Home › Forums › Techniek › Elektrisch › kill switch op de vespa
This topic contains 18 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by henkie 18 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
29 augustus 2005 om 15:05 #158034
ik heb al een aantal mensen gezien met een kill switch op een vespa
ik vind dat wel vet 😀
maar ik vraag me af hoe hebben ze dat precies aangesloten ??
kan iemand mij dt vertellen ??29 augustus 2005 om 16:14 #159010zelfde idee als contactslot lijkt mij zo…draad van de bobine moet je dna iets mee doen(denk ik)…
29 augustus 2005 om 17:09 #159011welke die wat naar de bobine loopt ( van het carter af )
of die wat naar de bougie dop loopt ??
en wat moet je er precies mee doen ?29 augustus 2005 om 17:10 #159012Ik weet wel dat je die killswitch gewoon kunt kopen en erop kunt zetten.
(ik weet niet of je dat al weet)29 augustus 2005 om 17:12 #159013ja haha zover was ik ook maar als je hem erop zet moet ie ook werken he
dus je moet hem ergens op de electronica aansluiten 😉
maar waar en hoe ?29 augustus 2005 om 17:46 #159014Het gaat er toch om dat de stroomkring doorbroken wordt, dus ik denk dat het niet zo heel erg veel uit zal maken. en ik denk dat ze dat bij de zaak ook wel weten waar je die gaat halen
29 augustus 2005 om 18:02 #159015Wat is een killswitch? Nog nooit van gehoord, een soort contactslot?
29 augustus 2005 om 18:18 #159016ja, maar dan een bandje om je pols, bij boten zijn ze verplicht. Dit is dus als je van je brommer afvalt dat dan je motor er mee stopt, omdat het pinnetje (wat dus vastzit aan dat polsbandje) Uit z’n “houder” getrokken wordt.
Beetje bullshit dus voor een vespa, maarja het ziet er wel ‘stoer’ uit.
29 augustus 2005 om 18:21 #159017Een kill-switch is een kabeltje die je aan jezelf vast moet maken. Stel er gebeurd iets en je valt van je brommer af..wordt deze kabel meegtrokken en slaat de motor af. Het is dus voor de veiligheid.
Ik heb hem zelf ook erop gehad toen ik me vespa nog had en hij is super makkelijk aan te sluiten. Ik had van die speciale klemmetjes. Dan doe je zoon klein klemmetje om je bobinekabel (je hoeft de kabel dus niet eens te strippen of door te knippen) en in dat klemmetje steek je de kabel van de kill-switch. Er komt nog een kabel van de kill-switch af…en dat is gewoon een massakabeltje, die kun je bevestigen waar je wilt, zolang het maar geleid. En dan maak je de kill-switch aan je stuur ofzo vast.
29 augustus 2005 om 22:19 #159018Frenkie :
Ik heb hem zelf ook erop gehad toen ik me vespa nog had en hij is super makkelijk aan te sluiten. Ik had van die speciale klemmetjes. Dan doe je zoon klein klemmetje om je bobinekabel (je hoeft de kabel dus niet eens te strippen of door te knippen) en in dat klemmetje steek je de kabel van de kill-switch. Er komt nog een kabel van de kill-switch af…en dat is gewoon een massakabeltje, die kun je bevestigen waar je wilt, zolang het maar geleid. En dan maak je de kill-switch aan je stuur ofzo vast.
om welke van die 2 kabels moet ie dan van die wat naar de bobine toe gaat ( van ut carter af ) of die andere van de bobine naar de bougie en waar had jij toen dat kabeltje wat van de kill switch af komt bevestigd ?
30 augustus 2005 om 10:19 #159019van carter naar bobine:)
30 augustus 2005 om 12:17 #159020Ja idd die kabel die van het het carter naar de bobine gaat (die andere kabel heet de bougiekabel nl.).
30 augustus 2005 om 15:53 #159021ik ga um 1 dezer dagen halen dus
het zal denk ik wel lukken nu
zo niet post ik nog wel wat
bedankt voor de reacties31 augustus 2005 om 01:19 #159022Tuurlijk lukt ’t wel….!
Het komt er gewoon op neer dat je een xtra draad aan je bobby vastmaakt, en die moet je sluiting laten maken met je frame, dan slaat ie uit……..!
Probeer ’t maar eens…….!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!31 augustus 2005 om 06:35 #159023zoiets heb ik ook maar dan met een contactslot 🙂 vet handig
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.