Pjotr his Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Pjotr his Ciao

This topic contains 31 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Pjotr 13 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
  • #444384

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    Bedankt voor de info.

    Mijn planning voor morgen is om de tank te spoelen en de carb schoon te maken.
    Sowieso moet er benzine in de tank om (verdere roestvorming te voorkomen)
    Zal ook een detailfoto plaatsen van bovenkant motor zodat jullie kunnen meekijken.
    Wil graag voordat ik de Ciao verder uit elkaar haal weten of de motor loopt al is het maar even. maar besef ook dat ik me eerst goed in moet lezen in de motortechniek van de Ciao(is er geen instructieboek te downloaden) heb al vluchtig How to do’s doorgelezen.
    Daarna wil ik de Ciao verder uit elkaar halen voor restauratie.
    Mijn plan is om een dop in de boormachine te zetten en deze op het vliegwiel te plaatsen aanlopen zie ik niet zo zitten in de straat, de buren zijn me veel te nieuwsgierig!!

    In hoeverre mijn plan voor morgen lukt weet ik nog niet maar dat is het leuke van dit project.

    #443881

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Wacht maar tot je eenmaal weet hoe het allemaal werkt…
    Dan komt het vespa virus vanzelf in je lijf. 😀

    Ik zou zeggen gebruik google en deze site en je komt echt een hoop te weten.
    Mocht je ergens echt niet uitkomen kan je altijd een vraag in het ‘kleine vragen toppic’ stellen.

    Gezien de 10 jaar dat je bevooraad ben, het enig gereedschap en de airbrush, geloof ik zeker dat je er wat moois van kan maken.

    Nog een tip: Heb je kapotte onderdelen kan je vaak voor een leuk prijsje hier op het forum vinden.

    Suc6! :thumb

    #443675

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    Jarco :
    Het geen wat ik spot is idd. een malossi luchtfilter.
    Cilinder inhoud valt niet te zien aan de hand van de foto’s

    Wat me wel opvalt op de eerste foto is dat het lijkt alsof de carb. niet ver genoeg over het spruitstuk zit en de nijlon bus mist die erin hoort te zitten.
    Maar is niet heel duidelijk te zien.

    Ik zie dat er een standaartlijkende uitlaat onder ligt met dikkere voorbocht dus hij is licht opgevoerd. 😉

    je vergeet de kleinere poelie nog !

    #443671

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    Jongens bedankt voor jullie support en ik denk maar zo Rome is ook niet in 1 dag gebouwd maar het staat nu op de kaart:)

    #464576

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    Vandaag verder gegaan met de Ciao en de volgende uitdagingen tegen het lijf gelopen:

    Begonnen met de tank te spoelen ongeveer een lter benzine in de tankt gemikt potje onder de benzinekraan en open…..
    niets geen druppel eruit.
    Benzinekraan gedemonteerd en daar kwam de drap.
    Toen de tank leeg was stukje leiding eruit gevist na veel pogingen met een pincet.

    Mischien kan ik de leiding nog solderen anders laat ik het voorlopig maar even zo

    Daarna de benzinekraan maar helemaal uitelkaar gehaald om schoon te maken.

    Hoop dat ik hem weer werkend in mekaar krijg!

    De volgende stap was de carb eraf halen de nylonbus zat er op dus geen valse lucht.

    De volgende gegevens gevonden over de carb

    Merk: Dellorto SHA 12/10 met een sproeier van 54

    Verder heb ik nog geen passende dopverlengstuk kunnen vinden die in mijn boormachine past dus daar moet ik nog wat op verzinnen iemand suggesties?

    Dit was het eigelijk wel weer even voor de zondag morgen weer verder.

    #464571

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    sproeiertje 54 is wel behoorlijk groot… voor een std brommer misschien dat hij ooit opgevoerd is geweest en je buurman nooit de moeite heb genomen om de sproeier terug te veranderen

    #464581

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    just1991 :
    sproeiertje 54 is wel behoorlijk groot… voor een std brommer misschien dat hij ooit opgevoerd is geweest en je buurman nooit de moeite heb genomen om de sproeier terug te veranderen

    Ok welke maat hoort er dan in?
    Hoor graag

    #464582

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    of hij heeft bij de pakkingen flink valse lucht zitten trekken. Sommige mensen ‘lossen dat op’ met een grote sproeier 😉

    orgineel zit er normaal gezien geloof ik een 43 in een standaard blokje. In kickblok zat standaard 47. elec nieuw type blok 49 maar daar kan ik naast zitten. Iig geen 54 nee, dan heb je meestal toch al een ander uitlaatje en malossi filter ofzo 😉

    #464583

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    misschien zal die wel aardig lopen met dit sproeiertje, ik zou het voorlopig zo laten, en afwachten tot het blokje al een teken van leven zal geven.. Misschien wil het al bijna starten na de nieuwe benzine en de reinigen van de carb..

    Wel raad ik je aan om de contactpuntjes (achter het vliegwiel), eens te stellen op 0,45mm, dit kan met een voelermaatje.
    Ow ja, dus bijkomende info voor je ; Je hebt een CP blokje 😉

    http://www.mopedriders.org/html/manuals/piaggio/sm/piaggiosism.htm

    Daar heb je werkplaatshandboek 😉

    succes!

    #464590

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    Tnerual bedankt voor de info.

    Voorlopig even geen werkzaamheden ga een week buitenshuis werken.

    #464782

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    Afgelopen week de benzinekraan gesoldeerd en een dopsleutel geprepareerd voor in de boormachine.

    De werkplaatshandboek voor de Ciao opgeslagen op de pc.

    Koelkapje boven de cilinder kaal en roestvrij gemaakt.

    #464788

    street-ciao-horst
    Bijdrager
    Berichten: 111

    solderen is duurder als een nieuuw benzine kraantje kopen:lol

    suc6

    #464791

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Gewoon even een nieuwe benzinekraan halen!

    http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1265

    Voor de rest good luck met de verdere gang van zaken 😉

    #464798

    Pjotr
    Topic starter
    Berichten: 15

    De spulletjes om te solderen heb ik in huis en het is denk ik de sport om niet gelijk nieuw te halen:|

    #464799

    b.baens
    Bijdrager
    Berichten: 148

    ik zou ook niet direct alles in nieuw kopen,
    maar het is wel het beste heb je zowiezo al minder gezeik mee als je aan het reiden bent.

    maar denk dat je toch nog aan een revisie setje aan het halen komt etc.
    Dan kan je dat beter in één keer bestellen.
    dan hoef je ook maar 1x verzendkosten te betalen.

    word wel een mooi project denk ik (Y) succes in ieder geval

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.