Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › luchtfilter eraf
This topic contains 11 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Tonni 19 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
15 november 2004 om 17:25 #208466
weet er iemand hier hoe het kan dat als ik boven de 60 ofzo rij dat mn luchfilter er iedere keer afknalt? lijkt net of mijn decompressie klep opengaat ofzo dan…
hoe kan da?..groeten..Rick
15 november 2004 om 17:45 #222975Ik denk heel veel carterdruk, maar heb je een malossi filter of een originele? want een originele is uit 1 stuk en de malossi powerfilter bestaat ui 2 delen en dan kan 1 deel eraf knallen, zelf ook weleens gehad daarom zit er nu een tailrib omheen.
Ik zou zeggen gewoon goed vastdraaien.15 november 2004 om 18:22 #222976Contactpunten zullen waarschijnlijk niet goed staan. Meestal staat ze tever uit mekaar als je die ploffen krijgt.
Gewoon op 0,45mm zetten anders probeer je eens 0,40mm.15 november 2004 om 18:26 #222977ik dacht zelf ook all aan de contactpunten..want met da vastdraaien ploft ie nog steeds..
en het is net alsof ie allees wa die inademt zeg maar meteen weer uitspugt door de luchtfilter 😉 en da is alleen als ik harder als 60 rij en vollegas
bedankt voor de info15 november 2004 om 18:46 #222978zijn er nog meer mensen die ideen hebben wat het kan zijn??
ik hoor het wel…15 november 2004 om 18:58 #222979
polini-racerje moet hem gewoon eens goed vastdraaien en anders stop je nog een stuk spons 8ter de luchtfilter zodat ie geen kant op kan!!!!
15 november 2004 om 19:14 #222980ik zal dalijk eens mn kontaktpuntjes afstellen en luchtfiltyer goed vastdraaien…
15 november 2004 om 21:53 #222981ik heb hem net gemaakt..het waren de contactpuntjes die moesten verder uit elkaar(vervroegen)want met mn nieuwe cilinder loopt ie zo hard dat mn ontsteking het niet meer bij hield..en dat was dat ploffen…
bedankt voor de info16 november 2004 om 11:02 #222982dus als je een heel snelle cillinder hebt dan moet je je contact punten korter op elkaar afstellen?
16 november 2004 om 17:46 #222983als je merkt dat ie op topsnelheid of iets zachter wazig doet(stotteren,plofen uit luchtfilter,inhouden) dan zou ik de contactpunten op 0,50 zette dat is iets verder uit elkaar maar daarmee vervroeg je je ontsteking..in mijn geval was het hoog nodig;) origineel is 0,4-0,45
mvg. Rick
17 november 2004 om 17:43 #222989Dus het zou kunnen zijn dat mijn citta met speedengine, 13/13 en 65cc DR beter en harder loopt met de ontsteking op 0,5 als op (nu) 0,4?
17 november 2004 om 21:32 #222991Ja dat is mogelijk, maar houdt er rekening mee dat je wel kracht onderin verliest met een grotere openingstijd. Je kan tot max. 0.60 gaan zelfs, en dan sluiten de puntjes nog.( dit ligt natuurlijk aan hoever je nokje eventueel ingesleten is).
23,4 graden voorontsteking is ideaal, en dat komt vaak op ongeveer 0.50 / 0.55 uit.
Makkelijk om aan die 23.4 graden te komen is:Je zuiger op b.d.p. zetten, dan ergens een streepje op je vliegwiel zetten en die ook doortrekken op je carter, met een meetlint 29mm terug meten op je vliegwiel, hier weer een streepje zetten, de laatste streep gelijk zetten aan die op je carter, en zorgen dat dat het precieze moment is waarop je punten beginnen te openen.
Dit daarna NAMETEN met voelermaat of het niet meer is (op b.d.p.)als 0.60 en niet minder als 0.40.
Dit zou de ideale afstelling moeten geven om maximale toeren uit je blok te halen, werkt natuurlijk alleen goed met toeren cilinders en niet met origineel.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.