Pier’s Project

Home Forums Perso’s Projecten Pier’s Project

This topic contains 42 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by PoliniCiao 17 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
  • #442836

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    kijk roel hier een foto om een beetje duidelijk te maken wat het probleem nu is..

    Dat zwarte en wite rondje zijn dus hoe groot het gat is van de 10spaaks velgen..
    Dus ik kan me rondje (zo noem ik het ff ) niet afdraaien want dan kom ik dus in de 3 gaten.. waar de schijfrem dus moet komen, of ik moet zown rondje helemaal op nieuw laten draaien voor 10 spaaks velgen:P

    #442837

    R.oel !

    😐 is dat zooo klein dan.. anders kan je altijd nog proberen om de schijf zoals mij te maken gewoon aan de andere kant van de velg heb je ook geen bus nodig maarja moet je allemaal zelf weten he πŸ˜› :thumb

    #442838

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    R.oel ! :
    😐 is dat zooo klein dan.. anders kan je altijd nog proberen om de schijf zoals mij te maken gewoon aan de andere kant van de velg heb je ook geen bus nodig maarja moet je allemaal zelf weten he πŸ˜› :thumb

    Jaah dat is inderdaat zow klein, jammer genoeg wel. maar aan de andere kant eropschroeven doek liever niet:P draai het wiel wel om hebk hem ook aan de linker kant zitte.:!
    En hoefk ook geen pinnetje vaste te lasse, alsk gwoon zown rondje heb.

    Maar ik ga me ff bekijken wat het meeste kost, of andere velgen of zown rondje opnieuw laten draaien.
    Je hoort het wel :bier

    #442882

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    Sooow,, heb weer wat te vertellle. dit x niet so positief πŸ™

    Dat met die schijfrem enz met het tomos voorvork kan ik mooi vergeten.. want dat gaat dus echt niet lukke. :boos

    heb het rondje dus verder afgewerkt zowdat hij verder in de trommer kon, maar dan stook hij dus nog wat uit de velg sown 3 cm terwijl t maar 1,7 a 8 mag zijn! Dan zouw ik er boven nog wat van moeten laten afdraaien en dan hield ik dus nog 1 cm over wat 1 geheel is en als je schijfrem heb komt er nogal wat kracht op te staan..
    En bovendien kon ik de klauw op bijna geen manier op de juiste plaats krijgen dat hij goed stond tegenover de voorvork, en aan de tomos voorvork lasse is heel riskant heb t ff na gechekt.. en als je dan eens goed moet remme zegt t dadalijk krak kan je je schijfrem op gaan raapen =)

    Dus de schijfrem adapter gaat nog ff op de plank.. maby dat t wel gaat op me super bravo, die hebbe een wat steviger voorvorkie ..

    Maar ff een vraag ik heb toen iets gehoort als je de tomos a35 had dat je dan een pinnetje moest vastlasse zowdat de trommel niet rond kon,, :! Heeft iemand hier een foto van welk pinnetje, of kan iemand me t vertelle!
    al vast bedankt πŸ˜€

    #442883

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    gewoon en pinnetje net als aan de veer van een ciao, deze blokkeerd het remgedeelte, zodat het niet kan ronddraaien. in het remgeweelte zit een gleef daar schuif je het pinnetje in.

    #442884

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    Jeroen :
    gewoon en pinnetje net als aan de veer van een ciao, deze blokkeerd het remgedeelte, zodat het niet kan ronddraaien. in het remgeweelte zit een gleef daar schuif je het pinnetje in.

    Tnx leg me t maar uit als je weer langs komt fixen we dat ff

    #442911

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    Update: ben ff met photoshop aant werk geweest en dit ist resultaat hoe die ongeveer moet worden kwa kleuren,, miss wat lichter rood πŸ™‚
    (heb foto van roel als voorbeeld gebruikt) :!

    #442912

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Nice kleurtje πŸ™‚ ik hoop dat ik ook zoiets kan verzinnen.

