Olieslang Ciao Mix

Home Forums Techniek Motorisch Olieslang Ciao Mix

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Jasper-Grillo 8 years, 9 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #167443

    mistervis007
    Topic starter
    Berichten: 2

    Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Ciao Mix, die geen mix meer is 😉
    Dat houdt dus in dat de olieslang en pomp verwijderd zijn en de opening in het originele blok afgedicht was.
    Ondertussen ligt er een ander blok onder, een normaal blok, geen mix blok meer.

    Echter heb ik nu de olietank teruggeplaatst vanwege instabiliteit van de bagegedrager.
    Nu wil ik nu de olietank gaan gebruiken als extra benzine (mengsmering) tank, toch weer 0,8 liter extra.
    Maar ik heb geen idee waar de oorspronkelijke olieslang ooit gelopen heeft…….

    Mijn vraag is dan ook weet iemand waar de olieslang, wat nu dus een benzineslang wordt, hoort te lopen?
    Ik heb heel het internet al afgezocht zonder resultaat.
    Ook bij de exploded views staat dit niet afgebeeld…..
    Zelfs de diverse scootershops hie in de buurt durven het niet te zeggen…..

    Ik wil graag morgen de boel weer in elkaar gaan draaien nu al het spuitwerk ook klaar is, maar zit lichtelijk met mijn handen in het haar.
    Wie heeft er wellicht een paar foto’s voor mij?

    #176159

    paul99
    Donateur
    Berichten: 100

    Ik weet niet hoe de slang hoort te lopen, maar vraag me wel iets af: de olie slang heeft een kleinere diameter toch? Zou er wel voldoende benzine doorheen kunnen stromen op het moment dat je volgas gaat? Zou toch jammer zijn als je een vastlopen/warmloper krijgt. Misschien heeft iemand hier een idee van?

    #176160

    mistervis007
    Topic starter
    Berichten: 2

    Het klopt inderdaad dat de diameter van de olieslang kleiner is dan de benzineslang.
    Om dit, wellicht te ontstaan probleem te ondervangen zet ik ook een T-stuk tussen de benzineslang, zonder extra kraan.
    Daarbij zal ik dus altijd ook de tank zelf open zetten waardoor ik geen problemen hierbij verwacht.
    Ik weet dat er meerdere mensen zijn die dit ooit gedaan hebben en ik heb nooit iets van problemen gehoord hieromtrent.
    Eventuele tips en suggesties hieromtrent zijn welkom.

    #176161

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Je hebt een pb, ik zal je wel helpen.

    #176162

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Je hebt een t-stukje nodig, bij bijna alle aquarium zaken te krijgen t.b.v lucht. Neem geen plastic, kan opzwellen door de benzine en je toevoer beperken. Zo heb ik een flinke warmloper gehad, met de zuigerveren vast in de zuiger.

    Zie bijv hier:
    http://www.aquarium-winkel.nl/tstuk-metaal-p-2718.html?zenid=7aca436a166099b4de46a6430cebf1d1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.