Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › haperen op top
This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by denniec1 16 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
27 juni 2007 om 17:53 #209073
Mn setup van mijn citta is die zoals je die hierlangs ziet.
Ik rijd al heel lang met deze setup rond en is altijd goed gegaan. Wel nog al eens ooit mijn bougie kapot maar verder niks. Nieuwe der in proppen en rijden maar weer.Maar laatst begon die op topsnelheid ‘raar’ te doen. Toen ik gewoon vol gas reed begon die te sputterren en haperen. Leek net of dat die niet goed vonkte. Bij half gas is dit trouwens ook een beetje, maar niet zo erg.
De ene keer rijd ie trouwens weer een minuut gewoon goed, gewoon goed optrekken en goede top. En dan gaat zomaar in een keer haperen en sputteren.
Ik heb der een nieuwe bougie ingezet en gekeken naar de vonk. kwam gewoon een goede mooie blauwe vonk af. Daar zal t wel niet aan liggen denk ik zo.
Wat zou het probleem kunnen zijn? Sproeier lijkt me niet want ik rijd al heel lang rond met deze.
Weet iemand mss wat het dan zou kunnen zijn?
cp’s misschien?27 juni 2007 om 17:56 #226237Carburatuertje even goed schoonmaken. Waarschijnlijk zit je sproeier beetje verstopt!
En anders zijn misschien je zuigerveren ”op”.27 juni 2007 om 18:35 #226239
.-{2F4OV}-.Je hebt niet onlangs uitlaat/carb/luchtfilter of iets veranderd en sproeier niet veranderd?
28 juni 2007 om 12:34 #226241nee ik heb niks verander aan mn uitlaat/carb/ luchtfilter
zuigerveren op zou dat ook een reden kkunnen zijn van haperen?
hij doet het echt… dan weer even gewoon goed dan weer heel erg haperen28 juni 2007 om 14:52 #226242Het licht gewoon aan je cp en je krukaskering.:D
Ik heb dit al vaak zat gehad bij allerlei vespa’s.:lol
Een vespa krijgt hier altijd wel een keertje last van.:(
Gewoon een nieuw krukaskeringetje (3,50 euro) erin stoppen, en een nieuwe cp (5,00 euro).
Je kan je cp ook even opschuren, ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met een nieuwe cp.
Dat het nokje bijvoorbeeld afslijt na 50km ookal heb ik de nok om de krukas een beetje ingevet.
Dus kortom, keringetje nieuw, cp nieuw of opschuren en je kunt weer een hele tijd vooruit!Je zuigerveren zullen het zeker niet zijn als hij nog goed stationair loopt en nog goed trekt.
Succes28 juni 2007 om 15:00 #226243VespaAvanti :
Het licht gewoon aan je cp en je krukaskering.:D
Ik heb dit al vaak zat gehad bij allerlei vespa’s.:lol
Een vespa krijgt hier altijd wel een keertje last van.:(
Gewoon een nieuw krukaskeringetje (3,50 euro) erin stoppen, en een nieuwe cp (5,00 euro).
Je kan je cp ook even opschuren, ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met een nieuwe cp.
Dat het nokje bijvoorbeeld afslijt na 50km ookal heb ik de nok om de krukas een beetje ingevet.
Dus kortom, keringetje nieuw, cp nieuw of opschuren en je kunt weer een hele tijd vooruit!Je zuigerveren zullen het zeker niet zijn als hij nog goed stationair loopt en nog goed trekt.
Succesik zal wel eens beginnen met het opschuren van de cp’s… kijken wat ie dan doet
en hij trekt soms goed en soms niet goed.
waar zit eigenlijk precies je keerring??28 juni 2007 om 15:04 #226244Hey
Als je je cp opschuurt heb je het tijdelijk (5 km) verholpen.
Daarna komt er weer olietroep langs je lekkende kering waardoor je cp weer vettig wordt en hij weer gaat haperen.
Je krukaskering zit precies tussen je spoelen in om je krukas.
Deze is vrij simpel te vervangen:D28 juni 2007 om 18:09 #226245dankjullie wel allemaal voor jullie tips:)
hij loopt weer als een trein:)
nog een klein vraagje: hoe weet je wanneer je je zuigerveren moet vervangeN? -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.