Piaggio Si Mix Poelie + snaar

Home Forums Techniek Mechanisch Piaggio Si Mix Poelie + snaar

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door IJskonijn 1 week, 1 dag geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Marco
    Topic starter

Hallo allemaal. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Piaggio Si Mix (snor). Soort van ‘schuurvondst’ want hij stond al een aantal jaren bij een van mijn buren onder een hoes in de tuin. Ze wilden ervan af dus ik mocht hem zo meenemen:).

Leek mij wel een leuk project om een beetje aan te rommelen. Ben inmiddels 47 dus je weer even 16 voelen is niet verkeerd.

Was wel een beetje een teleurstelling dat de Si, na jaren stilgestaan te hebben, met een duwtje gewoon aansloeg :). Ok, alleen stationair, maar wel bijzonder met oude benzine en ongetwijfeld een vuile carburateur.

De carburateur gereinigd, tank gespoeld, nieuwe bougie + dop en een nieuw luchtfilter (Malossi) want in de oude waren gaten geboord en vervolgens weer dichtgeplakt. Door het nieuwe filter ook de sproeier vergroot van 36 naar 42.

Hierna liep de Si keurig alleen zat er geen gang in en kwam moeilijk van zijn plek. Bij een heuvel was mee trappen ook een must:).

Een GIANNELLI Original Power gemonteerd en de sproeier vergroot van 42 naar 52. De trekkracht is iets verbeterd en, eenmaal op gang, loopt hij lekker door.

Hij loopt nu alleen 40 wat ik iets te hard vind en de trekkracht laat nog steeds te wensen over. Nu dacht ik in mijn wijsheid dat een grotere poelie achter dit wel eens op zou kunnen lossen.

Er zit nu 95 poelie op en ik wil dus naar een 105. Deze zijn echter schaars, maar als je goed zoekt zijn ze hier en daar nog wel te bestellen. Waar ik alleen niet achter kom is welke snaar ik dan moet hebben.

Hier op het forum kwam ik de maat 9,5 x 1225 tegen alleen dit is doorgestreept. Via MP heb ik iemand gevonden die een set zou kunnen leveren als ze weer voorradig zijn, maar hij beweerd dat 1225 niet de juiste maat is. Heel slim zegt hij natuurlijk niet welke ik dan wel nodig heb:).

Om een lang verhaal kort te maken, kan iemand mijn adviseren waar ik aan een 105 poelie met bijpassende snaar zou kunnen komen? jmpb.nl heb ik al gemaild, maar deze reageren niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

1

mean-machine
    Bijdrager

Marco wrote:
    Was wel een beetje een teleurstelling dat de Si, na jaren stilgestaan te hebben, met een duwtje gewoon aansloeg :). Ok, alleen stationair, maar wel bijzonder met oude benzine en ongetwijfeld een vuile carburateur.

Tja, maar daar is het een Vespa voor.
    Mijn Ciao had ook verschillende keren, zelfs langer dan een jaar, stilgestaan.
    Benzinekraan open, effe de vlotterkamer vullen, choke en 1x ronddraaien: LOPEN!!!!
    Mij heeft ’t ook steeds verbaasd!

Marco
    Topic starter

Zijn inderdaad wel oerdegelijke brommers. Ik heb nog een Peugeot scootertje staan. Nou ja Peugeot, er zit gewoon een gy6 blok onder. Daar moet je je elke keer maar weer afvragen of hij wel start en welke onderdelen je nu weer gaat verliezen 🙂

1

Robertez
    Bijdrager

Originele poulie heb ik nog liggen, v-snaar zal ik halen bij Brezan.
    Mocht het niet passen kun je altijd nog ruilen.

Zie pm.

Marco
    Topic starter

Zo, ik ben weer wat verder met dank aan Robbert (Robertez) voor de 105mm poelie.

De topsnelheid ligt nu rond de 35 dus iets Politie-vriendelijker:). De trekkracht laat nog steeds te wensen over dus op advies ga ik nog even wat met de sproeier rommelen, zwaardere trekveertjes plaatsen en, mocht dat niet genoeg helpen, de zuigerveren maar eens controleren. Wordt vervolgd 🙂

Voor de geïnteresseerden. Een Piaggio Si Mix met een 105mm poelie heeft een 9,5 x 1175 snaar nodig. Gates artikelnummer: 6227MC

1

IJskonijn
    Bijdrager

Fijn dat je de goede snaar even vermeld, dan kan dat ook weer in de how to gezet worden door de mods.
    Succes met het verdere afstellen!

No replacement for displacement
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.