Condensator kapot

Home Forums Techniek Elektrisch Condensator kapot

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Tonni 19 years, 7 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #158009

    Raal
    Topic starter
    Berichten: 144

    Ik heb nu al de tweede nieuwe condensator kapot in een paar weken tijd, wat kan ik hier aan doen dat hij niet meer kapot gaat. Bestaan er soms ook condensators die meer toeren aan kunnen?

    #158786

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Een Sparcon contactpunt vervanger is misschien iets voor jouw. Dat is een dingetje (zelf geen ervaring) waarbij je contactpunten en je condensator overbodig worden. Deze kun je gewoon in je carter schroeven en je hoeft dan ook nix meer af te stellen. Dus altijd wel een goeie vonk. http://www.sparcon.nl

    #158787

    emiel
    Bijdrager
    Berichten: 40

    elektrische ontsteking kan ook dacht ik

    #158788

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    kan zeker, is zelfs beter. Maar dan moet je weer veel dingen aanpassen (carters, vliegwiel, bobine/CDI ontstekingsspoelen en al die shit)

    #158789

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Condensator altijd samen met de punten vervangen, en origineel spul gebruiken, dan heb je geen trammelant…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #158790

    Raal
    Topic starter
    Berichten: 144

    Dus echt een goedkope oplossing is hier niet voor ofwel?

    #158792

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Goedkoop is niet interessant als het steeds tijdelijk is toch? Beter iets duurder en meteen goed. Ori punten en condensator halen, goed monteren en afstellen, bedrading controleren op breuk en/ of aanlopen, rubber plaatsen in vliegwiel(vocht en vuil zijn killers),en dan moet het goed zijn. Zo niet check je bobine, ook die KAN je probleem veroorzaken.Voornamelijk de blauwe willen (bij opgevoerde) nog wel eens raar doen. Check ook je MASSA.

    B.T.W. hoe oud is je brommer en heb je een originele of imi bobine?
    Geef es wat meer info over je brommer en hoe en wanneer dit probleem optreed.

    Wat overigens altijd een aanrader is… Maak een extra stroomkabeltje rechtstreeks tussen je blok en je bobine… of zorg in elk geval dat beide contact hebben met het kale ijzer van je frame.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #158793

    Raal
    Topic starter
    Berichten: 144

    Uhm ik weet eigelijk niet zo veel over deze vespa qua bobine want die zat er zo op die heb ik niets mee gedaan (het is een zwarte) en wat is de massa? en hoe oud de brommer is weet ik niet, het frame is nogal gammel maar het blok is nu vrij nieuw want dat heb ik zelf gereviseerd. en ik heb eigenlijk al een hele tijd last met de ontsteking het begon al toen ik hem nog niet zo lang had, toen begon ik met de contact punten te vervangen en heb het met een andere bobine geprobeert (geleend) en een nieuwe spoel. en uiteindelijk bleek het de condensator te zijn. heb ik die vervangen en toen liep hij weer goed. en nu een weekje ofzo begon hij al met slecht starten en dat werd steeds erger. ik heb hem de laatste keer aan moeten rijden met een scooter. en als hij eenmaal gestart was liep hij goed. tot hij er gister mee stopte (hij viel heel normaal af netals dat je de decompressie indrukt) en toen kreeg ik hem helemaal niet meer aan. (voor setup zie m’n profiel)

    #158794

    Raal
    Topic starter
    Berichten: 144

    en nog iets, ik kan een electronische ontsteking kopen maar daar heb je ook een andere bobine voor nodig ofniet? zo ja waar kan ik zoiets krijgen?

    #158797

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Doorgaans ben je voor electronische ontsteking een ander linker carter, een ontsteking, een vliegwiel en een bobine/CDI unit nodig. Ik denk dat als je zoiets wilt, dat je dan beter voor een Sparcon contactpunt vervanger kunt gaan kijken. Deze is ongeveer 50 euro en het bespaart je een hoop werk. Daar komt nog bij dat de meeste elec. onst. een zwaar vliegwiel hebben, wat ze minder interessant maakt voor opvoeren.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #158799

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Oeps, ik had niet gezien dat dat al verteld was door Frenkie..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.