Ikeda Binnenrotor

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Ikeda Binnenrotor

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Raadt 15 years, 8 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #203288

    Raadt
    Topic starter
    Berichten: 61

    Ik heb voor mijn verjaardag een Ikeda binnenrotor gekregen, deze had een kameraad nog liggen en deed er niks meer mee dus heeft hij die aan mij gegeven..:)
    Ik heb het dus over deze ontsteking:

    Heeft iemand hier ervaring mee met het afstellen van deze ontsteking? Ik kan hier namelijk niks over vinden op internet. 😕 Wel heb ik info gevonden dat deze op minibikes, karts en ook wel op zundapps toegepast wordt.
    De rotor heb ik al passend gemaakt voor over de krukas, maar nu heb ik eigenlijk nog wat info nodig over het afstellen, want dan kan ik een grondplaat gaan maken (of anders laten maken).
    Alvast bedankt

    #204157

    Michel
    Bijdrager
    Berichten: 1138

    Dit zal er wel één zijn zonder curve dus dan is het afstellen niet zo heel lastig. Er zullen wel enige aanpassingen voor nodig zijn om het passend te krijgen. Je moet er achterkomen wanneer dat ding vonkt en dan kan je ongeveer wel bepalen hoe je hem moet monteren. Ik ben wel benieuwd. Waar ga je hem op knutselen?

    #204158

    tolleburker
    Bijdrager
    Berichten: 139

    het is een minibike onsteking heb hem zelf ook en volgens mij heeft hij een vast punt en dat word met een spietje geregeld

    maar wat je kan doen is proberen hem telkens te verschuiven en dan vast tikken omdat het connisch is en zo een beetje afstellen een andere optie weet ik ook nog niet

    #204163

    Raadt
    Topic starter
    Berichten: 61

    Ja die stator zit op een vast punt op de krukas, maar kan ik de stator dan niet gewoon op een andere plek zetten zodat die op het goede punt ontsteekt? Ik moet toch nog een grondplaat maken..

    Ik dacht zelf dat die net na het magnetisch veld ontsteekt, ik kan er best langszitten.. Maar dit denk ik omdat er namelijk 3 magneetjes langs elkaar op de stator zitten. Misschien dat ik hier nog even een duidelijkere foto van moet maken, dan post ik die morgen wel of zo.

    @tolleburker: Maar heb jij zelf verder ook geen ervaring met het afstellen van deze ontsteking?

    @Michel: Ik ben van plan hem op mijn Si te gaan leggen met reedvalve en deps 47mm. Het passend maken van de rotor stelde niet veel voor. Ik hoefde de kleine kant van het gat in de stator maar eventjes met een boor 12 uit te draaien. Dit heb ik natuurlijk eerst met de schuifmaat opgemeten en nu past hij precies:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.