Diac’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Diac’s ciao

This topic contains 179 reacties, has 36 deelnemers, and was last updated by diac 15 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 180)
  • Gebruiker
  • #284051

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    ik zit al best een aardig tijdje op dit forum en dacht bij mezelf; ’t word wel eens tijd voor een perso…
    nou, ik ben ferdy 16 jaar en mijn grootste hobby’s zijn toch wel motoren en brommers..
    nou heb ik er zelf niet zo heel erg gek veel verstand van, maar sta toch klaar om sommige mensen eens een eindje op weg te helpen.

    op mijn achtste ging ik voor de eerste keer achterop bij mijn vader op de motor, en sindsdien kwamen de vlindertjes in de buik van: “ik wil ook zo-een papa!”
    mijn vader had een vriend die zelf soort van mini-bikes deed bouwen met oude puch blokjes.. dus me vader dacht van, zoeen bouw ik ook voor jou.. ik helemaal blij en me vader de kop gek gemaakt totdat het ding klaar was. toen de zelfbouw mini in elkaar zat mocht ik hem als eerste testen.. het ging best redelijk alleen durfde ik nog niet echt gas te geven..

    ik heb die mini zo’n 4 jaar gehad en toen was hij echt “op”..

    daarna kwamen de echte “fabrieks-pockets” wat toen ook echt een rage was bij de mensen..
    ik had me dus een pocket-bike besteld via ebay en 4 weken later kwam die bij mijn vader op zijn werk aan in een grote doos 😛
    zo-eentje dus;

    deze heb ik nu nog steeds en rijd nog steeds even goed en haalt makkelijk de 65!

    maarja, ik werd ook weer ouder en met 15 jaar begonnen toch al de kriebels te komen van het certificaat en een mooie brommer! na overleg met me ouders mocht ik dus me brommer al eerder uitzoeken en hem klaar maken voor op de weg als ik het certificaat had!

    ik dus op zoek naar een mooie betaalbare brommer op MP.. en ja hoor deze viel me meteen in de smaak: “volledig standaard vespa, model Mix”. en ook nog voor een mooie prijs 150 euro!

    ik dus naar die man toe en gevraagd of ik de brommer even mocht testen,, en ja hoor dat mocht..
    ik die man 150 euro gegeven.. normaal ben ik niet zo blij als me beurs 150 euro lichter word, maar in dit geval was het echt een opluchting! 😉

    hier een foto van de ciao hoe ik hem kocht: het is dus een rode ciao mix.

    na een tijdje stiekem erop gereden te hebben had ik toch het gevoel dat de brommer even snel ging als mijn fiets.. toen begon ik dus te denken aan het “opvoeren”. na veel gezeur en gezeik van me ouders mocht ik hem toch gaan opvoeren op een voorwaarde; “de boetes zijn voor jou en kom niet huilend thuis als je je brommer kwijt bent!” dit vond ik dus helemaal geweldig!

    ik ging de dag erna meteen naar Cycleshop Heerlen en kwam met het volgende thuis:
    – Proma City Power
    – metaalkleurige en blauwe polini trekveertjes
    – Malossi powerfilter

    thuis aangekomen was ik helemaal enthousiast en moest ik alles meteen erop bouwen.
    alleen had ik een probleem dat ik me koppeling er zelf niet af kreeg, dus ging ik naar een vriend van me in de buurt en hebben we het daar effe gedaan met een slagmoersleutel.
    toen we alles erop hadden liggen mocht ik hem natuurlijk als eerste testen..
    we hadden de blauwe veertjes geinstalleerd, maar we kwamen niet van de plek af met dikke overtoeren.. later kwamen we erachter dat deze veertjes voor 70cc bedoeld waren 😛
    daarna hebben we de metaalkleurige trekveertjes geinstalleerd en daarmee trok die meteen een stuk beter.. op top haalde dat ding al 55 km/h.. terwijl hij origineel 40km/h uur halen.. dit vond ik al een hele grote verbetering maar het was nog steeds niet hard genoeg!

    de dag later ben ik met de fiets alweer naar Cycleshop gegaan om weer een paar “opvoerspullen” te gaan halen, nou ik kwam met dit thuis:
    – 70cc Malossi

