pingelen op het laast

Home Forums Techniek Problemen oplossen pingelen op het laast

This topic contains 13 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by vespa-si-owner 14 years, 2 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
  • #167151

    Vespa Ciao!

    Als ik een tijdje met de brommer bij ons op het erf heb gereden, gaat de brommer op eens soort van pingelen en dan trekt die ook niks. Laat ik de brom een tijdje staan gaat die weer goed tot een hele tijd later weer slecht gaat.

    hoe kan dit?

    #174067

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    heb je een goeie afstelling?
    Cp’s goed staan?

    #174068

    ivovanzon
    Bijdrager
    Berichten: 175

    Wss warmloper, bekijk je bougie eens..

    #174069

    Vespa Ciao!

    Maar hoe kan het probleem van een warmloper ongeveer een beetje oplossen meer koeling ofzo?

    #174070

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    ervoor zorgen dat je de cilinderkoelkap gemonteerd hebt, en het vliegwieldeksel. heb je die er allebei opzitten?

    #174071

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    een goede afstelling is veel waard

    niet chokend op de brommer zitte rijden enzoo:P
    ( zoals je me vertelde…?)

    #174083

    Vespa Ciao!

    Ik heb alle koel kapjes er op zitten en dat probleem van de choke heb ik niet meer kan het zijn dat het de verkeerder hitte boegie is inzit?

    #174084

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    een L82C zou goed moeten zijn. houd hij in als je langer rijd? heb het toen zelf meegemaakt dat ik de cilinderbouten wat moest aandraaien,op top zakte die terug van 60 naar zo’n 30, liet ik m even staan, was er niks meer aan de hand.

    #174085

    Vespa Ciao!

    Bij mij is het zo van: als ik een tijdje heb rond gereden op het erf dan gaat die op eens heel slecht lopen en komt die niet meer in toeren laat ik de brommer een tijdje staan gaat die weer helemaal goed

    #174087

    Raadt
    Bijdrager
    Berichten: 61

    stel je contactpuntjes maar eens goed af, dit probleem heb ik ook gehad 😉 als die dan nog pingelt, moet je het vliegwiel er eens afhalen en kijken of je krukasspie geen speling heeft, dit heb ik namelijk ook eens gehad. Zo heb ik mijn 43mm Malossi warm laten lopen en toen weg kunnen gooien 🙁

    #174086

    ivovanzon
    Bijdrager
    Berichten: 175

    Dit zijn alle kenmerken van een warmloper, doe eens niet zo eigenwijs en kijk gewoon eens welke kleur je bougie heeft.
    Wss heb je gewoon geen goede afstelling.

    #174088

    vespa-si-owner
    Bijdrager
    Berichten: 216

    pingelen betekent in de auto wereld:

    dat je geen goed getimde ontsteking hebt omdat je gloeiende stukjes kool in je cilinder hebt die het mengsel ontsteken voor dat de bougie het doet. het is een beetje lastig uit te leggen in woorden maar je kan ook 2 ontstekingen krijgen (1 van je bougie en 1 van een stukje gleoiend kool) waardoor je 2 ontbrandings golven krijg die tegen elkaar aan botsen dit geeft een pingelend geluid en is extreem schadelijk voor je blokje. die stukjes kool kunnen opzich overal zitten op je bougie op je zuiger of op je kop. ik zou maar eens je cilinder er af halen en kijken of het allemaal nog een beetje schoon is.

    het kan idd ook heel goed een warmloper zijn maar als je het echt over pingelen hebt dan is dat het verhaal wat ik net verteld heb.

    dus check je: bougie, zuiger, cilnder en kop goed op kleur en eventuele schade.

    #174089

    Vespa Ciao!

    Dat van die boegie zal ik zeker effe kijke maar wat die doet kan ik eigenlijk niet echt uitleggen als die dat meer doet is het een soort van normaal als je gas geeft maakt die toeren maar als ik heb als die slecht loop en ik geef volgas dan gaat die meer kwakelen heel raar ik weet niet echt hoe ik het moet noemen

    #174090

    vespa-si-owner
    Bijdrager
    Berichten: 216

    dan denk ik dat het je afstelling is.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.