koppeling draait niet!

Home Forums Techniek Problemen oplossen koppeling draait niet!

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by dylanman 15 years, 5 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #208460

    dylanman
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb me hele blok gereviseerd, maar nu als ik me koppeling wil draaien gaat die een klein stukje en dan blokkeert die ergens het vliegwiel. En dan draai ik de vliegwiel met de hand dus zonder de koppeling te gebruiken, dan draait die wel? Ik ben nu bang als ik ehm aan zou gaan rijden dat die koppeling blijft haken en ik gelijk een nieuw spietje mag gaan halen.. weet iemand wat het kan zijn?

    alvast bedank!

    #220823

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    kijk eens of er in de koppeling geen stukje vijzel of wat dan ook in zit,

    of je bent niet sterk genoeg om door de compressie heen te drukken :lol, maar dat lijkt me niet,haha

    #220824

    dylanman
    Topic starter
    Berichten: 5

    Als ik me vliegwiel eraf haal en dan aan de koppeling ga draaien gaat die wel soepel.. en ik kom wel door die compressie heen:P Zouden me lagers scheef kunnen zitten of iets? Ik had trouwens een nieuw lager en een gebruikt lager waar geen speling op zat gepakt..

    #220825

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    ik vid dat je gwoon moet proberen aan te drukken 😛

    #220826

    dylanman
    Topic starter
    Berichten: 5

    hoe strakker ik die schroef draai hoe vast het vliegwiel komt te zitten.. dus dat is ook geen optie;)

    #220827

    mhrcitta
    Bijdrager
    Berichten: 36

    cp of elektronische ontsteking? Bij cp is het van belang dat je spoelen naar binnen drukt (richting de krukas) en dan pas vastzet. Anders kunnen ze gaan aanlopen tegen je vliegwiel. Succes dr mee.

    #220828

    hellchaiser
    Bijdrager
    Berichten: 80

    volgens mij heb je dan iets niet goed gemonteerd …. volgens mij kan dat niet komen door de ring na je vliegwiel dat is dacht ik alleen bij koppeling zo maar ik zou als ik jou was dat eens uit mekaar halen …

    #220829

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    Heb je die opstaande ring wel gebruikt?

    #220830

    dylanman
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ja, die was ook goed;).. ik heb het gevonden! me spoelen liepen tegen me vliegwiel aan terwijl.. Bedankt iedereen! zit nu alleen met een ander probleem ik heb al 2 spietjes kapot gekregen.. als me citta aangaat draait die 2 sec en breekt gelijk het spietje, iemand een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.