Ciao start niet na heropbouw

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao start niet na heropbouw

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door just1991 8 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker

just1991
    Topic starter

Hey,

Na lange tijd (een jaar) me ciao weer ”tip top” in orde te hebben gemaakt. Start hij niet meer tenminste NU niet meer (gister nog wel).

Het ging als volgt:
    Eerst de Ciao aanrennen met een beetje olie in de kop te hebben gespoten ZONDER bougie erin (dus tegen het vast lopen omdat hij zo’n beetje een jaar heeft stil gestaan) na dat alles goed was gesmeerd een aantal scheuten benzine in de tank en de carb liep gelijk mooi vol!

Dus ik rennen rennen rennen (nogal zwaar met vario). En hij gaf gelijk zijn eersten teken van leven namelijk het wel bekende gesput uit de uitlaat pfft pfft. Daarna nog 1x keihard door de steeg gerend en REENNNGGGG hij liep! Maakte goed toeren maar verzoop. Met goeie hoop nog een keer gerend en RENNGGG hij starten weer en viel weer rustig aan uit. Zeg maar na iedere keer volgas te gaan ging hij steeds minder toeren maken.

En na dat hij dit 3keer vol hield gaf hij vervolgens NIKS meer! Ik me vader erbij gehaald want me rug deed nogal pijn van het harde rennen (vanwege de vario dus). Me vader in me rug duwen en met de decompressie ingedrukt hoorde ik duidelijk bobbobobob uit de cilinder kopen en de decompressie los laten maar niks. HELEMAAL NIKS! Dus ik dacht ook hij is gewoon DIK verzopen. Bougie eruit gelijk een andere gepakt en de sproeier 66 verwisseld met een 56 en de brommer voor de nacht zonder bougie laten staan.

Nu vandaag pakte ik heb weer uit de schuur bougie erin gedraaid en weer rennen met choke in, zonder choke, decompressie in of uit maakte allemaal niks uit hij gaf geen kik! zelfs geen gesput!

mijn setup:
    als hier naast ALLEEN nu met std. pijp vanwege het testen. Snaar staat strak en mooi bovenin de schijven. Bougie vonkt ook maar niet top eigenlijk alle 3 die ik heb geprobeerd vonken zeg maar korte blauwe brugjes tussen die elektrodes.

Hij LIEP dus wel gister maar toen met sproeier 66 en verzoop hij dik. Bougie kwam er ook kletsnat uit.

Wie o wie heeft er raad ?

dartfreak
    Bijdrager

is het cp blok

dan kan het zijn dat je cp’s versprongen zijn

anders even je pakkingen controleren

eigenlijk gewoon de standaard dingen

Lastpak
    Bijdrager

heb je veel compressie?
    dus:
    voel je veel tegendruk als je aan je voorvario rijdt?
    anders zijn mischien je zuigerveren niet meer in orde.
    al gecontroleerd op slotspeling?

just1991
    Topic starter

Compressie heb ik meer als genoeg,

Zuiger,cilinder en zuigerveren zijn nog GEEN 100km oud πŸ˜‰

en hoe kunnen de Cp’s plotseling versprongen zijn :S Heb namelijk geen zin om die hele vario er weer vanaf te slopen om te checken of die dingen nog wel goed zitten. En ook aangezien hij wel gelopen heeft al vrij snel ga ik er wel vanuit dat hij op tijd onsteekt. (heb dit ook nog NOOIT meegemaakt dat ze spontaan verspringen is hier een makkelijke manier voor zonder dat me blok en vario los moet om dit te controleren ?)

Vertigo
    Bijdrager

Omdat je zei dat hij veel toeren maakte dat hij uitviel, gewoon ff controleren of ze niet dichtgeslagen zijn, halfuurtje werk en misschien is je probleem wel meteen opgelost.

just1991
    Topic starter

hij maakte niet veel toeren hij ging steeds minder toeren maken na iedere keer volgas.

Vertigo
    Bijdrager

Wat voor luchtfilter heb je?

just1991
    Topic starter

Malossi red filter,

Ik had de eerste keer een 66 erin waar hij dus mee verzoop en daarna niet meer starte toen die dag er na een 54 erin gedaan maar hij starte als nog niet.

