Piaggio zip 2takt zuiger afgechipt langs de rand

Home Forums Techniek Motorisch Piaggio zip 2takt zuiger afgechipt langs de rand

This topic contains 0 reacties, has 1 deelnemer, and was last updated by Ayoub 4 years, 8 months geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Gebruiker
  • #789451

    Ayoub
    Topic starter
    Berichten: 8

    Edit by herr flick: Sorry maar dit is een Vespa Ciao / Citta / Bravo website. Voor scooters zal je ergens anders moeten zijn. Ik gooi hierbij je topic dicht.

    Onlangs een zip 2t gekocht uit een veiling aan een spotprijs,heb de papieren gevonde in de buddy.
    Heb de cdi vervangen nieuwe bougie,nieuwe bougiedop en bougiekabel,zip vonkt zeer goed.
    Wat mij is opgevallen is dat er geen benzine uitkomt benzinetank zit vol.
    Als ik aan de vacuumslang zuig komt er wel benzine uit dus heb ik de carburator zo gevuld benzine komt tot aan de cilinder want bougie word nat.
    Compressie heeft de zip wel, ale volgens mij toch ik weet niet hoe een compressie van een zip moet voelen.
    Als de zip een goede compressie heeft moet ie dan toch benzine zuigen.
    Heb de cilinderkop af gehaald en naar de zuiger gekeken en er de zuiger is 3keer afgechipt langs de rand(zie foto) cilinder is wel nog in goede staat geen diepe krassen of dergelijks.
    Zou de zip zo nog kunnen starte of heeft ie een nieuwe zuiger nodig.
    Zou dat het reden zijn waarom ie geen benzine wilt zuige.
    Zit hier zo vast20190817_20590520190817_205830Screenshot_20190818-132816Screenshot_20190818-133005

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Het onderwerp ‘Piaggio zip 2takt zuiger afgechipt langs de rand’ is gesloten voor nieuwe reacties.