Clint’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Clint’s Citta

This topic contains 48 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Florian 14 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #283902

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Joow, ik ben Clint en ben net 16 geworden. Een aantal weken voor mijn verjaardag heb ik deze Citta gekocht voor €250,- euro.

    Hij liep toen niet, moest een nieuwe krukas in en heb meteen de lagers en pakkingen vervangen.
    Dit was toen de setup:
    50 cc
    10/7 carb
    Std filter
    70 poelie
    Techno Circuit

    Carburateur bleek na een keer gereden te hebben lek te zijn, dus heb ik een 13/13 carburateur gehaald met malossi filter. Toen heb ik gelijk een nieuw voorspatbord, koplampspoiler, nieuwe gaskabbel en een city power gehaald.

    Vervolgens een ontwerpje gemaakt in paint. De kleuren combi werd zwart-oranje.

    Toen die goed liep heb ik hem meteen uit elkaar gehaald om alles te gaan schuren, wat naar de spuiter gebracht moest worden.
    Hier een aantal foto’s:



    Alle onderdelen wat niet geschuurd hoefde te worden in één doos gedaan, op het zadel en de uitlaat na:

    Toen de onderdelen klaar waren, had mijn broer ze opgehaald en ben ik meteen begonnen met in elkaar zetten.

    Ik kreeg het helaas niet in één avond voor mekaar.


    Toen was die klaar en zag hij er zo uit:


    Toen ik ging rijden merkte ik dat mijn poelie niet goed was. Dus de kappen eraf gehaald en gekeken. En toen zag ik dat hij krom was. Ik had nog een nieuwe 80 poelie liggen met passende v-snaar en die heb ik er nu op gezet.

    De setup van hoe hij er nu bij staat is.

    50 cc
    13/13 @ 56
    Malossi filter
    City Power
    Niks uitgevijlt
    70 poelie
    Groene koppelingsveertjes van polini

    Met deze setup is mijn top 42 echte km/h

    Hij rijd nu goed en start binnen 3 stappen.

    Tips en opmerkingen zijn welkom!

    #431753

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Wel een mooie Citta! Die combo vind ik echt gaaf!

    #431754

    sjaak trekhaak

    hij is mooi geworde man, ga zo door.

    #431755

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Ik ben er zelf ook erg tevreden met het eindresultaat;)

    #431756

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Ziet er netjes uit, maar doe je sproeier even een maatje of 6 kleiner. Of als hij nu goed rijd moet hij valse lucht trekken want met die sproeier rijd ik nog niet eens en ik heb mijn carters aangepast, inlaat uitgeveild en een 50cc athena….

    #431757

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    LeMoN :
    Ziet er netjes uit, maar doe je sproeier even een maatje of 6 kleiner. Of als hij nu goed rijd moet hij valse lucht trekken want met die sproeier rijd ik nog niet eens en ik heb mijn carters aangepast, inlaat uitgeveild en een 50cc athena….

    Ja ik weet ik vind het ook vaag. Ik ga nu even rijden en dan kijken welke kleur mijn bougie heeft;) Hij rijd niet echt heel raar ofzo. Pakkingen zijn allemaal nieuwe, dus valse lucht zou hij denk ik niet trekken..

    #431758

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Bougie is inderdaad zwart, heb net even gereden en toen gekeken. Welke sproeier zal ik nodig zijn dan? Want misschien ga ik vanavond even langs jos dijkman. 58 ofzo?

    #431759

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    58 zal meer in de buurt komen ja. kan nog iets aan de grote kant zijn maar dat zie je dan wel weer. beter te groot als te klein denk ik maar altijd :thumb

    voor de rest, echt heel nette citta. zo heb ik er echt maar weinig gezien (nog 2 of 3 op het forum). mooi gespoten ook!

    #431760

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    K zou 60 ook meteen menemen voor de zekerheid!

    #431761

    Frenklin
    Bijdrager
    Berichten: 177

    Hee, mooie citta heb je daar hor
    Misschien nog een harleyrekje erop zetten?
    Als je eenmaal een homoetje hebt zal die nog lekkerder gaan rijden!

    succes ermee!

    #431762

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Frenklin :
    Hee, mooie citta heb je daar hor
    Misschien nog een harleyrekje erop zetten?
    Als je eenmaal een homoetje hebt zal die nog lekkerder gaan rijden!

    succes ermee!

    Harley rekje weet ik nog niet. Ik ga igg vanavond even zwarte rem grepen, koppelings veertjes en kleinere sproeier halen.

    #431767

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Ik ben net langs jos dijkman geweest op de Citta, ik woon er dichtbij. Ik heb twee zwarte remgrepen, nieuw achterlicht glaasje (oude zat een barst in), sproeier 52 en 57 gehaald en koppelingsveertjes. Ik ben van plan om de groene erin te doen.

    Alleen toen ik terug naar huis reedt, heb ik (tenminste dat denk ik) mijn Citta verzopen omdat er een te grote sproeier inzit. Als ik volgas ging, ging hij hele tijd terug en op het laatst ging ik nauwelijks vooruit misschien 10 km per uur.

    Ik hoop dit probleem opgelost te hebben met een nieuwe kleinere sproeier.

    #431768

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    die 57 zou goed moeten zijn…

    #431770

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    LeMoN :
    die 57 zou goed moeten zijn…

    Oké, ik ga het vanavond even veranderen. Dan doe haal ik meteen mn startveertjes uit mijn koppeling want ik moet nog aardig lang rennen. En ik doe de groene trekveertjes van polini er dan ook meteen in.

    #431780

    Clint
    Topic starter
    Berichten: 213

    Ik heb nu de groene polini veertjes inzitten, startveertjes eruit, kleinere sproeier en homoet. Ik ga nu 44 km/h, dit moet toch wel harder gaan?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.