EDIT:
    Ik denk het probleem te hebben gevonden toen ik toch maar de vario eraf haalde (zucht) zag ik dat de CP’s aan elkaar zaten ”gelast” like WTF ?! is nog nooit eerder gebeurt ! Hoe kan ik dit verkomen in de toekomst ?

EDIT2:
    Punten afgesteld op 0,55mm en nog steeds GEEN ontsteking! Ik snap er niks van… Eergisteren starten hij binnen een aantal stappen en nu helemaal niets meer! Ik heb 3 bougies geprobeerd. Morgen maar eens proberen door te meten en misschien andere bobine.

Jarco
    Bijdrager

Just1991:

Ik ben wat meetwerk gaan doen met 2 verschillende meters.

Als eerst ben ik mijn Cp’s opnieuw wezen afstellen en vervolgens nog eens rijden GEEN VONK.

Ik meten over de bobine en massa nou dat was gewoon 8,70 Ohm dus goed.
    vervolgens bougie-kabel en massa die was oneindig Ohm dus ik kabel opnieuw aangesloten en nog eens gemeten. Toen 8,70 Ohm dus nu WEL goed.
    Vervolgens de kabel uit mijn blok naar bobine daar kwam 10,5V uit.
    Daarna gemeten van bougie-kabel massa tijdens aanduwen GEEN VONK, GEEN VOLTAGE
    Terwijl er WEL contact is! En er ook stroom UIT het blok komt.

Vertigo
    Bijdrager

Wat voor bougietje heb je?

Edit: Wss een NGK, probeer de elektrodeafstand(de afstand tussen dat boogje en dat stipje) wat kleiner te maken.

just1991
    Topic starter

Heb ik ook al geprobeerd groter en kleiner maar er komt gewoon geen spanning op te staan :S
    Ik zal eens gaan meten of de Cp’s ΓΌberhaupt sluiten… Ook al lijkt mij dat wel want anders zouden ze ook geen stroom kunnen opwekken toch ?

peter139
    Bijdrager

Niet toevallig het spietje doormidden? Dan gaat het ook niet goed.

Hoelang heeft hij stil gestaan? Meer dan 1,5-2 jaar dan kun je het beste er nieuwe benzine ingooien want het oude doet dan niks tot weinig meer.

nog een tip: haal je voorvario er eens af en zet er een dubbele moer op m8. dan even met de boormachine aanslingeren dat scheelt een hoop geren.

gezien je problemen en metingen denk ik dat de spie de boosdoener is.
    Dit is makkelijk te controleren, bougie eruit, dan zuiger in voorste stand zetten (even cheken met een schroevendraaier o.i.d.) en dan moet je de contactpunten zien. Zoniet dan is je spie kapot

just1991
    Topic starter

Spie is NIET de boosdoener had ik ook gelijk gecheckt toen ik mijn contactpunten ging afstellen πŸ˜‰
    Benzine is misschien 3 maanden oud uit een jerreycan.

En wat je zegt over de dubbele moer en boormachine heb ik ook al geprobeerd had alleen niet de juiste dop die in de boormachine paste. Plus dat ik geen vrijloop heb in mijn achterklok.

SuperSi
    Bijdrager

@peter139

dat van de benzine is niet waar.
    mijn si had ook 5 jaar stil gestaan en na 2 keer heen en weer rennen gewoon naar huis kunnen rijden

pepko
    Donateur

just1991 :
    Spie is NIET de boosdoener had ik ook gelijk gecheckt toen ik mijn contactpunten ging afstellen πŸ˜‰
    Benzine is misschien 3 maanden oud uit een jerreycan.

En wat je zegt over de dubbele moer en boormachine heb ik ook al geprobeerd had alleen niet de juiste dop die in de boormachine paste. Plus dat ik geen vrijloop heb in mijn achterklok.

dan zet je hem met de stepjes op 2 kratjes bier πŸ˜‰ kom op he een beetje creatief!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.