How to: Handvaten vervangen

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Handvaten vervangen

This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Spiendaah 14 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #124179

    R-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 128

    How to: Handvaten vervangen

    Je hebt je brommer gespoten in een mooie kleur, maar je stuur ziet er nog te standaard uit. Wat je dan kunt doen is je handvaten vervangen. Je wilt ze er dus afhalen, maar het gaat niet. Je denkt: !@##$#%$@^^$, wat een klote handvaten. Maar gelukkig heeft R-Ciao daar een aantal tips voor.

    Hoe haal je de handvaten eraf?

    1: Losknippen/snijden met bijvoorbeeld een mes,schaar, stanley mes, etc. Dit is een handige manier om je handvaten los te krijgen. Ze beschadigen er wel door, maar aangezien je toch nieuwe wilt kan dit geen kwaad, of je moet een keer goed uitschieten en door je vingers snijden. Dan heb je en pijn en rode handvaten. Daarom uitkijken dus en op je gemak doen.

    2: WD40 of andere soorten kruipolie eronder spuiten. De meest ideale versie ziet er zo uit, hiermee kun je makkelijk onder je handvaten komen:

    Je moet gewoon onder je handvat spuiten en dan het handvat ronddraaien, er komt vanzelf beweging in en je komt hem zo loshalen.

    3: Losweken in heet water zodat het handvat wat uitzet en door het vocht wat eronder komt kun je hem ook zo loswrikken. De makkelijkste manier is gewoon je hendels even losschroeven zodat je ze makkelijk in de emmer kunt houden.

    Je handvaten zijn eraf. Maar hoe monteer ik de nieuwe?

    Allereerst zorg je dat waar de handvaten opkomen, het goed droog en schoon is. Anders trek je je nieuwe handvaten er zo weer af.

    Hard plastic handvaten kun je er gewoon optikken met een hamer, het liefst een rubberen zodat je zeker bent dat je ze niet beschadigt.

    Rubberen handvaten zijn lastiger, omdat deze van rubber zijn buigt het handvat gewoon door als je het met een hamer zou doen. Daarom kun je het het beste als je een compressor hebt deze onder het handvat blazen zodat je hem er zo over kunt schuiven.

    Wat je ook kunt doen is lijm eronder doen, doordat de lijm glad is kun je het er ook zo opschuiven. Maar niet te lang wachten, anders droogt de lijm.

    Als je nog vragen/toevoegingen hebt mag je ze wat mij betreft hieronder neerzetten.

    #130607

    dörperCIAO

    ik heb het met zeep en water gedaan en het handvat aan de linker kant schuif je er zo vanaf als ik een wheely probeer, bijna geplikkerd,,, helpt het nu nog als ik er nu nog lijm op doe?

    #130608

    R-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 128

    als je hem er een keer afhaalt en het laat drogen (zowel het handvat als waar hij op moet) en vervolgens er opnieuw opzet zou hij er moeilijker of niet meer af moeten gaan.

    lijm zou goed kunnen helpen en als je waar de hendel op moet een keer licht schuurt bevordert dit de hechting van de lijm:thumb

    Maar probeer voortaan van tevoren of hij er wel of niet afgaat 😛 Beter als dat je er bij een wheely achter komt dat je handvat eraf schiet en je op je plaat gaat 😉

    #130609

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    probeer het met remreiniger, als het nog nat is zorgt het ervoor dat je handvat makkelijk er over glijd, en omdat het zo snel verdampt zit je handvat binnen no-time vast:)

    #130610

    R-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 128

    Maar als het handvat er eenmaal op zit kan de remmenreiniger toch niet meer verdampen? Handvat zit dan in de weg ?:P

    #130611

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    😕 Wat doen jullie moeilijk…

    Ik stop altijd de compressor er tussen ploep en ze vliegen eraf, erop op dezelfde manier. In twee tellen heb je andere handvaten erop..

    #130612

    TvA Tuning
    Bijdrager
    Berichten: 390

    @ poliniciao : ja niet iedereen heeft een compressor ter beschikking;)

    #130613

    R-Ciao
    Topic starter
    Berichten: 128

    inderdaad de meeste mensen die een ciao net bezitten en nog nooit brommers gehad hebben hebben meestal nog niet zoveel gereedschap;)

    daarom heb ik deze how to gemaakt zodat je ze er zeker opkrijgt met of zonder compressor 😉

    #130614

    Naad
    Bijdrager
    Berichten: 263

    handvatten? :!

    #130615

    Loek
    Bijdrager
    Berichten: 963

    Naad :
    handvatten? :!

    Natuurlijk niet!

    #130616

    Naad
    Bijdrager
    Berichten: 263

    ok, beide goed kom ik net achter.
    vind de mijne wel beter klinken :$

    #130635

    dörperCIAO

    wij hebben geen compressor..
    mijn ouders hebben ook niet echt verstand van brommers……
    als we een compressor moeten kopen voor alleen die 3 x dat ik hem gebruik voor de brommer??

    #130636

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    banden op pompen van de auto en fietsen.. schoonmaken van dingen en weet ik het wat.. heb er nu 1 een maandje maar het bevalt me prima hoor.. en heb er maar 60 voor betaalt dus voor het geld hoef je het ook niet te laten..

    #130832

    bravobannaan
    Bijdrager
    Berichten: 12

    beetje haarlak in je handvaten en beetje op je stuur spuiten monteren en nachtje laten staan zitten ze goed vast en kun je ze er ook nog eens fatsoenlijk af krijgen als dat nodig is:!

    #143557

    Spiendaah

    Pure afwasmiddel droogt. Dus als je een klein beetje gebruikt moet het wel droog zijn na een aantal uurtjes.
    Zelf leg ik mijn stuur op de grond en ga ik met mijn volle gewicht aan mijn handvat hangen.

    Je kan ook de handvatten binnenstebuiten doen door ze over een dun buisje te duwen. als je ze dat weer terug duwt in originale staat zijn ze meestal een klein beetje uitgeweid. Dit heb ik toevallig gister per ongeluk geprobeerd. Let op! : Dit is veel werk en lang niet de makkelijkste optie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.