Ciao mix loopt niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao mix loopt niet.

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by denniskruidenberg 12 years, 10 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #211287

    denniskruidenberg
    Topic starter
    Berichten: 6

    hallo,

    Ik heb sinds korte tijd een vespa ciao mix. Alles prima en liep goed. Er was alleen een klein probleempje, hij knalde als je hem uitzetten. Alleen laatst was deze knal aardig groot en de ciao mix liep daarna niet meer.
    Het enige wat hij nog deed is pruttelen tijdens het aanrennen.
    Ik heb de carburateur nagekeken en schoongemaakt. Hij liep nog steeds niet tijdens het aanrennen.
    Boormachine erop gezet en na een tijdje sloeg hij aan. Alleen hij draaide niet meer stationair. Het leek wel of als hij onder een bepaald aantal toeren kwam dat hij uitviel, smoorde.
    Toen daarna een nieuwe bougie erin gezet, dit gaf ook geen verbeteringen. Hij vonkt nog en krijgt nog benzine.

    nog even informatie over mijn brommer:
    Alles is origineel, en zit sproeier 42 in. De uitlaat is een citypower.

    Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie nog ideeën/suggesties?

    alvast bedankt,

    Dennis

    #237172

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    even je keerringen bekijken, ik denk dat die eruit geknalt zijn.

    #237173

    eaSI rider
    Bijdrager
    Berichten: 115

    Het lijkt erop dat hij niet geboeg compressie heeft. Kijk daarom inderdaad de keerringen, koppakking (indien aanwezig) en de decompresseur na

    #237174

    denniskruidenberg
    Topic starter
    Berichten: 6

    de decompressieklep is goed. Deze sluit doet af en doet zijn werk.
    Alleen als de keerringen eruit liggen, wat is dat de reden dat hij wel werkt op hoge toeren?
    En moet je dan niet een enige vorm van lekkage zien ??

    alvast bedankt,

    dennis

    #237175

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    @easirider: keerringen hebben niks met compressie te maken, maar met carterdruk!

    @denniskruidenberg: loopt ie toevallig beter met de choke erop? dan is het zeer waarschijnlijk valse lucht.

    #237169

    denniskruidenberg
    Topic starter
    Berichten: 6

    ja, als je choke half/driekwart indruk loopt hij veel beter.
    De carburateur zit er wel goed op, dus waar zal dan de valse lucht vandaan komen?

    #237170

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    een van je pakkingen (kop, voet, middencarter) of je keerringen.

    #237181

    denniskruidenberg
    Topic starter
    Berichten: 6

    oke, was bezig mijn blok onder mijn vespa vandaan te halen. Alles prima los. Alleen nu stuitte ik op een probleem tijden het eruit halen van mijn blok. Het is een mix. En nu zit er bij dat oliepompje een plaatje. Met 2 rare ”imbusbouten” weet trouwens niet eens of het echt inbusbouten zijn. Want ze zien er raar uit. Alleen die krijg ik voor geen mogelijkheid los. en dus ook niet mijn blok eronder uit.
    Iemand ideeën?

    Groet

    #237182

    Anoniem

    Dat zijn bouten met een conische passing, deze heb ik er uit moeten boren want je krijgt ze met geen mogelijkheid los.

    #237192

    denniskruidenberg
    Topic starter
    Berichten: 6

    jongens bedankt,

    het was inderdaad de keerring, TOP!

    (Deze kan dicht)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.