droge bougie

Home Forums Techniek Problemen oplossen droge bougie

This topic contains 15 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by pims 16 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #209368

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    Ik heb net blokje in elkaar zitten:
    gestraald kickstart blok
    elek. ontsteking
    nieuwe 65cc malossi
    nieuwe carb 13/13
    std kick krukas
    nieuwe pakkingen/keering/lagers
    nieuwe bougie/dop/kabel

    Hij start niet, hij zuigt geen bezine aan, bougie blijf droog.
    Tank heb ik vanmiddag volgetankt.
    Wie weet de oplossing?

    #218501

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    bougie eruit, benzine in het bougie gat gooien, bougie erop.. stukje rennen.
    als die dan stationeer blijft draaien is het goed.

    #218502

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    heeft ook niet geholpen, kan het mischien een pakking zijn? , hoewel hij nergens lekt.

    er zit sproeier 68 in.

    #218503

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    stroomt er benzine het vlotterbakje in? en gooi eens een groter sproeiertje in (je kan beter te groot beginnen als te klein) 72 ofzo 😉

    #218504

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    lijkt me niet want zit ook geen benzine in filter, kraantje is niet vies want als je slang van carb af haalt stroomt ie wel.
    sproeier 68 lijkt me goede maat, kzal morgen eens kijken naar grotere, ik heb zowieso 80 maar die is veel te groot neem ik aan.

    #218505

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    68 is meer als zat, ik heb op dezelfde setup als jou maar dan met een Dr Evo een 69 sproeier.
    maar daarin verzuipt ie.

    #218506

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    wat kan het dan zijn ?

    #218507

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    ik snap niet waarom die geen benzine aan zuigt waar kan dit nou aan liggen, kraan, slang is niet verstopt, carb is nieuw, blokje revisie gehad, vonkt goed, nieuwe cilinder en zuiger… wie weet het ?

    #218508

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    heb je overal aan gedacht bij de revisie? je zou maar eens een oliekeerring vergeten. er is ook nergens een lek te detecteren?

    heb je al (een beetje!) benzine in je bougiegat gegoten en eventjes gekeken of ie het doet?

    #218509

    pier
    Bijdrager
    Berichten: 836

    benzine in bougiegat. Volgas geven en dan rennen slaat die aan en Meteen weer af. dan zit er iets niet goed met je carb.

    anders probeer ook ff zonder tank-dop te starten!

    #218510

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    ja alles zit er goed in, geen lekke keerring ofiets…ik ga morgen nog een keer proberen of die het doet.(met/of zonder tank-dop)

    #218512

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    ik heb de cilinder eraf gehaalt en andere voetpakking tussen gedaan, in elkaar en hij deed het, dus opgelost 🙂
    lekt alleen nog bij de carb, maar dat komt morgen wel goed.

    #218513

    pims
    Topic starter
    Berichten: 39

    hij heeft gisteravond goed gelopen, vanochtend wilde ik hem starte en hoorde geknetter voor, ik dacht koppakking kapot. Ik heb hem net uitelkaar gehaalt, voetpakking was kapot, koppakking niet. Toen inelkaar maar toch deed hij niets. Ik weet nu niet wat te doen…..wat kan het zijn dat hij niet start???

    #218514

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    een bougie hoord ook droog te zijn.

    als ie nat is betekend dat je mengsel niet ontbrand
    dus dan rijdt ie ook niet

    #218515

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    wat is er gebeurt met je voetpakking dan? gescheurd bij het verwijderen van je cilinder of…?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.