Robin's Citta Gilera

Home Forums Perso’s Collecties Robin's Citta Gilera

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Tiesman1986 4 years, 2 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #793254

    Robin Rutterkamp
    Topic starter
    Berichten: 1

    Hallo,

    Sinds een tijdje heb ik een Gilera Citta die ik opknap.
    De Citta loopt goed en pakt vlot aan.
    Alleen heb ik elke keer een probleem bij de krukas en de schaal van de koppelingsegmenten. Een rammelend geluid, oorzaak is te veel speling tussen de twee vlakke delen van de as en de schaal.
    Nieuwe schaal gekocht en reed voor een aantal km super mooi. Daarna begon de koppeling weer ligt te rammelen waarna het alweer snel erger werd.
    Nieuwe krukas en schaal gehaald (krukas was beetje beschadigd) maar ook deze nieuwe set heeft vanuit de doos al speling. Foto is bijgevoegd waar te zien is dat de twee vlakken niet tegen elkaar zitten.
    Dit is toch neem ik aan niet de bedoeling?
    Iemand hier ervaring mee?WhatsApp Image 2020-02-06 at 22.13.37

    #793255

    Luuk66
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Zou verder geen probleem moeten geven. Ik rijd zelf met een enorm versleten krukas waar ik de schaal bijna op kan rondraaien. Door de koppelingsmoer gewoon goed strak aan te draaien met een grote ring erop heb ik nog nooit ergens iets horen rammelen.

    #793330

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Ik heb er ook gezeur mee gehad. met mn opgevoerde citta. als er te veel ruimte tussen zit komt het vroeg of laat los. Ik doe er tegenwoordig standaard een druppel groene locktide op om de speling te vullen. Ook als ik denk dat er weinig of geen speling is. Het is een beetje lastig de koppeling demonteren maar het is goedkope garantie.

    #793344

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Ja dat geef ik ook altijd aan met mensen die met een MP carter ofzo met poelie gaan rijden , alle kracht komt op dat stukje platte kant te staan en heb je zo een dikke afdruk , met een normale setup gewoon goed in de gaten houden en zonodig vervangen op tijd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.