Raar geluid van Cilinder

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raar geluid van Cilinder

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by koen92 15 years, 8 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #209001

    koen92
    Topic starter
    Berichten: 16

    hoi

    Ik heb een snor vespa si en mijn cilinder maakt een raar tikkend geluid(ben hem nog aan het inrijden). Ik krijg hem ook niet goed stationair afgesteld. Wat zou het probleem zijn?

    Mijn setup:
    creco 60cc cilinder
    leovince krul uitlaat
    standaard carburateur
    sproeier maat 42
    -verder rest alles standaard niks uitgeveilt of iets

    #220073

    Timmetje
    Bijdrager
    Berichten: 302

    Ik wil hier iets op toevoegen (ik ben zijn broer)

    Toen we de cilinder kochten en erop zetten, deed hij het met de 42 spoeier prima. Na een tijdje was hij volgends mijn broertje in eens uitgevallen, en daarna deed hij het slecht. We hebben de ontsteking goedgezet, wat niets hielp, hij vonkt gewoon goed verder. Carberateur en luchtfiler zien er gewoon nog goed uit (beide gewoon standaard). Hierna heb ik hem een koppaking laten halen, die als ik het goed heb er normaal niet op zitten. Gehaalt, en hij deed het weer een stuk beter, maar het tikkende geluid bleef nog. Het is echt een tik die duidelijk uti de cilinder komt en met het toerental meegaat. Er komt smeer uit de uitlaatpoort. Cilinder ook nagekeken, ziet er gewoon goed uit, draait netjes etc.

    Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen, aangezien ik geen idee heb waar het aan kan liggen.

    #220076

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    Zuiger goed om (met pijl naar uitlaat) anders blijft er ergens een zuigerveer in een poort hangen. Dit kan toch redelijk lopen maar niet optimaal. Zoiets lijkt het mij…

    #220079

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Dat tikken kan vaak ook duiden op detonatie. Je sproeier lijkt me ook erg klein voor deze setup. Heb je de kleur van de bougie al eens bekeken. Normaal rij je een stuk volgas en zet de brommer zo snel mogelijk stil, een stuk volgas rijden is bij jou echter niet aan te raden op het moment dus kijk maar eens gewoon hoe de bougie er nu uitziet.
    Ik zou ook even niet verder rijden want je zou je cilinder zo kapot kunnen rijden.

    Ik zit meer te denken aan sproeier 46 ongeveer.

    #220080

    Timmetje
    Bijdrager
    Berichten: 302

    @Speeddemon

    Zuiger verkeerd om is niet het geval, omdat hij er zowieso niet in zou passen dan, en hij draaide dan niet een helemaal rond (ze hadden ons eerst de verkeerde zuiger meegegeven die niet werkte)

    @Jacky
    De spoeiermaat lijkt me aardig goed, alhoevel het proberen van 2 maatjes groter zou natuurlijk geen kwaad kunnen, maar dat kan geluid natuurlijk niet veroorzaken. Toen ik laatste naar de bougiekeek was deze zwart, maar bougie is blijft natuurlijk indicatie. Met detonatie denk ik dat je vervroegde detonatie bedoelt vanwege te hoge compressie of fout afgestelde ontsteking? Lijkt me sterk aangezien de ontsteking nagekeken is, en er nu een koppakking op zit.

    #220081

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Als de bougie zwart is zou de sproeier al te groot moeten zijn. Heb je dat ook echt goed getest door eerst een paar 100 meter vol te rijden?

    Ik weet zo snel even niet wat een snor std voor sproeier heeft, 36 toevallig? Normaal kun je zon 6 maten bijtellen voor een andere uitlaat, maar je hebt dus ooknog een andere cillinder. Als de bougie echt zwart is klopt mijn verhaal natuurlijk niet maar ik betwijfel het!

    #220091

    koen92
    Topic starter
    Berichten: 16

    Ik kan nog wel een keer kijken naar mijn bougie naar een paar meter rijden.
    Maar dan heb ik nog steeds dat getik van mijn cilinder? iemand nog een idee waardoor dat kan kome?

    #220092

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    wat je eens kunt proberen:
    zijkap eraf aan de koppelingskant en dan het binnenste gedeelte van de koppeling heel voorzichtig en langzaam naar links en dan weer naar recht draaien. Voel je nu speling dan is waarschijnlijk je big end kapot. Hier mag geen speling op zitten.

    En anders zijn misschien de krukaslagers gaar.

    Dat is het enige wat ik kan verzinnen

    #220094

    koen92
    Topic starter
    Berichten: 16

    Het zou idd kunne dat mijn krukaslagers gaar zijn. Dus dan zou het hopelijk niks in mun cilinder zijn:P hij rijd nu wel beter alleen nog stationair laten lopen maar da gaat me wel luke xD
    iig bedank voor de hulp 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.