PVA nummer

Home Forums Algemeen Brommers algemeen PVA nummer

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Nick Jacobs 3 years geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #123058

    bryanv
    Topic starter
    Berichten: 155

    Ik zou mijn Ciao PX25 uit 1986 willen inschrijven in Belgie als B-klasse (brom) aangezien deze toen ik hem kocht (origineel?) sneller ging dan 33km/u en problemen wil vermijden.
    Nu er een DR50 en citypower onderzit gaat hij dus nog sneller.

    Echter heb ik hiervoor een ander PVA nummer nodig.

    Weet iemand toevallig het PVA-nummer van een PX45? Bij een PX25 is dit 84/6009.

    Alvast bedankt.

    #123310

    TheCauwie
    Bijdrager
    Berichten: 119

    Beste bryan, dit is niet nodig als je hier nog geen nummerplaat voor hebt aangevraagd. Dan sluit je je gewoon aan bij een erkende oldtimerclub (erkend door het BFOV), vraag je bij het BFOV een bouwjaarattest aan voor dit framenummer en zeg je dat het een B-klasse is en je geen gelijkvormigheidsattest heb. Met het bouwjaarattest voor klasse b vraag je vervolgens een verzekering en oldtimernummerplaat aan en ben je volledig wettelijk inorde. Als je meer info wil > PM me.
    Ps: ik ben toevallig voorzitter van een oldtimerclub 😉.

    #123309

    TheCauwie
    Bijdrager
    Berichten: 119

    Net even je perso bekeken. Normaal heb jij nog nooit voor deze brommer een nummerplaat aangevraagd, dus deze gemakkelijke procedure moet lukken. Als je trouwens aangesloten bent bij het BFOV kan je ook genieten van een goedkope verzekering 😉.

    #808861

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Hallo,
    Oud topic, maar proberen waard.
    Ik heb momenteel hetzelfde aan de hand, een frame gekocht in nl zonder kenteken. Nu wil ik deze graag inschrijven, maar liefst niet als oldtimer. Weet iemand het PVA of PVG nummer van een b klasse ciao? Of een andere manier om hem op kenteken te krijgen zonder dat die in Nederland moet worden ingeschreven of op oldtimer plaat moet?
    Mvg Robin

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years geleden door Robin_Ciao.
    #808876

    Nick Jacobs
    Bijdrager
    Berichten: 70

    Als je brommer nog nooit ingeschreven is geweest in Belgie kan je via de BEHVA een bouwjaarattest aanvragen. Je zal fotos moeten nemen van de brommer, alsook het identificatieplaatje en op het formulier aangeven dat het een B-klasse is. Voor zover ik weet kun ja uit de chassisnummer van een Ciao niet afleiden of het een snor of brom is dus kunnen ze er weinig op zeggen denk ik dan. Een bouwjaarattest kost je ongeveer 50 euro geloof ik en kan je gebruiken ter vervanging van je gelijkvormigheidsattest. Via de verzekering kan je je Ciao dan al dan niet als oldtimer inschrijven.

    #808878

    Robin_Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 402

    Ik ben zeker dat het een b klasse is door het nummer op het balhoofd. Bouwjaarattest kost ind 50. Ik had al eens met de behva gemaild, en zij zeiden dat dat dan niet kan. Mij lijk ook dat ik gewoon een papiertje krijg waarop staat dat het een b klasse is, uit welke jaar dat die komt enzo. Dus lijkt het me ook sterk dat ik hem niet op normale plaat kan zetten… ik zal dus nog een beetje moeten zoeken
    Mvg Robin

    #808882

    Nick Jacobs
    Bijdrager
    Berichten: 70

    Dat zou kunnen ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, enkel gehoord van een vriend die dit recent gedaan heeft. Maar is het op zich een probleem om hem als oldtimer in te schrijven? In België heeft een oldtimerplaat enkel beperkingen voor een wagen geloof ik, niet voor brommers.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.