Home › Forums › Techniek › Elektrisch › kabel tussen contactpunten en bobine
This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by frank 4 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
2 januari 2019 om 12:13 #782476
Ik heb een kabel nodig die tussen de contactpunten en de bobine zit
dit is een hoogspannings kabel want met een gewoon snoertje gaat dit niet
de dunste die verkrijgbaar is is 5 mm , origineel is 3 mmsiHallo de beste wensen frank en welkom op het forum.
Ik ga even recht tegen je bevindingen in.
Het is gewoon een laag spannings kabeltje en ik neem daar altijd een gewone draad voor en het geeft nooit problemen.
Waarom gaat het bij jouw niet?3 januari 2019 om 21:06 #782533Ik heb het idee dat de spanning door de isolatie slaat omdat ik een slechte vonk krijg .
Alles al vervangen , condensator , hoogspanning spoel , bobine , bougie , en op de werkbank vonkt deze maar als het blok in het frame zit dan is het weer knudde .
Ik heb bij jbm parts dunne bobine kabel besteld en ik ga het blok eerst testen in de bankschroefO ..en van deze kant ook de beste wensen natuurlijk .
Pruts en geef niet op , Franksi3 januari 2019 om 21:29 #782536Probeer anders eerst de afstand tussen de elektroden van de bougie te verkleinen naar 0,4 mm. Dit zou je probleem wel eens uit de wereld kunnen helpen.
4 januari 2019 om 09:01 #782547Je zegt dat wanneer het blok in het frame gaat de problemen weer optreden.
Ik denk dan dat je een massa probleem hebt.
Probeer alle massapunten eens op te schuren en probeer het dan nog eens.Bougie op 0,4 is ook een goed plan
No replacement for displacement27 april 2019 om 12:31 #786246Het probleem van het vonken is inmiddels opgelost door een dunne bougiekabel te monteren van 3 mm tussen de contact punten en de bobine.
Het volgende probleem wat zich voordeed was dat het blok stationair niet af te stellen was , het toerental was niet in te regelen met de stelschroef .
Ik heb hiervoor 3 steunen gemaakt zodat ik het blok buiten kon starten op een workmate werkbank want na 4 keer het blok monteren en demonteren kreeg ik onderhand ook den vinkentering van.
Ik heb in plaats van de koppeling een bus gedraaid die op de as past en deze met een koppelmoer aangedraaid zodat ik het blok met een boormachine kon starten, een proef opstelling dus.
Ik heb enkele deo testen gedaan en de lekkages ook verholpen , vooral de zaagsnedes van het spruitstuk van de carburateurs die lekken allemaal.
Helaas het blok bleef op een hoog toerental stationair draaien.
Ik heb toen een 2e hands carburateur gekocht maar het probleem bleef zich voordoen.
Ik heb alles ook nog omgebouwd op een ander carter maar helaas zonder resultaat
Uiteindelijk ik ik van mijn 2e vespa die wel goed loopt de carburateur gewisseld en toen liep het blok wel goed stationair.
Ik heb de carburateur uit elkaar gehaald maar alle kanalen waren open , in de vlotterbak stond ook benzine in , de sproeier was open kortom visueel was er niets aan te zien.
Nu heb ik het idee dat de gasschuif te veel speling heeft gekregen zodat als deze dichtstaat op de regelschroef toch te veel brandstof doorlaat en daardoor te hard stationair loopt
Er zaten op de gasschuif wel slijtgage sporen en had inderdaad wat ruimte
Ik heb toen bij een plaatselijke dealer een nieuwe Delorto carburateur gekocht , sproeier omgezet en hiermee was na veel schelden vloeken en slapeloze nachten op het ding het probleem opgelost.
Ik hoor graag of andere coureurs hier ook ervaringen of problemen mee hebben gehad.
Pruts en geef niet op
Gegroet franksi -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.