scheve banden

Home Forums Techniek Framedelen scheve banden

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Blue Magic 15 years, 5 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

sicnr9
    Topic starter

ik heb me voorband scheef, denk omdat die ijzerdraden wat er in zitte scheef zijn , om dat er iemond mischien op me band heeft gestan ofzo, weet iemand hoe ik dat fatsoenlik er uit kan fixe? vind het zonde om er een nieuwe band voor te kopen want het is nog een mooie swallow slik. iemand een ID of TIP? grtsz

Frenkie
    Bijdrager

Je band scheef???
    Zal eerder een slag in je velg zijn, of je hebt een zogenaamd “ei”in je band zitten (als je hem verkeerd erop zet). Dat ei krijg je weg door de band leeg te laten, dan de rand aan beide kanten invetten of met zeepsop inspuiten en dna wat kutten met de band en weer oppompen.

Ciaofrank
    Bijdrager

of bedoel je dat je voorwiel scheef staat? dan zijn namelijk de plastic busjes in je voorvering versleten, er zijn setjes te koop met nieuwe busjes / veren. Is ook niet al te duur, wel een klotewerk om te doen trouwens, hier nog wat topics daarover:

http://ciao.clansites.net/site/forums.php?m=posts&p=2809
    http://ciao.clansites.net/site/forums.php?m=posts&p=3927

sicnr9
    Topic starter

nee, de velg is goed, maar de buitenband is niet meer mooi rond. het is net of er een slag in de buitenbamnd zit, maar ik krijg hem er niet uit, kheb ook al geprobeerd door hem leeg te l;aten te lopen en hem “recht te buigen” maar als ik hem dan weer oppomp, is het er nog. er zal tog zeker wel een truukje zijn om het er uit te fixe? of ik ben gewoon te lomp =p

Ciaofrank
    Bijdrager

misschien zit er een knik ofzoiets in je binnenband, ik zou ff me band leeglaten lopen, en dan de buitenband aan 1 kant van de velg af en dan de binnenbond een klein beetje oppompen zodat de vorm goed is, vervolgens zet je de buitenband er weer goed op, dat wil ook nog wel eens werken

Blue Magic
    Bijdrager

een tip koop gewoon een nieuwe binnenband ben je er van af:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.