kill switch op de vespa

Home Forums Techniek Elektrisch kill switch op de vespa

This topic contains 18 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by henkie 18 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #158034

    lateralboy
    Topic starter
    Berichten: 56

    ik heb al een aantal mensen gezien met een kill switch op een vespa
    ik vind dat wel vet 😀
    maar ik vraag me af hoe hebben ze dat precies aangesloten ??
    kan iemand mij dt vertellen ??

    #159010

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    zelfde idee als contactslot lijkt mij zo…draad van de bobine moet je dna iets mee doen(denk ik)…

    #159011

    lateralboy
    Topic starter
    Berichten: 56

    welke die wat naar de bobine loopt ( van het carter af )
    of die wat naar de bougie dop loopt ??
    en wat moet je er precies mee doen ?

    #159012

    Cobra
    Bijdrager
    Berichten: 67

    Ik weet wel dat je die killswitch gewoon kunt kopen en erop kunt zetten.
    (ik weet niet of je dat al weet)

    #159013

    lateralboy
    Topic starter
    Berichten: 56

    ja haha zover was ik ook maar als je hem erop zet moet ie ook werken he
    dus je moet hem ergens op de electronica aansluiten 😉
    maar waar en hoe ?

    #159014

    Cobra
    Bijdrager
    Berichten: 67

    Het gaat er toch om dat de stroomkring doorbroken wordt, dus ik denk dat het niet zo heel erg veel uit zal maken. en ik denk dat ze dat bij de zaak ook wel weten waar je die gaat halen

    #159015

    Maxim
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Wat is een killswitch? Nog nooit van gehoord, een soort contactslot?

    #159016

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    ja, maar dan een bandje om je pols, bij boten zijn ze verplicht. Dit is dus als je van je brommer afvalt dat dan je motor er mee stopt, omdat het pinnetje (wat dus vastzit aan dat polsbandje) Uit z’n “houder” getrokken wordt.

    Beetje bullshit dus voor een vespa, maarja het ziet er wel ‘stoer’ uit.

    #159017

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Een kill-switch is een kabeltje die je aan jezelf vast moet maken. Stel er gebeurd iets en je valt van je brommer af..wordt deze kabel meegtrokken en slaat de motor af. Het is dus voor de veiligheid.

    Ik heb hem zelf ook erop gehad toen ik me vespa nog had en hij is super makkelijk aan te sluiten. Ik had van die speciale klemmetjes. Dan doe je zoon klein klemmetje om je bobinekabel (je hoeft de kabel dus niet eens te strippen of door te knippen) en in dat klemmetje steek je de kabel van de kill-switch. Er komt nog een kabel van de kill-switch af…en dat is gewoon een massakabeltje, die kun je bevestigen waar je wilt, zolang het maar geleid. En dan maak je de kill-switch aan je stuur ofzo vast.

    #159018

    lateralboy
    Topic starter
    Berichten: 56

    Frenkie :

    Ik heb hem zelf ook erop gehad toen ik me vespa nog had en hij is super makkelijk aan te sluiten. Ik had van die speciale klemmetjes. Dan doe je zoon klein klemmetje om je bobinekabel (je hoeft de kabel dus niet eens te strippen of door te knippen) en in dat klemmetje steek je de kabel van de kill-switch. Er komt nog een kabel van de kill-switch af…en dat is gewoon een massakabeltje, die kun je bevestigen waar je wilt, zolang het maar geleid. En dan maak je de kill-switch aan je stuur ofzo vast.

    om welke van die 2 kabels moet ie dan van die wat naar de bobine toe gaat ( van ut carter af ) of die andere van de bobine naar de bougie en waar had jij toen dat kabeltje wat van de kill switch af komt bevestigd ?

    #159019

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    van carter naar bobine:)

    #159020

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Ja idd die kabel die van het het carter naar de bobine gaat (die andere kabel heet de bougiekabel nl.).

    #159021

    lateralboy
    Topic starter
    Berichten: 56

    ik ga um 1 dezer dagen halen dus
    het zal denk ik wel lukken nu
    zo niet post ik nog wel wat
    bedankt voor de reacties

    #159022

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Tuurlijk lukt ’t wel….!

    Het komt er gewoon op neer dat je een xtra draad aan je bobby vastmaakt, en die moet je sluiting laten maken met je frame, dan slaat ie uit……..!

    Probeer ’t maar eens…….!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #159023

    henkie
    Bijdrager
    Berichten: 62

    zoiets heb ik ook maar dan met een contactslot 🙂 vet handig

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.