Ratel uit vario koppeling

Home Forums Techniek Vario Ratel uit vario koppeling

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 9 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #212730

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Mijn vario gaf al geruime tijd een ratel af en toe. al sinds een week vaak, En sinds net, constant!
    Hij gaat ratelen als de snaar naar binnen getrokken word . Weet iemand hoe dit komt en of dit kwaad kan? Ik heb namelijk deze week geen tijd om te sleutelen.

    #217439

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Een ratel is nooit goed, zeker niet bij een vario, aangezien schade daaraan vaak kostbaarder is dan aan een mono overbrenging. Mijn advies: geen meter meer rijden! Ff kijken wat er loos is.

    #217440

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Wat Guido zegt.

    Tevens de vraag of je zeker weet dat het de koppeling is die ratelt?
    Wellicht is je naaf toe aan wat nieuwe lagertjes dat daar een ratel zit?

    #217441

    bram0vitz
    Bijdrager
    Berichten: 497

    Dit heb ik volgens mij destijds ook een keer gehad, nadat ik mijn borgclip van de startschoenen had omgedraaid was dit verholpen.
    Kan zijn dat dit bij jou ook het geval is, eerst verhelpen dan verder rijden!

    beetje prutsen hier en daar
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #217442

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Net klaar met sleutelen.

    Ik heb me koppeling er af gehaald en wat bleek….
    Een van de startsegmenten was krom.Hij liep aan tegen het koppeling huis.) Had ik kunnen weten want hij startte de laatste tijd wat minder.
    De klok is nog redelijk speling vrij. Van de week inspecteer ik deze nader want hij lekt een beetje olie.

    `Even`mijn poelie aandrijving er onder gesleuteld. Nu kan ik mogen weer op pad.

    Bedankt voor de antwoorden en steun.:thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.