kabel tussen contactpunten en bobine

Home Forums Techniek Elektrisch kabel tussen contactpunten en bobine

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by frank 4 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #782476

    frank
    Topic starter
    Berichten: 3

    Ik heb een kabel nodig die tussen de contactpunten en de bobine zit
    dit is een hoogspannings kabel want met een gewoon snoertje gaat dit niet
    de dunste die verkrijgbaar is is 5 mm ,  origineel is 3 mm

    si
    1
    #782477

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hallo de beste wensen frank en welkom op het forum.
    Ik ga even recht tegen je bevindingen in.
    Het is gewoon een laag spannings kabeltje en ik neem daar altijd een gewone draad voor en het geeft nooit problemen.
    Waarom gaat het bij jouw niet?

    #782533

    frank
    Topic starter
    Berichten: 3

    Ik heb het idee dat de spanning door de isolatie slaat omdat ik een slechte vonk krijg .
    Alles al vervangen , condensator , hoogspanning spoel , bobine , bougie , en op de werkbank vonkt deze maar als het blok in het frame zit dan is het weer knudde .
    Ik heb bij jbm parts dunne bobine kabel besteld en ik ga het blok eerst testen in de bankschroef

    O ..en van deze kant ook de beste wensen natuurlijk .
    Pruts en geef niet op , Frank

    si
    #782536

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Probeer anders eerst de afstand tussen de elektroden van de bougie te verkleinen naar 0,4 mm. Dit zou je probleem wel eens uit de wereld kunnen helpen.

    #782547

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Je zegt dat wanneer het blok in het frame gaat de problemen weer optreden.
    Ik denk dan dat je een massa probleem hebt.
    Probeer alle massapunten eens op te schuren en probeer het dan nog eens.

    Bougie op 0,4 is ook een goed plan

    No replacement for displacement
    #786246

    frank
    Topic starter
    Berichten: 3

    Het probleem van het vonken is inmiddels opgelost door een dunne bougiekabel te monteren van 3 mm tussen de contact punten en de bobine.
    Het volgende probleem wat zich voordeed was dat het blok stationair niet af te stellen was  , het toerental was niet in te regelen met de stelschroef .
    Ik heb hiervoor 3 steunen gemaakt zodat ik het blok buiten  kon starten op een workmate werkbank want na 4 keer het blok monteren en demonteren kreeg ik onderhand ook den vinkentering van.
    Ik heb in plaats van de koppeling een bus gedraaid die op de as past en deze met een koppelmoer aangedraaid zodat ik het blok met een boormachine kon starten, een proef opstelling dus.
    Ik heb enkele deo testen gedaan en de lekkages  ook verholpen , vooral de zaagsnedes van het spruitstuk van de carburateurs die lekken allemaal.
    Helaas het blok bleef op een hoog toerental stationair draaien.
    Ik heb toen een 2e hands carburateur gekocht maar het probleem bleef zich voordoen.
    Ik heb alles ook nog omgebouwd op een ander carter maar helaas zonder resultaat
    Uiteindelijk ik ik van mijn 2e vespa die wel goed loopt de carburateur gewisseld en toen liep het blok wel goed stationair.
    Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald maar alle kanalen waren  open , in de vlotterbak  stond ook benzine in , de sproeier was open kortom visueel was er niets aan te zien.
    Nu heb ik het idee dat de gasschuif te veel speling heeft gekregen zodat als deze dichtstaat op de regelschroef toch te veel brandstof doorlaat en daardoor te hard stationair loopt
    Er zaten op de gasschuif wel slijtgage sporen  en had inderdaad wat ruimte
    Ik heb toen bij een plaatselijke dealer een nieuwe Delorto carburateur gekocht , sproeier omgezet en hiermee was na veel schelden  vloeken en slapeloze nachten  op het ding het probleem opgelost.
    Ik hoor graag of andere coureurs hier ook ervaringen of problemen mee hebben gehad.
    Pruts en geef niet op
    Gegroet frank

    si
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.