    – 13/13 Dellorto

    – 80mm poeli + snaar
    – zijstandaard
    – steps
    – rode vlammen handvaten
    – busje zwarte lak

    daarna hebben we dit weer meteen geinstalleerd bij een vriend van me… incl. blauwe polini trekveertjes
    toen alles in elkaar zat mocht ik hem aanduwen.. ik was maar het rennen en het rennen maar het wou maar niet lukken.. naderhand kwamen we erachter dat we de koppeling verkeerd om gemonteerd hadden.
    dus weer overnieuw geprobeerd en ja hoor.. hij ging aan.. hij LEEFT!
    ik was echt dol enthousiast, maarja, moest hem wel nog inrijden ‘-.-

    dit is het resultaat.. in middels had ik ook al een tecno reverse gekocht omdat de city power er al snel mee ophielt 😀
    ook zijn de spatborden ingekort en gespoten 😉

    op dat moment haalde ik op top 70 km/h, maar trekkracht had het ding niet echt geweldig door de slechte uitlaat. inlaat was inmiddels ook al uitgeboort naar 13mm maar niet uitgeveild.

    [UPDATE 9-18-2007]
    nieuwe aanwinsten;
    – snelgas
    – 2 alu remhendels

    inmiddels heb ik ook een Leo Handmade paar weken geleden gekocht van R.oel!
    zie hier het resultaat;

    snelgas;

    remhendels;

    uitlaat;


    brommer in z’n geheel;

    ik vind dit zelf al een hele verbetering voor het uiterlijk en zeker de prestaties.
    snelgas is super relax, zit nu niet meer mijn pols lam te draaien 😛

    ———————————————————–

    #450604

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    meningen en reacties zijn zeker welkom, en nogmaals, dit is zeker nog niet alles. de rest volgt in de loop der weekenden;):P

    #450605

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    je hebt de foute foto, grote afbeeldingen kunnen niet getoond woorden, je moet dus als je in de lijst op het kleine plaatje klikt die foto die dan links verschijnt kopieren.

    Dan krijg je dit dus 😛

    #450606

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    je foto’s doen het niet [ bij mij antals]
    Wel leuk zelfbouw mini :thumb

    #450609

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Fotootjes ff zichtbaar gemaakt.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #450610

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Leuk gezellig dat je hier ook op het forum bent :thumb

    #450611

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    Tonni :
    Fotootjes ff zichtbaar gemaakt.

    bedankt, maar bij mij op de pc waren de foto’s toch wel duidelijk zichtbaar..
    heb het ook nog precies gedaan zoals lemon zei.. maar goed 😉

    #450612

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Laat maar staan die foto.Vergeet niet dat Lemon je wilde helpen.
    Mini is zeker leuk.
    Ik heb vroeger een watergekoelde Polini gehad die 15pk leverde.Reed er toen wedstrijden mee.Maar na 1 testrit met een regelbare koppeling ben ik gevallen op het circuit in gewone kledij.
    In minder dan een week was deze verkocht voor 2500€.
    Nooit meer dus die krengen.1 maand thuis gezeten vanwege de verwondingen,dus 0€ verdient daar de verzekering dit ongeval niet wilde uitbetalen.

    #450613

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    tsja, barry een 15pk polini is wel wat anders als die namaak japanners.. ik ben er nog nooit mee op me gezicht gegaan, maar heb ook nog nooit aan echte races meegedaan.. heb wel gewoon vrij op een circuit gereden.

    #450668

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    Update, zie eerste post:)

    #450669

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    foto’s doen het weer niet

    je moet doen

    #450670

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    je verhaal klinkt leuk maar zonder foto’s is het toch wat saai op je perso

    #450671

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Zoals ik al eerder had gezegt, je moet niet op de foto klikken voor de 2de keer zegmaar, je selecteerd hem in het lijstje rechts daar staan alle foto’s van je hele album, dan komt er in het midden een grote foto, en daar doe je de link van pakken, de groto foto’s kunnen niet gedeeplinked worden 😉 je kan bij de huidige foto’s gewoon Grote in de link ervandaan halen 😉

    #450672

    diac
    Topic starter
    Berichten: 2184

    ooh bedankt, ik heb het al gevonden.. had de link over het hoofd gezien
    als het goed is doen de foto’s het nu wel 😉

    Reacties welkom!:thumb

    #450673

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ont-standaardiseren:thumb

    En gele plaat er af.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 180)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.