Koppeling pakt niet goed

Home Forums Techniek Afstellen Koppeling pakt niet goed

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Magnus01 5 years, 5 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #779192

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Goede avond mensen, ik heb een Citta gekocht van een vriend nadat ik mijn oude Citta toch wel begon te missen en na een dagje sleutelen liep ie weer. De motor valt uit bij lage toeren, maar loopt voor de rest wel goed genoeg, ik zal de motor morgen afstellen. Helaas doet de koppeling het zeer slecht. Ik moet zeker 5 meter met volle kracht rennen voor de koppeling aangrijpt en de decompressiehendel is niet eens nodig omdat de koppeling pas heel laat aangrijpt. De Citta wil maar niet harder lopen dan 10 km/u en vanaf 7 km/u trilt de koppeling enorm. Iemand enig idee wat ik kan doen?

    1
    #779196

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Yoo kerel, je kan er even een veertje uithalen bij de startsegmenten zodat de koppeling direct aangrijpt. Kijk ook even of de voering van de koppeling nog dik genoeg is. Dus het zwarte laagje op de koppeling segmentjes.

    Beste antwoord
    #779219

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Bedankt voor de tips, het is opgelost. Het ringetje zat aan de verkeerde kant van de schaal

    -edit door Daan: Ik heb hem gesloten om het overzichtelijk te houden. Mocht je weer problemen hebben kun je gerust een nieuw topic openen 😉 

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Het onderwerp ‘Koppeling pakt niet goed’ is gesloten voor nieuwe reacties.