fluitende v-snaar

Home Forums Techniek Vario fluitende v-snaar

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by pier 14 years, 8 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #212318

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    Hallo forum gangers,

    Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

    Het volgende namelijk: als mijn brommer stationeer loopt en met een beetje gas is er niets aan de hand.
    Maar als ik vervolgens de toeren in ga begint de v-snaar te fluiten, en tevens te zweven (alleen de boven kant).
    Ook hoor ik als ik de toeren in ga een raar geluid van de koppeling (dit is alleen in de hoge toeren)

    Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen, en ik ga zo snel mogelijk een filmpje maken van het geluid.

    Al vast bedankt, Pier :thumb

    #213606

    demmer
    Bijdrager
    Berichten: 87

    V-snaar te slap.

    Blokje naar voren zetten
    Of grote poelie erop
    Of kleinere v-snaar kopen

    #213607

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    Oh vergeten te zeggen, het betreft een scooter! (maar princiepe is toch het zelfde)

    #213605

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Hoor je een soort straaljager geluid? 😛 want een vriend van mij had dat op z’n Aerox, en dat bleken z’n lagers te zijn.

    #213597

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    ja hij maakt veel herrie ja:P welke lagers had hij vervangen, die van de achtervertanding?

    #213671

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    is het niet je voorvario ?? mijne gaat namelijk ook fluiten bij hoge toeren

    #215708

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Hij had de lagers van de achtervertanding vervangen ja, maar ik durf niet te zeggen of het dat ook was..

    #213835

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    @ timo: zou je aan die vriend willen vragen of nadat hij die vervangen had het geluid weg was?

    Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=JeS1CAatr9I

    #215717

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    ik had prcies het zelfde, en er kwam me toch een potje herrie van af!!
    net een straaljager idd.
    bij mij waren niet de lagers versleten maar mn vertanding!
    dus andere vertanding gemonteerd en het geluid was weg.
    hier hoor je heel duidelijk:

    en

    Dat bedoel je?

    maar het kan ook zijn dat je afstandbus van voorvariateur niet goed is en dat hij aanloopt op frame, (soort metaal op metaal geluid). controleer maar even of je sporen ziet.

    #215730

    pier
    Topic starter
    Berichten: 836

    @superindo: in mijn vorige post staat een link naar youtube, daar is het geluid te horen

    Voorvario is niks mis mee, daar komt ook totaal geen geluid vanaf, en ook geen metaal sporen of wat dan ook te zien.

    En de vertanding is ook prima, heb hem net uit elkaar gehaalt. Kwam er wel achter dat 1 lager (het lager waar de lange as inzit) best wat spelling had. Het boeltje vervolgens gedemonteert, en de betreffende lager was indd aan vervanging toe.

    Morgen ga ik het boeltje vervangen, en dan hoop ik van het geluid af te zijn! ik hou jullie op de hoogte :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.