Polini

Home Forums Mening & ervaring Luchtfilters Polini

This topic contains 28 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Knaak94 2 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
  • #148995

    Miesmaster
    Topic starter
    Berichten: 116

    Heb jij ervaring met een Polini luchtfilter post dan hier je mening

    #152233

    GeFret
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Joah, ik heb een Polini racefiltertje, hij ziet er niet al te best uit, hijs een beetje verrot, moet maar es een nieuwe gaan kopen, maar verder geen problemen mee.

    #152234

    Miesmaster
    Topic starter
    Berichten: 116

    ik heb een polini luchtfilter en hij doet het prima en nog nooit problemen mee gehad. toppie

    #152262

    kuffi
    Bijdrager
    Berichten: 20

    Ervaring STANDAARD polini filter (dus niet voor evo):
    Prima filtertje, denk dat er qua “prestaties” weinig verschil is met malossi. Vind em alleen eigenlijk net iets te groot voor die citta achterbrug, zit nogal klem tussen de 2 zijkanten maar het past verder wel hoor.

    #152277

    Bodelier
    Bijdrager
    Berichten: 30

    ik heb een polini en een malossi filter, en naar mijn mening is de polini beter

    #152278

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    malossi is beter franky die polini geeft net iets meer lucht dan een ori filter en das dus niet veel de malossi geeft veel meer

    #152299

    eddi
    Bijdrager
    Berichten: 307

    ik vind t een goed filter, loopt er goed op… en gelukkig niet zo lawaaierig, malossi maakt herrie..!

    #152300

    .-{2F4OV}-.

    Kheb beide filters gezien. En volges mij laat malossi idd meer door. Kheb zelf nooit een polini gehad of mee gereden. De malossi maakt idd herrie, dit betekent dat hij zeer lichte luchttoevoer heeft en dus veel lucht kan geven;)

    #152205

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Polini filter
    -laat (standaard) minder lucht door.
    -zitten inderdaad maar 3 buisjes boven op.
    -heeft wel meer volume dan de standaard luchtfilter (is dus ‘dikker’)
    -In de handleiding die je krijgt bij je SpeedEngine carters staat ook aangegeven de Polini filter op een aantal plaatsen te doorboren, om op deze manier meer lucht door te laten. Doe je dit niet, zal je niet veel betere prestaties krijgen dan van het orginele luchtfilter.

    Malossi filter
    – is standaard ‘open’
    -hoef je dus niet meer aan te passen.
    -laat dus meer lucht door, vangt hierdoor wel veel zand en rotzooi van de straat, het beste is deze filter voor gebruik ff in te spuiten met iets van filter olie, hierdoor blijft het vuil plakken. (twin air filter olie oid)

    -Je kunt het vuil een beetje uit je filter houden door een pantykousje er over heen te binden. Ziet er minder stoer uit, maar helpt wel iets.

    Tip: als je je orginele filter er nog op hebt zitten, haal dan de gaasjes die tussen filter en carburateur zitten er uit, en zet deze in de malossi/polini filter. Hierdoor hou je net iets meer vuil tegen.

    Mocht de filter uit elkaar vallen tijdens het rijden, los dit dan op met een tie-wrap. (bind deze er om heen)

    bovenstaande heeft enkel betrekking op filtertjes voor 13/13 carburateurs.

    Foto’s van beide luchtfilters vind je in de webshop op JMPB.nl

    ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,

    #152207

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Zer0r0nin :

    -In de handleiding die je krijgt bij je SpeedEngine carters staat ook aangegeven de Polini filter op een aantal plaatsen te doorboren, om op deze manier meer lucht door te laten. Doe je dit niet, zal je niet veel betere prestaties krijgen dan van het orginele luchtfilter.

    Dat slaat op standaard luchtfilters.

    ?

    #152208

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    nee Edjuh, dit moet je ook bij een Polini filertje doen 😉

    #152214

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Mijn ervaring: Ik heb ook zo’n polini luchtfilter. Hij is idd sterker dan de mallossi filter De malossi valt zo uitelkaar. Kwa doorlaat zijn de 3 buisjes van rond 8mm net te klein voor een 13/13 (oppervlakte).

    De construktie van het filter is ook beter. Hier zit een rond schijfje in die altijd z’n werk blijft doen. De mallossi zit over de volle breedte waardoor ie langs de zijkanten smerige lucht kan pakken.

    Voor mij dus de polini(met een gat extra geboord)

    #152215

    Tim
    Bijdrager
    Berichten: 598

    ik vind de polini ook veel beter.. geeft minder lucht orrigineel maar zijn veel sterker en je krijgt veel minder rommel in je carburateur.

    #152220

    67devil67
    Bijdrager
    Berichten: 121

    dus als ik bij een originele luchtfilter meerdere gaten erbij boor, heb ik het zelfde effect als een polini luchtfilter?

    #152221

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    of als je de gaten groter boort

    Ik denk het eigenlijk wel ja.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.