haperen op top

Home Forums Techniek Problemen oplossen haperen op top

This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by denniec1 16 years, 9 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #209073

    denniec1
    Topic starter
    Berichten: 85

    Mn setup van mijn citta is die zoals je die hierlangs ziet.
    Ik rijd al heel lang met deze setup rond en is altijd goed gegaan. Wel nog al eens ooit mijn bougie kapot maar verder niks. Nieuwe der in proppen en rijden maar weer.

    Maar laatst begon die op topsnelheid ‘raar’ te doen. Toen ik gewoon vol gas reed begon die te sputterren en haperen. Leek net of dat die niet goed vonkte. Bij half gas is dit trouwens ook een beetje, maar niet zo erg.

    De ene keer rijd ie trouwens weer een minuut gewoon goed, gewoon goed optrekken en goede top. En dan gaat zomaar in een keer haperen en sputteren.

    Ik heb der een nieuwe bougie ingezet en gekeken naar de vonk. kwam gewoon een goede mooie blauwe vonk af. Daar zal t wel niet aan liggen denk ik zo.

    Wat zou het probleem kunnen zijn? Sproeier lijkt me niet want ik rijd al heel lang rond met deze.
    Weet iemand mss wat het dan zou kunnen zijn?
    cp’s misschien?

    #226237

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Carburatuertje even goed schoonmaken. Waarschijnlijk zit je sproeier beetje verstopt!
    En anders zijn misschien je zuigerveren ”op”.

    #226239

    .-{2F4OV}-.

    Je hebt niet onlangs uitlaat/carb/luchtfilter of iets veranderd en sproeier niet veranderd?

    #226241

    denniec1
    Topic starter
    Berichten: 85

    nee ik heb niks verander aan mn uitlaat/carb/ luchtfilter
    zuigerveren op zou dat ook een reden kkunnen zijn van haperen?
    hij doet het echt… dan weer even gewoon goed dan weer heel erg haperen

    #226242

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Het licht gewoon aan je cp en je krukaskering.:D
    Ik heb dit al vaak zat gehad bij allerlei vespa’s.:lol
    Een vespa krijgt hier altijd wel een keertje last van.:(
    Gewoon een nieuw krukaskeringetje (3,50 euro) erin stoppen, en een nieuwe cp (5,00 euro).
    Je kan je cp ook even opschuren, ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met een nieuwe cp.
    Dat het nokje bijvoorbeeld afslijt na 50km ookal heb ik de nok om de krukas een beetje ingevet.
    Dus kortom, keringetje nieuw, cp nieuw of opschuren en je kunt weer een hele tijd vooruit!

    Je zuigerveren zullen het zeker niet zijn als hij nog goed stationair loopt en nog goed trekt.
    Succes:thumb

    #226243

    denniec1
    Topic starter
    Berichten: 85

    VespaAvanti :
    Het licht gewoon aan je cp en je krukaskering.:D
    Ik heb dit al vaak zat gehad bij allerlei vespa’s.:lol
    Een vespa krijgt hier altijd wel een keertje last van.:(
    Gewoon een nieuw krukaskeringetje (3,50 euro) erin stoppen, en een nieuwe cp (5,00 euro).
    Je kan je cp ook even opschuren, ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met een nieuwe cp.
    Dat het nokje bijvoorbeeld afslijt na 50km ookal heb ik de nok om de krukas een beetje ingevet.
    Dus kortom, keringetje nieuw, cp nieuw of opschuren en je kunt weer een hele tijd vooruit!

    Je zuigerveren zullen het zeker niet zijn als hij nog goed stationair loopt en nog goed trekt.
    Succes:thumb

    ik zal wel eens beginnen met het opschuren van de cp’s… kijken wat ie dan doet
    en hij trekt soms goed en soms niet goed.
    waar zit eigenlijk precies je keerring??

    #226244

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Hey
    Als je je cp opschuurt heb je het tijdelijk (5 km) verholpen.
    Daarna komt er weer olietroep langs je lekkende kering waardoor je cp weer vettig wordt en hij weer gaat haperen.
    Je krukaskering zit precies tussen je spoelen in om je krukas.
    Deze is vrij simpel te vervangen:D

    #226245

    denniec1
    Topic starter
    Berichten: 85

    dankjullie wel allemaal voor jullie tips:)
    hij loopt weer als een trein:)
    nog een klein vraagje: hoe weet je wanneer je je zuigerveren moet vervangeN?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.