Chris’s citta perso

Home Forums Perso’s Projecten Chris’s citta perso

This topic contains 74 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by ChrisNL 12 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)
  • Gebruiker
  • #284238

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    Hoi allemaal, ik ben chris, 26 jaar, en al ongeveer 9 jaar in het bezit van mijn inmiddels alweer 5e citta. wat er met 1, 2, en 3 is gebeurd is een lang verhaal, dus daar gaan we het niet over hebben πŸ˜› (hoofdletters boeien me trouwens ook niet zo in het verhaal dus excuses daarvoor πŸ˜› )

    toen ik slechts nog in het bezit was van m’n bromfietscertificaat was m’n citta het enigste vervoer, te lui om de fiets te pakken :P. dus als ik m ging opknappen, moest hij dus in t weekend af, was dus niet allemaal zo secuur te noemen πŸ˜€

    rijbewijs gehaald 6 jaar trg, dus toen kon ik er op m’n gemakje wat moois van maken, inmiddels al ruim 7 jaar in het bezit, bouwjaar is 1997.

    dat even terzijde.

    citta nummer 5 waar deze perso over gaat wou ik hebben als opknap project, en racecitta..

    Voor het nieuwe project heb ik dan ook m’n tijd genomen, niks geraffel, gewoon een stukje vakwerk afleveren πŸ˜‰

    Ongeveer 4 maanden terug heb ik een citta op internet zien staan voor 150 euro met kenteken, buitenkansje denk je dan, dus je belt die beste man en gaat erheen. Er moest wel erg veel aan gebeuren, hij startte bv. niet, spatbord was kapot, voorvork krom gereden, verlichting stuk, en nog wel een berg aan dingen die niet klopte, kortom, een leuk project om aan te beginnen πŸ™‚ dus heb ik hem gekocht,compleet met originele boekjes en de originele aankoopbon, uit 1991. Foto spreekt boekdelen..


    moeders mooiste

    aangezien hij in zo’n slechte staat was, eerst even geschorst en daarna volledig gedemonteerd, om er vervolgens wat moois van te maken.

    Onderdeel voor onderdeel uit elkaar gehaald en schoongemaakt, evt. gereviseerd. het originele blok houd ik intact, volgens de boekjes kan je er met gemak 60km mee rijden op 1 liter benzine =).

    blok dat er onder ligt is een max. tuned speedengine, met 65dr evo tuned, malossi HD kop, TR racekruk, 1313 @67, malossi red filter, en leo krul

    op het werk een draaibank om de koppeling maar eens te doen, het was nie echt meer jofel.

    koppeling na:

    net als de achterklok:

    Uiteindelijk ging ik toch voor de vario, kan altijd wel wat gekker natuurlijk πŸ˜‰
    Om het variohuis gelijk maar even een stalen ring gedraaid voor tegen het ‘uitelkaarspatgevaar’. 8)

    lakbeurtje erover

    ben daarna eerst begonnen aan de losse onderdelen. stuur was krom dus die kon weg, even als de spatborden die kapot waren, rem en gaskabels, remhendels, koplamp, buddyseat, uitlaat (city power) en nog een bescheiden lijstje met dingen.
    overigens alles nieuw aangeschaft, maar daar komen we later op terug.

    dingen die gespoten of opgeknapt konden worden:

    achterbrug versterkt en opgeknapt.

    voorremtrommel

    voorpoten

    kroonstuk

    kroonstukplaatje

    verzameling

    frame was een weekje werk. gewoon lkkr je tijd nemen om er iets moois van te maken πŸ™‚

    ik wist nog niet precies wat ik met mijn velgen ging doen. ik vond dezelfde kleur blauw immers wel wijs staan, maar slaat snel aan gort met steenslag, en anders werd het wit poedercoaten.

    ik lang gezocht en kwam bij een straalbedrijf in Asten uit die ook chroom kon poedercoaten. ik was wel benieuwd wat dat ging worden, ik de velgen erheen gebracht, en na 1.5 week opgehaald.

    resultaat is verbluffend voor poedercoat in ieder geval πŸ™‚

    eindelijk alles binnen van jmpb, dus kon ik beginnen het ding in elkaar te zetten.

    oude foto zonder vario

    voorvork erin (nieuwe binnenpoten)

    wieltjes eronder πŸ˜€

    foto nog met proma cc (leo is feller dus vandaar de leo)

    als laatste de vario met kappenset binnengekregen, dus na assemblage een fotosessie gehouden, ik maak uiteindelijk nog wel neiuwe want deze zijn gemaakt zonder zon, en dan is de lak niet op zijn best πŸ˜‰

    komen uiteindelijk nog enkele stickers op die besteld zijn, net als malossi variovertanding. hij trekt na een paar testruns als een achterlijke, maar met een top van 55, word dus nog aan gewerkt. ik houd hier eventuele vooruitgangen nog bij.

    bedankt voor de tijd om deze perso te lezen πŸ˜‰

    *end*

    #452850

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    mooie citta heb je daar de poedercoating van die velgen is erg mooi zo.

    #452851

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    ja chroom poedercoat, hij kon het, heb er geen spijt van.

    #452853

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    zo mooie citta zeg. Erg netjes allemaal. Ik zou je kappen ook spuiten dan wordt het nog mooier. Poedercoat van de wielen is ook erg appart!

    #452854

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    misschien wel een idee ja, ben er nog niet uit welke delen maar dat komt misschien nog wel πŸ™‚

    #452861

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Ziet er goed uit. Word een beetje jaloers πŸ˜›

    #452862

    mefke84
    Bijdrager
    Berichten: 70

    mooie cita , :thumb

    #452866

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    erg mooi, wat kost dat nou om die velgen te laten chroom te laten coaten?

    #452868

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    80 per 2

    #452830

    dk-piaggio
    Bijdrager
    Berichten: 97

    hoe heb je koppelingshuis zo gekregen , met wat gepolijst

    #452874

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    niet, gewoon in de draaibank de roest er af draaien met een beitel, daarna in de blanke lak, dan hou je m netjes, mocht je strakke veren hebben, is het raadzaam om hittebestendige lak te nemen.

    #452875

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    update
    varionaaf lekt, maar ligt inmiddels uit elkaar voor revisie, want dat moest nog gebeuren πŸ˜›

    nou weet ik nu al dat ie lekt op de std pakking, maar vind vloeibare pakking ook geen optie. iemand nog ideeen daarvoor? misschien een goede kit evt.?

    en de linker vork is gescheurd bij de oliekeering dus die word ook nog vervangen 😐

    rijd trouwens wel behoorlijk lkkr 8)

    #452884

    Svennoow
    Bijdrager
    Berichten: 378

    Dubbele pakking of vloeibare pakking-normale pakking-vloeibare pakking

    #452891

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Loctite heeft daar een mooie seal kit voor. Die gebruik ik ook standaard bij mijn naven.

    KLIK

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #452893

    ChrisNL
    Topic starter
    Berichten: 525

    Tonni :
    Loctite heeft daar een mooie seal kit voor. Die gebruik ik ook standaard bij mijn naven.

    KLIK

    je link werkt niet bij mij 😐

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.