Ervaring Action lak

Home Forums Techniek Framedelen Ervaring Action lak

This topic contains 81 reacties, has 38 deelnemers, and was last updated by Joris 12 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
  • Gebruiker
  • #161718

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    beste forumleden,

    Aangezien mijn brommertje niet meer zo goed in de lak staat wil ik de velgen opnieuw hoogglans wit spuiten.
    Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaring over de Primer, blanke lak en andere lak van de action.

    Heb de matzwart gebruikt voor me vorige brommer, dat was echt ideale lak voor dat geld.
    ik ga alls natuurlijk wel mooi uitvoeren en goed voorbehandelen, vraag me af of het mooi uitpakt:thumb

    ik weet het, het klinkt heel beun maar voor die 2 euro per bus kan ik het niet laten;)

    Dus wie heeft er nog ervaring en tips over action lak?

    groetjes,

    Joris

    #165409

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Ik heb er ervaring mee. Echt top bussen voor zo weinig geld!

    #165410

    jeha
    Bijdrager
    Berichten: 169

    ik vind de blanke lak echt k*t
    gewone lak ging wel goed

    #165411

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    ok, wat is er zo kut aan als ik vragen mag? geen goeie bescherming? niet glanzend?

    bedankt voor de reacties alvast.

    Ik wacht nog even af tot dat er wat meer meningen zijn.

    dus misschien verstandiger om de blanke lak van motip te pakken?

    #165412

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Als je heel veel erop spuit, met net geen druipers, glanst het je oren uit!:)

    Bescherming is wat minder ja..

    #165413

    fast as can on vespa
    Bijdrager
    Berichten: 41

    geen aanrader is om blanke lak over een andere lak te spuiten.
    het bijt je “ooh zo mooie laag” er gewoon weer af :((

    over de matt zwart ben ik wel tevreden, maar die glans, af en toe die glans werkt niet het is meer doffe zwart waar de glans verweert is dat is mijn iedee.

    #165414

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Dan heb jij wel de verkeerde lak. Elke kleurlak “moet” je eigenlijk afwerken met blankelak. Je moet wel hetzelfde merk houden, anders is de kans vrij groot dat het afbijt.

    #165415

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    opzich hecht alles van de acrion wel redelijk goed, maar de wit heb ik zelf slechte ervaringen mee. iik spoot de wit op de promer en en ik kreeg direct alleemaal pleksjes waar het niet hechte. toen heb ik lles weer kaalgeschuurd: kreeg ik weer hetzelfde :Sik persoonlijk zal geen witte lak aanraden van de action 😛 de rest (zwart, matzwart, geel, rood promer blanke lak, etc) hecht wel goed, en is ook mooi af te werken.

    #165416

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    Ok, ik weet dat je altijd met 1 merk lak moet spuiten voor het beste resultaat. (reageert de lak niet met elkaar).

    @ Pepko: Ik heb dit ook al eens gehad met motip lak (primer). ik spoot de primer eroverheen en toen ging de l ak reageren en ging het bubbelen. Zo heb ik het nog een paar keer opgeschuurt maar het kwam steeds terug: Bleek de onderlaag (oude kleur van me brommer) ermee reageerde……

    Sindsdien ontvet ik altijd met thinner (niet met wasbenzine);)

    de velg is helemaal kaal dus sta op het punt te schuren + spuiten.

    leuk dat jullie allemaal even je mening geven;)

    Even een vraagje: de primer laag moet je lichtjes opschuren, maar moet ik die dan ook weer ontvetten met thinner?

    #165417

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Ik zou als ik jou was altijd ontvetten 😉 Je hebt de velg namelijk vast met je vingers aangeraakt. Er hoeft maar 1 plekje te komen, en kunt het weer overnieuw doen.

    Je kunt trouwens het best met Amonia ontvetten 😉 Dat werkt beter. En ik zou tijdens het spuiten van die rubber handschoentjes aan doen. Zodat je geen vetten vingers op de onderdelen krijgt.

    #165418

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    @ Docs: Oke, heel erg bedankt dan ga ik zo maar eens shuren als een gek8)

    Ik zal wel een foto posten als het klaar is.

    Ik ga dus een 3 spaaks ciao-velg spuiten met primer, witte lak + blanke lak van de action:con

    ik laat me verassen:bier

    #165419

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Succes 😛

    Btw, laatste tip, weet niet welke korrel je hebt om te schuren? Maar je moet wel 800 of groter hebben 😛 anders schuur je alles zo weer kaal. En tussen de lagen ligt opschuren.

    #165420

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    maar het was kaal meteaal bij mij 😛 ook ontvet en alles, maar het witte wilde niet hechten. toen koos ik voor zwart, ook van de action, en die hechtte wel.

    #165421

    thierry93
    Donateur
    Berichten: 729

    als je een goede onderlaag heb dan denk ik dat hetl wel mooi wordt,
    Ik zal zeggen goed schuren en een goede laag primer & blanke lak.

    #165422

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    Ik ben nu bezig met het schuren, wat een pokkewerk alweer.
    er zat eerst witte lak op (heel slecht gespoten met luchtbubbeltjes overal, liet overal los)

    Ben nu met korrel 120 loos aan het gaan, even al die oude lak erafhalen (niet alles liet los met de afbijt)

    daalek als ik alles met korrel 120 gedaan heb, ga ik er met zon rode scotchlap eroverheen. dan alles goed ontvetten.
    om 2 uur heb ik wat te doen, dus het spuiten komt denk ik morgen.

    Ik ga het zo secuur mogelijk doen, zou toch mooi zijn als die cheap-ass lak werkt, voor die 2 euries maak ik me handen wel vuil:bier

    alle reacties en tips zijn welkom, ik zal op het einde wat foto’s schieten;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.