    #442913

    TJOEP
    Donateur
    Berichten: 259

    Ik denk dat die schijfrem er wel onder te krijgen is hoor!
    Leg maar ’n keer uit wat het probleem is…

    #442914

    cittatuner
    Bijdrager
    Berichten: 232

    als k een tip mag geven: verlaag die tomos vork een beetje:bloosals je de foto van roel ziet dan zie je dat de brommer een beetje achterover hangt
    zelf heb k ooit es een tomos vork uit mekaar gehaald voor me minibike maar weet nie meer precies hoe :p

    #442915

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    @ hansieb: Is niet zowmoeilijk hoor om een leuke kleuren combinatie te vinden, las in je topic dat je nog een combo zocht?! ik heb denkk nog wel iets leuks voor jouw pm me maar ofzow:)

    @ TJOEP: Jaah het probleem zit uhm in de klauw, voorvork… zal in de vakantie wel eens langskomen of jij bij mij ofzow regelen we nog wel!

    @ cittatuner: Ik snap wat je bedoelt dit heeft iemand diekk ken ook met zijn beta gedaan, ik vindt het opzicht wel iets hebbe maar 2 dingen,, hoe verlaag je die voorvork precies?? en dat rijdt echt niet fijn zown verlaagd voorvork (licht er natuurlijk aan hoeveer verlaagt!) moet je voor elke drempel remme.. maar jij bedoelt verlagen tot dat je de normaale hoogte hebt van een std ciao omt zow te noemen :!

    #442917

    cittatuner
    Bijdrager
    Berichten: 232

    gewoon een stukje inkorten totdat de vlakke onderlijn van de brugkappen horizontaal ligt zeg maar…alks je nu kijkt naar de foto zie je dat de brommer vanvoor eigenlijk wat te hoog staat( naar mijn smaak dan)

    :thumb

    #442918

    wheelieking89
    Bijdrager
    Berichten: 304

    maar zow zal hij wel lekker wheelien als je voorwiel wat hogerstaat zow lig je balanspunt beter kijkmaat naar crossmoters ik zal zow is een plaatje uploaden van die van me vader

    zoals je kan zie voorvork is lekker lang en je wielbasis is zeer stabiel na wat heuvels

    dus voor brommer drempels πŸ˜‰

    het verschil met een citta = dus niet veel πŸ™‚

    #442919

    Biker-mouse
    Bijdrager
    Berichten: 96

    wheelieking89 :
    maar zow zal hij wel lekker wheelien als je voorwiel wat hogerstaat zow lig je balanspunt beter kijkmaat naar crossmoters ik zal zow is een plaatje uploaden van die van me vader

    zoals je kan zie voorvork is lekker lang en je wielbasis is zeer stabiel na wat heuvels

    dus voor brommer drempels πŸ˜‰

    het verschil met een citta = dus niet veel πŸ™‚

    Verlagen van voor maakt niet uit voor de heuvels, hierbij gaat het om je veerweg. Als jij die voorvork kunt inkorten met behoudt van de veerweg, is verlagen veel prettiger rijden. Je hebt dan minder snel dat je voorwiel gaat zweven bij hogere snelheid. Ook stuurt hij directer, is hij stabieler en de wegligging is gewoon beter.

    Wheely’en gaat natuurlijk wel makkelijker als je een langere voorvork hebt:D

    Heb voor mijn Husqvarna TE610 enduro andere voorvorkpoten gekocht, speciaal afgesteld voor Supermoto gebruik. Deze zijn ook enkele cm’s korter. Hij ligt hierdoor veel beter op de weg.

    Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.
    #442983

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    pffff,, heb speitig nieuws πŸ™
    Heb een brief van de RDW gekregen waar in stond dat me snor frame gejat was :boos

    En nu ik geen zin er meer in heb om weer een frame te zoeken dat me weer euros gaat kosten en dan weer 15 euro schouwen 22.50 kentekenbewijs.. Heb ik besloten om me project uit te stellen tot de zomer, dan koop ik me dan wel een frame met kenteken en al derop benk ook van dat gezeik af …..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.