koppeling????

Home Forums Techniek Mechanisch koppeling????

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Magnus01 4 years, 4 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #791938

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Zo, zijn we weer, enige wat nog niet vervangen is op het moment is de krukas zelf en het koppelingshuis.
    Koppeling is wel voorzien van nieuwe segmenten en lagertje, maar probleem blijft zich voordoen rond de koppeling, dus maar weer eens hulp vragen.

    Raar probleem dus hopen dat iemand het bekend voorkomt. Heb nu 2 complete koppelingen liggen, 1 gereviseerd, ander in werkende staat. Kan letterlijk de 1 met de ander wisselen en dan rijden zonder probleem om vervolgens de volgende dag de boel weer om te draaien. Koppeling grijpt aan wanneer deze er zin in heeft, zie al de montage van de segmenten voorbij komen, dus de juiste kant naar boven….en zit volgens mij nu allemaal goed, maar toch pakt de boel de ene keer wel en andere keer niet?
    Moet ik het gaan zoeken in het achterwiel?  Mag aannemen dat daar ook wat fout of versleten kan zitten?
    Is er een how to te vinden voor het gehele mechanische gedeelte van de koppeling, dus vanaf het huis tot het achterwiel? of nog iemand geweest met een soort gelijk probleem?  En ja, ook de afstandsring tussen vliegwiel en huis zit juist gemonteerd. bedankt alvast.

    #791961

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
    De ene keer kan je je brommer wel aanrennen en de volgende keer niet ofzo?
    Of rijd hij de ene keer wel en de andere keer niet?

    #791962

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik heb ook zoiets bij mijn si. Soms grijpt die meteen aan, soms wil die helemaal niks doen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.