richard’s perso

Home Forums Perso’s Projecten richard’s perso

This topic contains 398 reacties, has 64 deelnemers, and was last updated by Jarco 12 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 399)
  • Gebruiker
  • #456816

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    Ik heb nu de 4 draadeinden vast gelast, was nog best een klotewerk maar ik denk nu dat ze stevig vastzitten. Ook moest ik rekening houden met het enorme temperatuurverschil door het lassen. Ik heb de gehele cilinder eerst voorverwarmd met een gasbrander en verder heb ik steeds hele korte laspuntjes gezet, en de cilinder is nog rond πŸ™‚ gelukkig maar, anders was dit project afgelopen.
    Nu moet ik ze nog een beetje afwerken zodat het membraanhuis er mooi op past, en dan kan er kneedbaar staal op.
    Ik denk dat ik nu Devcon A ga gebruiken, kost wel wat meer, maar ik denk dat dat beter is dan de epoxy van bison.

    Verder kan ik ook wel eens aan het uitlaattraject beginnen, het overgebleven stuk flens gaat er af, en er komt een 27mm (buitendiameter) buis op. Dus ik moet ook nog ergens een 27mm uitlaat vandaan zien te toveren. Ook meteen handig voor mn deps cilindertje die ik nog heb liggen.
    Weet iemand of er toevallig scooteruitlaten met een binnendiameter van 27mm bestaan? Want die zijn vaak niet zo duur 2e hands.

    #456830

    Tom ciao

    Ziet er bruut uit hoor!
    Ik vraag me alleen af of je de spoelkanalen misschien niet iets tΓ© groot hebt gemaakt.
    Heb je nog wel genoeg ruimte over voor het in het carter te maken, en ook voor de pakking?

    Maar veel succes verder! :thumb

    #456833

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    Spoelkanalen worden misschien nog wel iets groter πŸ˜‰
    Als het niet uit komt met het carter gebruik ik wel weer wat epoxy, pakking maak ik zelf op maat dus dat moet ook wel goed komen πŸ˜‰

    #456840

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    De draadeinden zijn afgewerkt dus het membraanhuis past er mooi op.
    De rubber pakkingen van het membraan zijn trouwens ook gefixt, gewoon met secondelijm aan elkaar geplakt, en het zit netjes nu πŸ™‚

    Ook heb ik de uitlaatflens er af gezaagd, nu heb ik mooi de ruimte om wat aan het uitlaattraject te doen πŸ™‚

    #458276

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    Ik ben weer een beetje bezig met de citta, want het plan is om hem naar thorn mee te nemen in de auto πŸ™‚

    Heb even de 16mm phbg gemonteerd, en moet zeggen dat de gasreactie beter is, het optrekken lijkt ook iets beter. Nu nog afstellen, ik denk dat dat beter gaat dan met de 19mm, er zit nu sproeier 74 in en daar rijdt hij al aardig mee, ik ga nu even 78 testen.
    Top viel tegen helaas met 74, 61km/h πŸ™ maar dat ligt met name aan de uitlaat denk ik. Ik vindt alleen deze uitlaat zo chill rijden dat ik hem er nog ff onder laat hangen πŸ˜› Het geluid is rustig en hij trekt mooi op.
    Ik moet maar weer eens aan de slag met de krul die ik van Boet gekregen heb, die inkorten en testen..

    Verder nog wat kleine dingetjes, heb ook eindelijk een luchtfilter, een kabelchoke gemaakt, ik ben bezig met een ander (kleiner) dashboard en nog wat kleine dingetjes πŸ™‚ Wordt wel leuk.

    #458283

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    Sproeier 78 was geen succes, hij begon te viertakten :S
    Eerst dacht ik dat het de ontsteking was, na alles gecheckt te hebben toch maar weer 74 erin gedraaid en hij doet het weer goed, nieuwe bougie was koffieverkeerd kleurig dus dan zal het wel goed zijn.

    Stationair is ie ook niet echt lekker af te stellen, ik denk dat de stationairsproeier te groot is.
    De lucht/mengsel schroef heb ik namelijk helemaal ingedraaid, weet iemand of het mengsel dan rijker of armer wordt?

    #457019

    RiPe
    Topic starter
    Berichten: 812

    Updatje, zoals in Thorn te zien was heb ik weer wat aan de citta veranderd.

    Ik vond mn koplampspoiler eigenlijk niet mooi, te groot. Dus heb ik een nieuwe ontworpen en gemaakt van plaatstaal.


    Dit keer heb ik helemaal geen lijm/kit gebruikt, alles is gelast of met draadeinden vastgezet zodat het makkelijk los te halen is en gewoon steviger is. De elektronica is wat verbeterd met goede stekkertjes en mooi afgewerkt met krimpkousjes. Ik heb de blauwe leds en schakelaars eruit gegooid. Nu is mn licht gewoon op het blok aangesloten en altijd aan. Een leuke verbetering is ook de toerenteller πŸ™‚

    Ik heb hem eindelijk afgewerkt met repsol stickers πŸ™‚
    Verder heb ik een voorspatbordje gemaakt (std citta spatbord bewerkt) om de voorkant compleet te maken.
    Het is nu allemaal wat slanker geworden, ik ben er zelf erg tevreden over.

    Oja, en nog wat kleine dingen die niet opvallen, het stuur is 5cm ingekort (vond hem iets te breed) en het zadel is een paar cm verlaagd.

    #457009

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Echt mooi gedaan Richard:thumb

    #457005

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    wowww, dat dashboardje en licht is echt mooi=) wel grappig zo wou ik eerst mijn booskijker ook vastmaken, maar dan solderen.

    echt een mooie citta:thumb

    #457006

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    ziet er idd netjes uit:thumb maar mischien wat betere foto’s van het eindresultaat?

    Greetz;)

    #457003

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Echt een super vette Citta! Een van de mooiste van het forum vind ik.

    #457002

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Zonder twijfel de mooiste citta van het forum en van degene die ik gezien heb :P. Respect :thumb

    #456992

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Dashbordje is heel gaaf gemaakt! Ik probeerde het led effect vast te leggen op film maar dat ging niet echt.

    Zeer geslaagde siet.

    #456994

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Echt een hele mooie brommer geworden! Dashboardje is ook zeker dik.

    #456859

    Steven
    Donateur
    Berichten: 977

    schitterende Citta, veel originaliteit en die kleuren combi is ook heel strak! ben benieuwd hoe dat rijdt met zo’n race stuur.

    mvg

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 399)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.