LeMoN’s Vario Citta

Home Forums Perso’s Projecten LeMoN’s Vario Citta

This topic contains 908 reacties, has 74 deelnemers, and was last updated by hansieb 15 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 909)
  • Gebruiker
  • #451830

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    ziet er netjes uit
    waar kun je die printplaatjes krijgen

    #451831

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    zeer mooi gedaan, ik krijg nu ook solderen als les op school, misschien kan ik er ooit een projectje mee maken voor de les.. ik vind het iig supervet! ben benieuwd hoe het uitziet als ze onder je brommer zitten=)

    #451832

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    Bij iedere elektronica zaak, kost geen drol, dat plaatje van mijn was 4 euro, en dan hebben ze verschillende types, maar de makkelijkste is als je hetzelfde hebt als ik dus met banen erin…

    #451833

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    heb jij dat gedaan? ๐Ÿ˜ฎ erg nice gedaan man egt mooi;)

    #451836

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    maaruh, vind het raar hoe dat werk, hoe heb je ze nu allemaal aan elkaar verbonden?
    ik zie geen draden lopen ofso. :S

    #451839

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    dat is het juist bij printplaat ๐Ÿ˜‰ printplaat bestaat aan de achterkant uit koper, en doordat je het met elkaar verbind krijg je een cirkel, die 2 draadjes die er dus aan de voorkant lopen (rood en zwart) die zijn om de cirkel compleet te maken, ik zal wel is een photoshop dinges maken ๐Ÿ™‚

    #451841

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Toppie man ๐Ÿ™‚ ik ben binnenkort eens van plan fantsoenlijk solderen te leren en dan maar eens kijken hoe al de weerstandjes enzo moeten!

    #424646

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    Hierzo heb ik het schema

    De onderbreking maak je door het koper te verwijderen, dit gaat het makkelijkst met een dremel met een graveer boortje erin zegmaar, gewoon totdat je het plastic ziet zitten…

    De aangegeven dingen het pijltje zijn stroken die dubbel worden gebruikt, dit is niet van invloed op de schakeling. De schakeling is overigens parallel, dit omdat je in serie schakelen moeilijk voor mekaar krijgt met 9 ledjes op 4,5 volt overigens komen bij mijn de draadjes dus op de stroken op de bovenste + en bovenste -….

    #424658

    Green Machine
    Bijdrager
    Berichten: 436

    dat achterlicht is echt zo super gedaan, mijn complimenten:thumb

    #424663

    PoliniCitta
    Bijdrager
    Berichten: 768

    Hoeveel heeft je het totaal gekost dan?

    #424685

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    dat achterlichtje? uhm 12 euro, daarvoor had ik 9 leds, 9 weerstand, stukje printplaat en 2 meter zwart en rood draad…

    Maar goed update!!!

    Vandaag heb ik dus mijn vario gemonteerd! Man man man wat heeft zo’n vario een power! Het monteren van de vario ging vrijwel zonder problemen, zat alleen eerst te kutten met de achterklok eruit te halen, toen had ik het tandwiel eraf kwam ik nog niet verder, dus heb ik de waterpomptang gepakt, en gepast, en verrek hij paste gewoon dus ik ben zo’n beetje over mijn wiel heen gaan zitten, en heb toen met twee handen uiteindelijk mijn achterklok los gekregen! Toen heb ik eerst mijn velg aan het schoonmaken geweest, en ik heb mijn letters op de banden gewit! Toen heb ik de vario klok weer in mijn velg gedaan en toen ben ik eerst begonnen met de ophanging van mijn demper, het is nog niet helemaal perfect, want me boutje is te lang dus me kapje past niet, maar ik heb dus zitten slijpen in de achterbrug om mijn ophanging een beetje fatsoenlijk te krijgen (hij hangt nu langst voren… het plus punt is in iedergeval! Hij raakt mijn band niet meer!

    Maar goed, toen had ik dus mijn demper gefixed en ben ik begonnen met het monteren van de vario, alleen was ik vergeten dat ik mijn blok nog naar achter moest schuiven :S dus kon ik mijn demper weer los halen om de sleuf wat te verlengen, maar goed dat was zo gepiept. Toen kwam ik bij de voorvario, ik knipte de tie rip los waar alles aan elkaar zat en hoppa opeens al me rollen uit me voorvario dus ik dacht KUT hoe zaten die derin, dankzij Tha greenmachine die mijn een foto stuurde is dat ook opgelost. Toen ben ik weer gaan slijpen aan mijn brug, want bij een citta brugje zit aan de voorkant een L hoek waar je halfpoelie dan tegen aan komt, en dats niet de bedoeling! Dus ik heb flink wat weg geslepen, niet me hele brug natuurlijk, maar dat nam weer wat tijd in bestek!

    Naja toen na het (avond)eten me vario gemonteerd met vsnaar en al, en toen een stukje gaan rijden, wow wat was dat heerlijk zeg zo’n vario! Ronduit fantastich, hij trok heerlijk op, alleen stond de gaskabel enzo nog niet lekker afgesteld, wat ik later die avond wel heb gedaan. Toen ik eenmaal de vario had gemonteerd enzo was me achterrem nogal verzwakt, met mijn oude klok slipte ik als een gek al ik ook maar beetje in knijpte, met deze klok rem ik voor geen ene zak,maar goed, het remsegment is nogal versleten en ik weet niet hoek dat kreng moet vervangen :@ Iemand tips?

    Toen was het al best wel laat weer savonds dus heb ik alles in de schuur gezet, had tenslotte de hele middag in de achtertuin gezeten, was heerlijk weer. En toen in de schuur nog het een en ander gedaan, onder andere mijn zadel eindelijk bevestigd zoals het moet ๐Ÿ˜›

    Het was weer een leuke dag sleutelen, morgen ga ik mijn kap aan passen en mijn uitlaat ophanging fixen, ook ga ik alvast maar de vorm maken voor het dashboardje… en ook maar alvast dan het alluminium uitzagen en de gaten boren voor waar alles moet komen te zitten!

    Ik heb wel foto’s gemaakt voor dat ik ging eten hoe het boelte erbij stond in de tuin, maar nog niet op de pc gezet, die zullen morgen komen zodra de grotere update komt ๐Ÿ™‚

    Groentjes,

    Anton

    #424686

    N!CKs

    okej, heel verhaal. maar goed om te horen dat hij het goed doet:D
    zal zkr goed doen als dadelijk een x 70cc erop komt.

    #424687

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    70CC komt er nooit op ๐Ÿ˜› in iedergeval niet totdat ik een auto heb, het blijft tenslotte me dagelijkse vervoer, en dat wil ik redelijk normaal kunnen doen… wel komt er volgende maand een hele mooie malossi of polini vario op! en ik ben van plan om mijn variokap ook binnenkort te gaan maken, en dan ga ik gelijk plexiglas in me motorschermverwerken met daarin leds enzo ๐Ÿ˜€

    #424688

    LeMoN
    Topic starter
    Berichten: 1849

    Owja trouwens! Ik heb maar 5km snelheids verlies! Maar hij is veel rustiger in toeren! alleen trilt hij wel meer hebk het idee :P!

    #424689

    N!CKs

    okej, mooi ideeen heb je allemaal.:thumb
    wel jammer. maar met malossi/polini voorvario zal hij wel wat harder gaan.
    suc6 verder

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 909)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.