Roberto’s First pRoJeCt !

Home Forums Perso’s Projecten Roberto’s First pRoJeCt !

This topic contains 122 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by niceVespa 15 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 123)
  • Gebruiker
  • #432282

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    ik vertrek morgen dus na de ardenne jaja πŸ™
    en nog geen pakket van jmpb gehad dus zal zijn voor als ik terug ben πŸ˜‰

    ohja
    vandaag ook nog die twee geluefjes van die plaaatjes dicht gewerkt met plamuursel en de lak tusen de kleine sleufjes en al weg gehaald dus is bijna klaar om te spuiten als alles er op zit word er na gedacht om te verstevigen al paar dinge gevonde maar nu nog kijken wat gaat :lol

    greets en tot volgende week πŸ™‚

    #432568

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    pakje gehaald bij dum vandaag…
    alles ziet er netjes uit maarja het is nieuw dus..
    maar enkel de lagers die bevalde mij niet omdat er geen vet in zat dat vond ik raar dus mroge maar even vet gaan halen πŸ™‚
    morgen gaan we der vol tegen aan maar in de tank moet nog cola gedaan worden dus we hebben nog even werk voor we kunnen gaan rijden :lol

    greets roberto (morgen komen pic’s van het werken)

    #432569

    Rebel

    krukaslagers hoeven geen vet in bij vespa
    bekijk je carters maar eens je heb smeergleuven naar de lagers πŸ˜‰ dus je mengsmering smeert ook de lagers.

    #432570

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    danku wel dat je me het verteld πŸ˜‰
    dacht wel al zo iets πŸ™‚
    dan dus nog enkel op de tank wachte he πŸ™

    #432573

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    gewoon nachtje cola er in. is toch niet zoveel moeite he. :d

    #432574

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    gewoon nachtje cola er in. is toch niet zoveel moeite he. :d

    #432577

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    en dan moet het nog droge he πŸ˜‰

    #432579

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Uitspoelen met water? Dan met beetje benzine of wasbenzine.

    #432580

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Als je het laat drogen dan vormt zich weer roest, omdat er in cola ook nog altijd water deeltjes zitten.
    Je laat dus de cola er uit gaan dan spoel je goed door met water, daarna blaas je het eens goed door met de compressor en dan benzine er in.

    #432582

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Ik las dat je je frame rood gaat coaten en je las-naden weg gaat plamuren…maar eerst plamuren en erna coaten lukt niet, gaat het plamuur los zitten.

    #432596

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    ja maar het gaat niet meer gecoat worden het frame kheb het nu heel kaal geschuurd omdat de lak er makkelijk af ging en om dat het maar 1 laag was dus πŸ˜‰
    enkel de velgen worden gecoat in het glanzend zwart…

    blokje staat weer in elkaar na het ene probleem na het ander hebbe opgelost zitten we nu wel vast πŸ™
    de draad op men krukas is kapot en daarom wilt men krukas moer er niet meer op..
    en de winkel waar we zijn geweest had enkel een hele tappen set voor 130 euro en vonde we zonde voor die ene keer dat ik het nodig heb … dus morgen nog eens kijken bij winkels in de buurt hier..

    greets roberto

    #432616

    Onkruidzaaier
    Bijdrager
    Berichten: 224

    wachten tot ze bij de aldi in de aanbieding zijn! of gewoon eventjes van iemand lenen!
    Ik heb ook tijden met een kapotte draad op m’n krukas gereden, dat zuigt echt hard omdat je telkens als je je blok eronder vandaan haalt het echt oppassen is dat je niet weer die draad aan gort draait.
    Misschien kan je beter nu je de kans hebt een nieuw krukasje op de kop tikken, scheelt een hoop gezeik!

    #432638

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    draait opnieuw getapt dus dat is in orde ook draaide mijn vliegwiel niet te goei
    dus wij terug blok er onder uit gehaald en vliegwiel los gehaald na beetje kijken en zoeken hadden we gevonden dat het vliegwiel mijn spoel raakten dus dat even opgelost en jaa πŸ™‚

    hij bolt nu eindelijk =) :thumb

    wel nog klein probleempje met de uitlaat die der de hele tijd onder uit valt maarja dat word nog opgelost πŸ˜‰
    bolt mooi moet nog een klein beetje afgesteld worden …

    greets roberto

    #432639

    jordy
    Bijdrager
    Berichten: 989

    super roberto
    mischien is een uitlaat veer de optie zodat hij er niet meer onderuit valt;)

    #432640

    roberto
    Topic starter
    Berichten: 162

    mensen DIK probleem we zetten hem toen strax uit maar nu wilt hij niet meer starten heb sproeier al zuiver gemaakt enzo ander bougie geprobeerd nix helpt
    Dus mensen zeg is wat ik kan doen alstublieft πŸ™

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 123)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.