Revisie cardan.

Home Forums Techniek Mechanisch Revisie cardan.

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Cittatunning 2 years, 10 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #809826

    Cittatunning
    Topic starter
    Berichten: 71

    Hallo heren,

    Ben bezig om mijn cardan te reviseren, nu loop ik toch even vast heb met hulpstukken de naaldlagers van binnen uit de klok gezien naar buiten geslagen dat verliep wel allemaal soepel.

    Nu mijn vraag is waar ik op vast loop de lagers waar mijn Assen doorheen vallen moet ik die ook vanuit de klok gezien binnen naar buiten slaan of net andersom.  En enige tips met terug  monteren van de lagers.

    Groetjes 79D1745C-34AD-4CAC-AD60-B3EED3E39F5E

    #809828

    skib
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Ik monteer ze altijd van binnen naar buiten, maar volgens mij maakt dat niet heel veel uit.

    Wel wil ik je adviseren om te kijken of je ze erin kan persen in plaats van slaan. Met slaan willen de lagers nog wel eens stuk gaan. Persen kan bijvoorbeeld door de achternaaf met lager tussen een bankschroef te klemmen en dan vervolgens langzaam aandraaien. En om hem dieper erin te persen pak ik een dopsleutel.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door skib.
    #809831

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik monteer ze altijd van buiten naar binnen. En maak de behuizing warm. Ook zorg ik er voor dat de lagers vettig zijn.  Persen!
    Doe je dat niet of je ze er in probeert te tikken met een hamer dan zie je meestal aluminium schaafsel voor de lagers uitgaan.
    En dat wil je niet.
    De veer kan klem komen te zitten bij het in elkaar zetten. Daardoor draaien de assen niet meer na het aandraaien van de boutjes.

    Succes 👍

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 10 months geleden door zevenenergie.
    #809835

    Cittatunning
    Topic starter
    Berichten: 71

    Heren bedankt, goeie tip toch de behuizing warm maken. Kwa persen komt het wel goed met wat improvisatie.

    Groetjes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.