Extra achterlicht monteren

Home Forums Techniek Elektrisch Extra achterlicht monteren

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by gilera-citta 10 years, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #158018

    gilera-citta
    Topic starter
    Berichten: 64

    Graag zou ik een extra achterlicht op mijn citta willen plaatsen.

    Dit wil ik realiseren met een inbouw achterlicht.

    Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit het beste aansluiten?

    Ik snap dat de aardedraad aangesloten moet worden op het frame.

    Nu moet de kabel van het inbouw achterlicht dan ergens aangesloten worden op de kabelboom.

    Misschien de groene draad doorknippen en een kroonsteentje ertussen zetten. Waarbij de groene draad dan met behulp van het kroonsteentje over gaat naar 2 draden die naar twee verschillende achterlichten lopen.

    Of de draad van het inbouw achterlicht naar het orginele achterlicht toetrekken en daar op de metalen houder van het lampje aansluiten. Zal dat werken?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    #160975

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Geen kroonsteentjes!
    Zo, sorry, maar ik heb een hekel aan die dingen 😛

    Er zijn koppel knijpstekkers waarmee je een aftakken van een draad kan maken.
    Hiermee kan je op een nette manier een stroomkabel doorlussen 😉
    Zo zien die dingen er uit:

    Je kunt op deze stekker dus weer een stekker drukken.

    De meeste doe het zelf of autozaken hebben ze wel 😉

    #160976

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Nee absoluut geen kroonsteentjes! Zien er niet uit en is te lomp.
    Neem een mannetje en vrouwtje, gebruik ik altijd en je hebt altijd spanning!

    #160977

    gilera-citta
    Topic starter
    Berichten: 64

    Bedankt voor de reacties, maar het kroonsteentje zou dan in het gereedschapsbakje van de citta komen. Dus als het gereedschapsdekseltje erop zit is het niet zichtbaar.

    En ik moet de kabel ook los kunnen halen als ik de kap los zou moeten halen.

    Is het dan geen optie om de kabel van het 2e achterlicht vast te maken aan het punt waar de draad vast zit aan achterlicht nummer 1? Dus aan het metalen houdertje waar het lampje in zit en waar ook de draad van achterlicht nummer 1 nu aan vast zit. Dat ik bij dat punt de stroom aftap voor achterlicht nummer 2?

    Dan heb ik geen kroonsteentje of tang of vrouwtje/mannetje nodig?

    #160978

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Dat kan, maar is meer storingsgevoelig. Stekkertjes zijn de veiligste en netste oplossing 😉 Die kun je ook gewoon lostrekken als de kap er dan af moet.

    Maarr, het is natuurlijk jou brommer 😉 😛 We adviseren alleen, je moet zelf kijken wat je zelf het prettigst vind.

    #160979

    gilera-citta
    Topic starter
    Berichten: 64

    Ik zou dan een stekkertje kunnen maken bij het 1e achterlicht voor nummer 2. Mooiste qua wegwerking.

    Nog 1 vraagje; Als ik twee achterlichten gebruik, moeten de lampjes dan een lagere wattage of voltage hebben? Of maakt dit niks uit?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.