwayne en sinds kort weer begonnen aan het sleutelen van ciao’s.

    Ik wil mijn snor ciao optimaal laten lopen met trekkracht als prioriteit en een top van ongeveer 35km/h maximaal. Vandaar dat de keuze voor een vario logisch leek.
    Momenteel met vario is 42km/h mijn top maar ik mis de trekkracht. Dit is mijn huidige setup:
    Standaard cilinder
    Snor carter
    Blok onbewerkt
    Sproeier 44
    12.7 carb
    Polini Filter
    Velgen 16”
    Piaggio vario (geen imitatie)
    1-11,5 vertanding (klok met loopstand)
    100mm schijven
    Ciao vario snaar
    Standaard drukveer
    Standaard rollen
    Gianelli original power uitlaat

    Wat kan/moet ik aanpassen om mijn trekkracht te verhogen en mijn top weer richting 35 km/h te krijgen?

    Alvast bedankt en mocht dit exacte vraagstuk al behandeld zijn, sluit gerust het topic.

    Groet,
    Dwayne

     

    #810160

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    De vario,s hebben nooit op een snorfiest gezeten.En dat is ook geen goede combinatie.
    Het verschil in overbrenging met een snorklok is maar klein.
    Voorts kan het zo zijn dat je blokje ook nog eens in slechte staat verkeert. (versleten zuigerveren ezv.)
    Je vario maakt het wel mogelijk om hem naar een hogere top te trekken. Maar trekkracht gaat zo niet goed lukken.

    Voor trekkracht zoals met een scooter, want daar ben je waarschijnlijk op uit, heb je echt meer vermogen nodig.Dan komt de vario ook veel beter tot zijn recht.

    Voor terug naar de 35 kan je beter je snorklok er weer opzetten.
    Zo,n beetje alles wat je er dan meer aan doet, dan je huidige citty power, verhoogt de top en geeft meer trekkracht.

    1
    #810174

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Je kan op zoek naar een 1 op 13 vertanding.
    Je kan je trekveertjes in je achterkoppeling vervangen.
    Eventueel je cilinderkop vlakken.

    Nog een ding wat goed EN slecht zou zijn is een aftermaket vario (polini of malossi)
    Dit vergroot je afstelmogelijkheden enorm  waardoor je in je powerband kan optrekken.
    Maar een aftermarket vario varieert ook verder door waardoor je harder gaat.
    Dit zou je kunnen verhelpen door een eigen varioring te maken die het variëren beperkt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.