Kabelboom maken

Home Forums Techniek Elektrisch Kabelboom maken

This topic contains 6 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Tonni 19 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #158020

    ciao4ever
    Topic starter
    Berichten: 31

    Ik ga een kabelboom maken voor me ciao want hij er lopen bijna geen draden> lichten enzo doen het niet omdat er geen draden zijn.
    Maar ken iemand voor mij ff zeggen hoe ik het moet doen.

    Dus bijvoorbeeld dat iemand zegt:
    Er moet een draadje van je bobine naar dat ene aansluiting in je blok en eentje van je blok naar je achterlamp> En dat je dan zo elke (elektrische) kabel afgaat. ENZOVOORT ENZOVOORT.
    Want zelf kom ik er niet uit.

    Alvast bedankt kameraden

    #158881

    Ciao tuning
    Bijdrager
    Berichten: 23

    wat voor een ontsteking heb je ???
    want als je elek. hebt zou ik het echt niet weten

    #158882

    ciao4ever
    Topic starter
    Berichten: 31

    ik heb met contacpuntjes .(een gewoon blok dus niet een mix)

    #158883

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Rood:van dat witte vierkantje aan je blok naar de schakelaar. Zwart van je massa oogje aan het blok naar de koplamp, vanaf het maasa oogje eventueel ook naar je achterlicht (is soms wel aanwezig en soms niet). Groen vanaf de schakelaar naar het achterlicht. Paars vanaf de schakelaar naar de koplamp. Meer draden zitten er niet in..

    Oh ja: Er gaat er ook nog een vanuit je blok naar de bobine (daar zit dan zo’n platte stekker aan, standaard met afdekrubber.)

    De configuratie van de draden aan de schakelaar weet ik zo niet uit mijn hoofd, misschien dat iemand daar een plaatje/foto van heeft. En anders even proberen, is niet zo moeilijk. Zowel je koplamp als je achterlicht horen het op beide “aan” standen te doen.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #158884

    ciao4ever
    Topic starter
    Berichten: 31

    welke schakelaar? je lichtknopje?

    Een vriend van mij was op ze bek gegaan(met ciao mix) toen gingen we hem samen strippen en daar liepen wel iets van 5 draden naar achter licht.

    En er gaat er maar 1 naar het achterlicht! maar moet er niet een +draad en een -Draad (plus en min) lopen?

    #158889

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Schakelaar daar bedoel ik het lichtknopje mee i.d.d. Je achterlicht heeft in principe alleen een plus nodig omdet ie zijn massa van je frame krijgt. Maar als je toch de bedrading nog moet leggen dan is het beter om hem een massa draadje te geven.

    Ciao Mix heeft meer draden naar het achterlicht omdat die ook een remlicht hebben. (en dan nog zouden het er maar drie hoeven zijn.)

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #158890

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Misschien kan je er wat mee…

    http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=1544623&key=LYEONSCW

    Verklaring van de afbeelding:

    1=koplamp unit
    2=voorlampje (6 volt 15watt)
    3=lichschakelaar
    4=bobine
    5=bougie
    6=vliegwiel
    7=massa (dat messing oogje aan je blok)
    8=massa achterlicht ( gewoon aan je frame maken)
    9=achterlampje (6 volt 3 watt)
    10=achterlicht unit

    Kleuren:

    A=groen
    B=zwart
    C=rood
    D=paars

    Veel plezier!!

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.