Malossi vario probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Malossi vario probleem

This topic contains 14 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Frenkie 19 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #208484

    Frans
    Topic starter
    Berichten: 42

    Ik heb een probleem met men vario,
    ik had eerst een standaard vario en daar ging die sneller mee dan met mijn malossi vario… ik heb een std cilinder, polini top one, en een 100mm achterkoppeling.
    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het probleem

    #223005

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Zal gewoon je afstelling zijn hoor.

    #223006

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Als je tog ene 80cc blok hebt he; waarom duw je dan ene malossi vario op ene orginele cilinder:S:S:Skan alleen ana je afstelling liggen want malossi MOET sneller zijn…

    #223007

    Frans
    Topic starter
    Berichten: 42

    zal ik dan rolletjes en/of trekveertjes moeten verwissele?

    #223008

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    als je met standaard blok rijd zou ik de standaard drukveer er terug in zetten.

    #223009

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Wat is de afstelling van je vario gebeuren? Zou wel handig zijn om te vermelden.. Welke rollen heb je, welke drukveer, welke trekveren??

    Als je de malossi zo hebt gemonteerd met de standaard bijgeleverde rollen en de gele drukveer, dan kan ik je vertellen dat ie dat niet trekt met een ori. blokje..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #223010

    goldono
    Bijdrager
    Berichten: 11

    als de vario niet bovenin komt dus streep je vario ff af dan heb je te zware rollen

    #223011

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Wat een domme redenatie :con

    #223012

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    goldono :
    als de vario niet bovenin komt dus streep je vario ff af dan heb je te zware rollen

    ik snap em niet:$… Alsie niet helemaal bovenin komt; heb je dan meteen te zware rollen?Zijn tog ook ngo ander factoren of niet?
    drukveer bijv?

    #223013

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Sorry mensen, maar volgens mij is het toch echt zo dat als je vario niet op komt of niet bovenin komt, dat je dan nooit te zware rollen kan hebben. Des te zwaarder, des te makkelijker (op lagere toeren) ze naar buiten worden geslingerd.. En er zijn nog wel meer factoren die te bekijken zijn bij een niet juiste afstelling, maar daar ga ik hier niet verder op in..

    Lijkt me beter als men niet elke keer zomaar iets roept, zonder dat men daar zeker van is of er uit eigen ervaring over spreekt. (degenen weten zelf wel wie ze zijn neem ik aan). Zo komt er elke keer een hoop gelul in de wereld dat nergens op is gebaseerd..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #223014

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Tonni :
    Sorry mensen, maar volgens mij is het toch echt zo dat als je vario niet op komt of niet bovenin komt, dat je dan nooit te zware rollen kan hebben. Des te zwaarder, des te makkelijker (op lagere toeren) ze naar buiten worden geslingerd.. En er zijn nog wel meer factoren die te bekijken zijn bij een niet juiste afstelling, maar daar ga ik hier niet verder op in..

    Lijkt me beter als men niet elke keer zomaar iets roept, zonder dat men daar zeker van is of er uit eigen ervaring over spreekt. (degenen weten zelf wel wie ze zijn neem ik aan). Zo komt er elke keer een hoop gelul in de wereld dat nergens op is gebaseerd..

    Kleine correctie. Met te zware rollen kan het wel degelijk zijn dat ie niet bovenin komt. Als je motor op lage toeren te weinig power ervoor heeft heeft om de brommer door zoon zware versnellig heen te sleuren, dan blijft de v-snaar dus laag liggen. Ligt dus vooral aan het vermogen van je blokje en op welk toerental.

    #223015

    Frans
    Topic starter
    Berichten: 42

    Ik heb alleen een malossi voor vario gekocht, zonder drukveer dus.

    En er zitten rode rolletjes in die je standaard bij een malossi vario krijgt. Of staat dat op de rolletjes hoeveel gram ze zijn?

    #223016

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Meestal staat bij malossi rollen de geweichten erop jah. Maar hoeft niet perse. Kun je het beste ff wegen met een klein digitaal weegschaaltje (3 rolletjes erop leggen en het gewicht dan delen door 3. is nauwkeuriger dan 1 rolletje erop leggen)

    #223017

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Frans :
    Ik heb alleen een malossi voor vario gekocht, zonder drukveer dus.

    En er zitten rode rolletjes in die je standaard bij een malossi vario krijgt. Of staat dat op de rolletjes hoeveel gram ze zijn?

    Die rode rollen die er bij mij bij zitten wegen 4.7 gram.

    @Frenkie: Daar zou je best gelijk in kunnen hebben, daar heb ik gelukkig geen ervaringen mee. Als je zo weinig power hebt dat je dat probleem zou hebben, dan kan je er beter meteen mee ophouden denk ik… 🙂

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #223018

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Hahaha, ja daar heb je wel gelijk in.
    Maar ik doe nu vrij weinig meer met vespa, ik doe meer met snelle scooters nu. En die zijn wat moeilijker af te stellen als een vespa. Bij die scooters merk je echt goed het veschil met een paar tiende gram meer of minder. Komt voornamelijk omdat die een keline powerband hebebn en vespa weer een brede 😉 Dus daarom zie ik het er eventjes bij:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.