Gaskabel vervangen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gaskabel vervangen

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by mean-machine 2 days, 22 hours geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Blueciao
    Topic starter

vandaag wou ik mijn gaskabel vervangen maar ik heb perongeluk8AEC9B0D-90DB-4A6D-B59A-21D86C5DB2EA7AA7BC51-D890-4898-A700-749B505B5FD8 het buisje(zie foto) dat aan de carburateur zit afgebroken, nu heb ik 2 vragen:
    -heeft er nog iemand zo een buisje liggen of weet iemand waar ik ze kan kopen,(heb al gekeken op internet maar niet gevonden)
    -weet iemand hoe ik het afgebroken deel van het buisje uit het deel van men carburateur kan krijgen(zie foto)heb al veel geprobeerd maar nog niet echt succes gehad.
    alvast bedankt

/

Gratje
    Bijdrager

SuperSi
    Bijdrager

linkse tap er in?

Blueciao
    Topic starter

Ahja kan ook natuurlijk, nog niet aan gedacht. Ga het eens proberen. Alvast bedankt voor de reacties!

/

mean-machine
    Bijdrager

kan je er niets in lijmen en hem er dan uitdraaien?

Mss moet je het reststukje eerst even verhitten met hetelucht-pistool om de verbinding te ‘breken’.
    Mbv een screw-extractor moet je ‘m er daarna wel uit kunnen krijgen.
    zie bijv: https://www.toolstation.nl/schroefverwijderaar-set/p51010?store=E1&utm_source=googleshopping&utm_medium=feed&utm_campaign=googleshoppingfeed&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4i7wyfg7ZT_6xXKQ2tH4_dhk6a6Fko7gQbFVhabVCCiQgKF4XTRyAsaAiXjEALw_wcB
    Extractor heeft linkse draad! En voor €4 is altijd handig om dit in huis te hebben.

@gasschuifdeksel+bochtje
    Ik had voorheen een carb met een bochtstukje voor de gaskabel. Toen heb ik een carb 12/12 overgenomen, maar daar zit zo’n hevel-bediening op. Ik kan niet zeggen dat dat heel fijn werkt. Voorheen werkte de bediening met een bochtstukje veel beter.

Mijn vraag is nu of ik zo’n dekseltje en bochtstukje op de 12/12 carb weer terug kan zetten naar situatie als voorheen. Ja, ik begrijp dat ik dan wrs ook een andere gaskabel moet gaan gebruiken. Kan dat en moet ik dan nog ergens speciaal op letten?

Joor
    Donateur

Zo’n dekseltje met bochtje heb ik wel voor je. Pm me maar

mean-machine
    Bijdrager

@ Joor

Bedankt voor het aanbod.
    Maar ik vind niet erg om bij Leertouwer te bestellen.Voor €6 heb ik weer nieuw.
    Mijn vraag is wel of dekseltje op iedere carb gaat passen. Is universeel?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.