contactpuntjes afstellen

Home Forums Techniek Opvoeren contactpuntjes afstellen

This topic contains 10 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by VespaCiaoPaul 17 years, 12 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #183478

    tiNuZZ
    Topic starter
    Berichten: 11

    Op hoeveel mm kan ik het beste mijn contact puntjes afstellen als ik goeie trekkracht wil?

    #190734

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    4.0, da´s tenminste waar ik ze altijd op zet…….

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #191110

    Maxim
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Ik weet dat dit niet mijn topic is, maar hij wordt neit meer gebruikt:

    Als mijn ciao met wind in de rug soms inneens 1 km/h harder rijd en begint te pruttelen, dit doet hij al vrij snel, betekend dit dan dat mijn cp’tjes verkeerd zijn afgesteld? En moet ik ze dan verder of dichter bij elkaar zetten?

    #191111

    lars1988
    Bijdrager
    Berichten: 145

    heb ik ook wel eens vaker.
    weet nog steeds niet precies waar het door komt. denk door carb afstelling. maar meesytal gaat het bij mij weg met 1 maatje grotere sproeier

    #191112

    Maxim
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Met 1 maatje groter sproeier wordt t bij mij erger. :s

    #191113

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    Maxim :
    Ik weet dat dit niet mijn topic is, maar hij wordt neit meer gebruikt:

    Als mijn ciao met wind in de rug soms inneens 1 km/h harder rijd en begint te pruttelen, dit doet hij al vrij snel, betekend dit dan dat mijn cp’tjes verkeerd zijn afgesteld? En moet ik ze dan verder of dichter bij elkaar zetten?

    Pruttelen komt vaak door een te grote sproeier. Probeer om topsnelheid eens de choke een beetje in te drukken. Wordt het erger, dan kun je een kleinere sproeier proberen. Kijk ook even naar de kleur van je bougie daarna.

    #191114

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    als ik wind in de rug heb met volle gas gaat hij dik veel toere make wat niet echt gezond klinkt…is dit ook normaal?

    #191115

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    VespaCiaoPaul :
    als ik wind in de rug heb met volle gas gaat hij dik veel toere make wat niet echt gezond klinkt…is dit ook normaal?

    Je kunt dan een kleinere poeli proberen. Opzich is het niet zo raar dat hij dan meer toeren maakt, want je gaat sneller met dezelde vertanding. Misschien trekt hij ook nog wel lekker met een 70’er poeli.

    #191116

    Maxim
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Maar t heeft zoiezo neit met de ontstekingsnelheid te maken? Want vriend van me zei dat ik dan eens CDS moest nakijken. Maar hij wist niet dat ciao die neit had, dus ik dacht meteen aan contactpuntjes?

    Maar zal eens naar de contactpuntafstelling kijken, want ik denk dat hij daardoor neit optimaal rijd!

    #191117

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    Maxim :
    Maar t heeft zoiezo neit met de ontstekingsnelheid te maken? Want vriend van me zei dat ik dan eens CDS moest nakijken. Maar hij wist niet dat ciao die neit had, dus ik dacht meteen aan contactpuntjes?

    Maar zal eens naar de contactpuntafstelling kijken, want ik denk dat hij daardoor neit optimaal rijd!

    Gewoon even op 0.4-0.45mm zetten, dan weet je dat dat goed is. Een nieuwe bougie proberen haalt ook wel eens wonderen uit.

    #191118

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Deed mijn ciao eerst ook, had ik een te grote sproeier er in. Gooit er maar es n kleinere in en dan kijke

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.