Nieuwe ciao

Home Forums Algemeen Oude topics Nieuwe ciao

This topic contains 23 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Baz 18 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker
  • #123882

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    Keb net een nieuwe ciao gekocht (deze hier voor)

    Maar 1 nja.. meer probleempjes.
    1)hets een Mix frame met vario kappen ZONDER vario en wel met mix blokje want er loopt een olie slangetje naar de carter(die jongen waar ik hem van heb gekocht zegt dat er mengsmering in moet :S)
    2) En decompressie kabel is los geschoten, krijg je dan als je hem naar voren duwt dat hij heel zwaar gaat en steeds aan probeert te gaan??

    #132546

    Kay
    Bijdrager
    Berichten: 474

    Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?

    En haal dat zadel eraf:D

    #132548

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    haha dat zadel is er als 1ste af 😛
    75 eurotjes heb ik er voor betaald.

    #132549

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Baz :
    Maar 1 nja.. meer probleempjes.
    1)hets een Mix frame met vario kappen ZONDER vario en wel met mix blokje want er loopt een olie slangetje naar de carter(die jongen waar ik hem van heb gekocht zegt dat er mengsmering in moet :S)
    2) En decompressie kabel is los geschoten, krijg je dan als je hem naar voren duwt dat hij heel zwaar gaat en steeds aan probeert te gaan??

    Hoe kom je erbij dat er vario op hoort dan?

    Da’s nie zo, hij heeft alleen wél de kappen ervoor.

    Mixie is idd. gemaakt om op Eurobenzine te lopen, de olietank zit in je bagagerek.

    Als de décompresseur loszit krijg je idd. dattie zwaar gaat, omdat je startsegmentjes naar buiten willen slaan, en de motor willen starten.

    Omdat je décompresseur ’t dus niet doet blijft ie zwaar lopen, ma als je iets meer kracht zou zetten(lees: harder gaat lopen/rennen) dan zal hij starten.

    De décompresseur is in feite een kleppie in je cylinderkop.
    Als je dus aan de starthandle trekt gaat de klep open, en kan er compressie(cylinderdruk zeg maar) uit je cylinder ontsnappen waardoor je blok makkelijker in de rondte gaat.

    Laat je ‘m op een gegeven moment weer los zal hij starten(als ie ’t doet uiteraard!)

    Problemen?

    Valt wel mee dus…..;)

    Veel plezier d’rmee…!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #132550

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    is het erg als die jonge er mssn ooit mensmering in heeft gegooid??

    #132551

    ThieskeCiao
    Bijdrager
    Berichten: 181

    nee want ik rij nu vortaan met een mix blokje op mengsmering op advies v/d brommerboer want die vond maar kut systeem da mix ding (is mij nmeing ook)…. mengsmering is beter..

    #132554

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    maar dan krijg je tog dubbele smering tog??of geen olie erin?

    #132556

    Kay
    Bijdrager
    Berichten: 474

    Gewoon geen olie erin doen,of oliepompje demonteren.

    #132557

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    ok
    ik hem hem gemaakt en hij rijd maar nie egt top
    1) er komt een tikkend geluid vanaf als ik hem zonder motortje aan duw.
    2)hij knettert als de malle en bij het weg rijden doet hij helemaal nix alleen toeren maken en als je em ff een zette geeft dan gaat ie wel lkkr.

    #132558

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    1)denk dat de bout van je klok zit los ofzo??
    2) K denk dat je v-snaar dan slipt, moet je die even spannen.
    Trouwens hoezo vage ciao? vind t bes leuk ding hoor:) Vooral dat schattige zadeltje:P

    #132565

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Tikken is loszittende poelie

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #132566

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    als ik em duw krijgt hij steeds compressie (gaat ie heel zwaar) net of die wil aangaan maar na 3keer heen en weer rijden is het weg dan komt het tikken van die poelie? beetje raar fnie??

    #132581

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    kan je trouwens ook een verzekerings plaatje van een andere ciao zolang op een andere zetten of zoude ze daar moeilijk over doen??
    en die compressie die ik steeds krijg tijdens het lopen is ng steeds niet weg? :S

    #132584

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Baz :
    als ik em duw krijgt hij steeds compressie (gaat ie heel zwaar) net of die wil aangaan maar na 3keer heen en weer rijden is het weg dan komt het tikken van die poelie? beetje raar fnie??

    Ja!?

    Jij zei dit…..:

    Baz :
    1) er komt een tikkend geluid vanaf als ik hem zonder motortje aan duw.

    Beetje raar fnie??

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #132585

    Baz
    Topic starter
    Berichten: 417

    Iac wat bedoel je nou??
    Die compressie ging gister vanzelf weg en later de poelie aan gedraaid maar nu komt de compressie weer terug?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.